Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva mener dere om privat vaskejelp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det kan stemme. Kjenner ikke til reglene her.

Men det er jo en vurderingssak. Du tjener fort 300 på 2 timer. Om du synes det er fint å komme hjem til nyvaska hus er det jo ikke så mye.

Det er ikke all verden du får for 300,-. Vaskehjelp er billig iforhold til håndtverkere og mekanikere f.eks.

Lenke til kommentar
Det er ikke ulovlig så lenge man jobber for maks 1000kr pr. arbeidsgiver. Hvis jeg leier inn en vaskehjelp fire ganger for 1000kr, så er det ikke noe galt med det.

7687942[/snapback]

Etter 1.1.2007 er det 2000 kr pr arbeidsgiver. Men det er så lenge det ikke kan sees på som næringsvirksomhet. Noe det i stor del kan dersom man kun har dette som jobb da :p

Lenke til kommentar
Joda, men håndtverkere og mekanikere har du ikke innom to timer i uka hver uke.

7687991[/snapback]

Nei. Det er nok sant. De gjør også en jobb som mange kan klare selv. På lik linje med vasking.

Men jeg synes ikke 300,- er mye for å gjøre rent huset ditt. Jeg bruker å betale søstern min 100,- for å vaske koppene mine. Siden jeg HATER å vaske kopper.

Det tar henne vel 10-15min.

Lenke til kommentar

Vi hadde vaskehjelp før. En rund og trivelig dame, med snakketøyet i behold og vel så det. Vi gav henne sparken fordi hun såg på tv og prata mer enn hun vasket, og godt betalt tok hun seg. Jeg savner å vaskehjelp.

I norge er det mange som ser på det å ha vaskehjelp som en smule snobbete, men det er ikke så dyrt at folk flest ikke har råd. Det er bare snakk om prioriteringer.

Lenke til kommentar
I norge er det mange som ser på det å ha vaskehjelp som en smule snobbete, men det er ikke så dyrt at folk flest ikke har råd. Det er bare snakk om prioriteringer.

7688271[/snapback]

Enig. Det blir sett på som snobbete og man kan bli sett rart på siden man ikke kan rydde opp etter seg selv.

Lenke til kommentar

Mange har ikke mulighet til å vaske selv. Da er det vel langt ifra snobbete å gjøre det. Andre har kanskje ikke tid til å gjøre det.

Jeg synes ikke vaskehjelp er snobbete, noen har jo behov for det. De som ikke har det ser seg villig til å betale en slant for å slippe å komme hjem til skittent hus etter en dag på jobb, for så å måtte vaske.

Lenke til kommentar
Hva er det du har imot kopper?

7688030[/snapback]

Veit ikke. Har en fobi for å vaske kopper. Jeg klarer ikke å gjøre det, sånn seriøst. Ja det er skikkelig teit, men jeg takler deg ikke.

7688052[/snapback]

Hva er det du har imot meg? Har jeg gjort deg noe?

Lenke til kommentar
JEg sier 100 til 110 kroner timen svart

3 timer = 300 kroner

7688619[/snapback]

Ser det nå, leste vel litt feil.

110,- måneden er vel ikke noe norskt ?

7688650[/snapback]

110 kroner timen er ikke ille når det er svart. Er du student eller må snike deg unna skuffe man inne 880 på en vanlig arbeidsdag. Står du på så er det en 1000 lapp. En ekstra inntekt på vel 4000 i mnden er det mange studenter som ønsker .)

For meg er nasjonalitet likegyldig så lenge hun ikke er over 30 og ser bra ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...