Gjest Slettet-CjU9gHZb Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg har ovennenvnte hovedkort, som har to vanlige SATA-porter og en SATA II-port. Jeg har en Samsung Spinpoint 250 GB harddisk koblet til SATA II-porten som systemdisk. I tillegg har jeg en WD 120 GB koblet til en IDE-kontakt. Jeg ønsker nå installere en ny Samsung Spinpoint 250 GB, koblet til den ene SATA-porten. I BIOS fins to modi for SATA II, nemlig IDE-modus og SATA-modus, og denne er satt til IDE-modus, for da slapp jeg å installere SATA II-driver, iflg. manualen. SATA-innstilling i BIOS har jeg satt til non-RAID, da skulle det heller ikke være nødvendig å installere SATA-driver. Imidlertid, når jeg kobler den nye Samsung-disken til SATA-porten, nekter Windows å starte, med melding om konfigurasjonsfeil i maskinvare. Svitsjer jeg derimot til RAID-modus i BIOS, starter Windows, men den nye disken vises ikke i BIOS, og i Windows enhetsbehandling er disken oppdaget, men markert med gult utropstegn. Jeg skjønner ikke hva som er feil. Systemdisken min står selvsagt markert som boot-disk i BIOS. Noen som har erfart lignende problem? Endret 8. januar 2007 av Slettet-CjU9gHZb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå