Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva mener dere om privat vaskejelp?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å få vaskehjelp hjem 2 ganger i måneden. Hun kan vaske huset, skifte sengetøy, sette på vaskemaskinen og rydde litt.

Problemet er at dama ikke vil ha noen til å komme hjem og vaske?! Ikke vil hun fortelle hvorfor heller...

Hun er ikke så veldig flink til å gjøre mer enn å prate om å gjøre tingene. Ikke jeg heller.

Jeg er villig til å betale alt.

Hva slags forestillinger har dere om folk som har vaskehjelp?

Kunne dere tenkt dere å ha vaskehjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Privat vaskehjelp hadde vært digg. Skal definitivt ha meg en sånn hvis når jeg blir rik og har litt mer enn 40-50 kvadrat å vaske :)

Har heller ingen fordommer mot de som benytter seg av slike tjenester. Har man råd til det og er litt smålat ser jeg ingenting galt med å ha vaskehjelp. Hvis man jobber 10-12-timers dager slik jeg har gjort den siste måneden, hvor fristende er det å sette i gang med å vaske leiligheten når man kommer hjem klokken 8-9 om kvelden?

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Grunnen til at damen din ikke vil ha vaskehjelp er kanskje fordi hun føler det er ekkelt å ha en fremmed som skal rydde i sine private saker.

Jeg kunne gjerne tenkt meg en vaskehjelp som vasket badet og hengte opp/brettet klær. Muligens litt støvsuging også. Lurer på hvor mye det koster..

Lenke til kommentar
Grunnen til at damen din ikke vil ha vaskehjelp er kanskje fordi hun føler det er ekkelt å ha en fremmed som skal rydde i sine private saker.

Jeg kunne gjerne tenkt meg en vaskehjelp som vasket badet og hengte opp/brettet klær. Muligens litt støvsuging også. Lurer på hvor mye det koster..

7687291[/snapback]

Det er jaggu ikke mye.

Lenke til kommentar

Skriver meg under her eg. Eg vil og ha en sånn! :)

Personlig kunne eg godt tenkt meg det. Ikke fordi eg er lat, eller ikke gidder å vaske, eller at vaskinga aldri blir gjort for den del, men fordi eg ønsker å ha tid til andre ting(som familie, hobbyer, venner og jobb) og samtidig å faktisk ha overskudd til disse tingene. Dessuten har eg vokst opp med det da min far jobbet 12-18 timer i døgnet og mor jobbet standard arbeidsdag + diverse sykdommer. Og vi var da 5 søsken(arbeidsnarkomane hele gjengen ;) lurer på hvor eg har fått det fra?).

Eg vet at mangen ser på det som ufyselig og/eller uaktuelt. Ofte er dette på grunn av det er private områder man snakker om her, sitt eget hjem, og så skal fremmede gå og vaske etter dritten sin. Greit nok. Vi er ullike. Men eg snakker ikke om å ha vaskehjelp til å gå å plukke opp skitne sokker etter meg, eller ta de 2 uker gamle bokserene mine som har kilt seg under senga. Eg snakker om vask av gulv og/eller støvsuging, sammenlegging av klær(kanskje), støvtørking og ikke minst vasking av vinduer. Dette er helt enkle og greie "uprivate" områder som eg mener det er ok å betale for å få gjort.

Og vi hvertfall er ryddige av oss på det daglige basis. Skitne klær havner i skittentøyskurven, skitne glass osv havner i oppvaskmaskinen osv, men av og til er det bare ikke tid til å få gjort alt, og ganske ofte har vi ikke overskudd til det. Eg jobber ofte 6-14 timer i døgnet, kona like så(forskjellige tidspunkt) og når vi da har barn tapper det litt på energien for å si det slik.

Men kona er ikke enig :(

Og hva er vel ikke bedre en å komme hjem til et ryddig hus/leilighet etter en slitsom dag på jobben?

Lenke til kommentar

Prisene varierer sterkt.

Men i Oslo er det mulig å ha en vaskehjelp man betaler svart til en 100-120 kroner timen :)

Man må ha en minste antall timer da i slengen. Eks 3 timer vask av huset i uka = ca 300 kroner x 4 = 1200 i mnden.

Verdt det? = definitivt

Lenke til kommentar

1200 i mnd er litt for meg. Jeg får se hvilken lønn jeg blir tilbydt. Uansett så bor jeg jo ikke i Oslo, så det kan være at prisene er annerledes her.

Kan ikke helt se hvordan en vaskehjelp skal bruke 3t i uka hvis han/hun kommer bare én gang i uka. Da må vi jo la være å gjøre NOEN ting.

Lenke til kommentar
300kr timen er litt drøyt. Særlig hvis de jobber svart.

7687804[/snapback]

De jobber nok ikke svart. Det er som regel vaskefirma som kordinerer slike ting.

Om du tenker litt på det darkness| så er ikke 300,- så mye.

* De skal ha lønn (De tjener vel ikke så bra)

* Utstyr (Vaskemidler, mopp, bil, drivstoff o.l.)

* Firmaet skal ha sin bit av kaka.

* Du kan jobbe 2 timer for å slippe å gjøre noe du hater i en time.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...