Pallantir Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg har i øyeblikket en eldre 19" LCD skjerm med PC på kjøkkenet og en 20" vanlig tv på soverommet, men jeg vil bytte begge ut, nå som til og med Dagsrevyen og nyhetene på TV2 cgår i widescreen (riktignok med visse tekniske problemer, men det vil vel gå seg til etter hvert...). Jeg syns 19" widescreen er ganske passelig, for det vil vel gi en omtrent like stor eller litt større bildeflate på NRK og andre som sender i widescreen som de to skjermene jeg har nå i "gammeldags" 4x3 format. Jeg har alle pc-delene (inkludert tv-kort) som trengs for å få dette til å funke greit. På kjøkkenet har jeg hatt LCD/pc-systemet i et par år nå, og det funker greit nok med et ATI AIW 9800 til at fruen har gått med på noe lignende på soverommet, der det blir med et ATI-skjermkort og en Hauppauge PVR USB2 eller et tilsvarende AIW-kort. Men hvilken skjerm bør jeg satse på? Rundt 2000 kroner per stykk kunne være passelig, og jeg har sett på prisguiden at det er mange 19" widescreen som ligger rundt der. Så er det noen gode forslag å hente? De skal som sagt fungere 90 % som tv-skjerm, litt til DVD-film og av og til som surfeskjerm (ligge i senga og lese VG er jo ganske fint...). Jeg vil gjerne ha en blank skjerm, iallfall til soverommet, der det ikke er noe strølys som blir gjenspeilet i "gloss"-belegget. Endret 8. januar 2007 av Pallantir Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Pleier å annbefale denne til det meste: https://prisguiden.no/product.php?productId=50305 Har ikke glossy panel, men kontrasten er god likevel (dynamisk). Også er den jo stor, og har bra bilde. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Den så slett ikke verst ut. Så det er sprut nok i bildet også uten CrystalBrite, eller hva nå de forskjellige produsentene kaller det? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Alle har sitt eget navn på det. Det hjelper ikke så ekstremt mye, mens denne LG skjermen har dynamisk kontrast (den justerer baklyset selv), dette gir enorme 1:2000 som oppgitt kontrast, selv om den er langt i fra dette i praksis er den god. Veldig bra pris på en 20", og skjermen er også god. Les her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=637874 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Ser absolutt interessant ut, ja. Men tror du den gir bedre bilde enn en 19" widescreen til omtrent samme prisen? Bildekvaliteten er viktigere enn størrelsen her, og det er snakk om en skjerm som skal bli stående som tv til den dør en (u)naturlig død en eller annen gang. Derfor er det med bildekvalitet på tv-bilder det klart viktigste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå