klilleng Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Ok - i mitt kommende system er planen å kjøre et X1950CF+X1900XTX i Crossfire. Andre komponenter blir antakeligvis en E6600, 2 gig ram, og et X-Fi ExtremeMusic lydkort. Noen hovedkort sperrer f.eks. alt av PCI-kontakter ved bruk av to PCIex-skjermkort. Noen kjører 16x på den ene porten og 4x på den andre, mens andre igjen kjører 8x+8x. Er det noen særlig forskjell i praksis? Jeg klarer ikke helt å få oversikten, rett og slett. Det er en fordel om prisen er under 2000,-, men det kan strekkes litt om helt nødvendig. Hvilket hovedkort bør jeg gå for til et slikt Crossfire-opplegg, forutsatt at jeg trenger minst en ledig PCI-kontakt til lydkortet? Jeg ønsker også flest mulig SATA-kontakter (min 6 stk), samt FireWire-kontakt. Gjør ikke noe om det er en ledig PCI-Express x1 slot ledig også, om det går an i det hele tatt med to skjermkort. Stabilitet er et nøkkelord, men det skader ikke om det går an å prøve seg med litt moderat overklokking også. Edit: MSI 975X Platinum PowerUP Edition er det som virker mest aktuelt foreløpig, dog har det bare 5xSATA kontakter. Eventuelt Intel Bad Axe 2, men tilgjengeligheten på det er jo elendig. Eller: ASUS P5W DH Deluxe. Det kan kanskje være noe? Endret 8. januar 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ok - i mitt kommende system er planen å kjøre et X1950CF+X1900XTX i Crossfire. Andre komponenter blir antakeligvis en E6600, 2 gig ram, og et X-Fi ExtremeMusic lydkort. Noen hovedkort sperrer f.eks. alt av PCI-kontakter ved bruk av to PCIex-skjermkort. Noen kjører 16x på den ene porten og 4x på den andre, mens andre igjen kjører 8x+8x. Er det noen særlig forskjell i praksis? Jeg klarer ikke helt å få oversikten, rett og slett. Det er en fordel om prisen er under 2000,-, men det kan strekkes litt om helt nødvendig. Hvilket hovedkort bør jeg gå for til et slikt Crossfire-opplegg, forutsatt at jeg trenger minst en ledig PCI-kontakt til lydkortet? Jeg ønsker også flest mulig SATA-kontakter (min 6 stk), samt FireWire-kontakt. Gjør ikke noe om det er en ledig PCI-Express x1 slot ledig også, om det går an i det hele tatt med to skjermkort. Stabilitet er et nøkkelord, men det skader ikke om det går an å prøve seg med litt moderat overklokking også. Edit: MSI 975X Platinum PowerUP Edition er det som virker mest aktuelt foreløpig, dog har det bare 5xSATA kontakter. Eventuelt Intel Bad Axe 2, men tilgjengeligheten på det er jo elendig. Eller: ASUS P5W DH Deluxe. Det kan kanskje være noe? 7671699[/snapback] DFI LanParty UT ICFX3200-T2R: http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2891 Iallfall hvis du har planer om overklokking. Dette er ikke tilgjengelig i Norge enda, men bør komme så snart Netshop.no får klørne i det. Av 975x-baserte kort ville jeg nok ha valgt Asus P5W DH Deluxe. Solid kort på de aller fleste områder. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 DFI LanParty UT ICFX3200-T2R: http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2891Iallfall hvis du har planer om overklokking. Dette er ikke tilgjengelig i Norge enda, men bør komme så snart Netshop.no får klørne i det. Av 975x-baserte kort ville jeg nok ha valgt Asus P5W DH Deluxe. Solid kort på de aller fleste områder. 7675874[/snapback] Det så veldig snasent ut! Men jeg har tenkt å handle i løpet av kort tid, så med mindre det dumper inn i landet i løpet av noen dager, blir det vel et PW5 istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå