Nettkunde Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kjøpte en Sony Ericsson Z550i via CDON, og har serdeles dårlige erfaringer ved dem i ettertid. Saken er som følger : Kjøpte mobilen som julepresang til dama, vi åpnet den på julaften og startet den opp. Etter kun 5 minutter låste den seg, og siden har vi ikke fått den igang igjen. Tenkte at dette var en smal sak å få fikset, men den gang ei. Gikk inn på CDON.com og så til min forskrekkelse at de IKKE har telefonsupport, kun via mail. Sendte en klagemail, som jeg ikke fikk svar på... Gjennom hele romjulen sendte jeg opp til flere mail hver dag. Og endelig 4 januar fikk jeg svar. Og det de sa var at dette var en sak mellom meg og Sony Ericsson. Dette svaret var dråpen, jeg vil heve kjøpet. Tok kontakt igjen, og fikk samme svar, før jeg tilslutt greide å spore opp telefonnummer til en kar som jobber i CDON. Han skulle gi beskjed til support, noe han gjorde og de ringte meg straks. men kun for å si at de ikke kunne/ville heve kjøpet. Så nå har jeg koblet inn forbrukerrådet, som støttet meg 100% siden dette var ett nettkjøp. Syns det er utrolig frustrerende å olde på slik som dette, hadde ikke CDON tjent mye mer på å være litt kundevennlige? Hva er en liten mobiltelefon for dem igrunnen? Jaja, samma for meg. Jeg gir meg ikke før pengene er på konto. Andre som har opplevd noe lignendes?? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kjøpte en Sony Ericsson Z550i via CDON, og har serdeles dårlige erfaringer ved dem i ettertid. Saken er som følger : Kjøpte mobilen som julepresang til dama, vi åpnet den på julaften og startet den opp. Etter kun 5 minutter låste den seg, og siden har vi ikke fått den igang igjen. Tenkte at dette var en smal sak å få fikset, men den gang ei. Gikk inn på CDON.com og så til min forskrekkelse at de IKKE har telefonsupport, kun via mail. Sendte en klagemail, som jeg ikke fikk svar på... Gjennom hele romjulen sendte jeg opp til flere mail hver dag. Og endelig 4 januar fikk jeg svar. Og det de sa var at dette var en sak mellom meg og Sony Ericsson. Dette svaret var dråpen, jeg vil heve kjøpet. Tok kontakt igjen, og fikk samme svar, før jeg tilslutt greide å spore opp telefonnummer til en kar som jobber i CDON. Han skulle gi beskjed til support, noe han gjorde og de ringte meg straks. men kun for å si at de ikke kunne/ville heve kjøpet. Så nå har jeg koblet inn forbrukerrådet, som støttet meg 100% siden dette var ett nettkjøp. Syns det er utrolig frustrerende å olde på slik som dette, hadde ikke CDON tjent mye mer på å være litt kundevennlige? Hva er en liten mobiltelefon for dem igrunnen? Jaja, samma for meg. Jeg gir meg ikke før pengene er på konto. Andre som har opplevd noe lignendes?? 7671244[/snapback] Utgangspunktet er at de har rett til å gi avhjelp før du kan heve, men det virker som de ikke ønsker å gjøre dette, og jeg anser det ikke som urimelig å heve ovenfor dem, ettersom de tydeligvis ikke ønsker å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Nettkunde Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 I utgangspunktet ville jeg bare ha den reparert, men pga sent svar og elendig kundeservice. Pluss at de la arbeidet på meg vil jeg heller heve kjøpet og kjøpe mobilen en annen plass. Noe som er mye lettere for meg enn å drive å renne ned dørene til sony ericsson for å få en NY vare reparert... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 I utgangspunktet ville jeg bare ha den reparert, men pga sent svar og elendig kundeservice. Pluss at de la arbeidet på meg vil jeg heller heve kjøpet og kjøpe mobilen en annen plass. Noe som er mye lettere for meg enn å drive å renne ned dørene til sony ericsson for å få en NY vare reparert... 7671333[/snapback] kan forstå det, men hva du vil er ikke alltid det du har rett til. Uansett så mener jeg at situasjonen ble løst heller klomsete av bedriften, og det er selvfølgelig kritikkverdig å avfeie ansvaret en butikk har. Lenke til kommentar
Nettkunde Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 I dette tilfellet har jeg faktisk rett til å heve kjøpet... Man har 14 dagers full returrett på alle varer. Det som er tivsten her er at CDON mener at jeg ikke kan heve kjøpet pga. at jeg har åpnet pakken.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 I dette tilfellet har jeg faktisk rett til å heve kjøpet...Man har 14 dagers full returrett på alle varer. Det som er tivsten her er at CDON mener at jeg ikke kan heve kjøpet pga. at jeg har åpnet pakken.. 7671987[/snapback] angreretten er ikke hevingsrett når produktet ikke er slik det var når det ble levert. I denne saken mener jeg at butikken vil stå sterkt fordi det er en mangel ved produktet og de vil kunne ha rett til å avhjelpe. Dog minnes jeg noe i angrettsloven som taler mot det jeg skriver her, men det skal jeg se på når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
MacGyver24 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Nok et fint eksempel på at det ikke alltid er lurt å spare de 200 kr på nettet. Hadde du kjøpt i butikk hadde ikke dette problemet eksistert. Endret 8. januar 2007 av MacGyver24 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Nok et fint eksempel på at det ikke alltid er lurt å spare de 200 kr på nettet. Hadde du kjøpt i butikk hadde ikke dette problemet eksistert. 7673394[/snapback] har du belegg for den påstanden? og hvorfor overraskes jeg alltid over at det er forhandlere fra fysiske butikker, som kommer med dette argumentet. Endret 8. januar 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 har du belegg for den påstanden? og hvorfor overraskes jeg alltid over at det er forhandlere fra fysiske butikker, som kommer med dette argumentet. 7673409[/snapback] Kanskje fordi seriøse forhandlere opplever dette mer en ofte nok. Det er ikke rent skjelden at vi opplever at kunder har opplevd det samme. Stikker du innom en seriøs forhandler hjelper han deg sikkert med å sende den på service så slipper du ta krangelen med CDON. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 har du belegg for den påstanden? og hvorfor overraskes jeg alltid over at det er forhandlere fra fysiske butikker, som kommer med dette argumentet. 7673409[/snapback] Kanskje fordi seriøse forhandlere opplever dette mer en ofte nok. Det er ikke rent skjelden at vi opplever at kunder har opplevd det samme. Stikker du innom en seriøs forhandler hjelper han deg sikkert med å sende den på service så slipper du ta krangelen med CDON. 7674120[/snapback] Seriøse er nok mindretallet for meg, eneste jeg hittil kan sette fingeren på er Elkjøp Sandvika som i forhold til før er vesentlig bedre. De andre har enda ikke gjort noe som gjør dem bedre eller dårligere enn nettbutikker. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Angreretten på 14 dager faller nok bort her vil jeg tro pga. at produktet har nå en feil og ikke er i samme tilstand som når den blir kjøpt. CDON har såklart ansvar for dette her. Du kan kreve å få levere den inn til dem og så må de ta saken videre, men jeg anbefaler det til å ta kontakt med Zodiac selv. Det går nok raskere enn at den skal imellom CDON. Dekkes dette av garanti/reklamasjon (altså hvis du ikke har badet med telefonen) har du også krav på å få dekt frakt begge veier. Christian: Jeg tror nok at servicen er veldig forskjellig fra butikk til butikk, men en lokal butikk kan nok yte bedre service i noen tilfeller. For eksempel ville jeg, hvis en kunde hadde kommet med en mobil i løpet av noen dager og den ikke hadde noen skader jeg kunne se, bare byttet telefonen med en ny en med en gang og sendt den inn som DOA. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Angreretten på 14 dager faller nok bort her vil jeg tro pga. at produktet har nå en feil og ikke er i samme tilstand som når den blir kjøpt.CDON har såklart ansvar for dette her. Du kan kreve å få levere den inn til dem og så må de ta saken videre, men jeg anbefaler det til å ta kontakt med Zodiac selv. Det går nok raskere enn at den skal imellom CDON. Dekkes dette av garanti/reklamasjon (altså hvis du ikke har badet med telefonen) har du også krav på å få dekt frakt begge veier. Christian: Jeg tror nok at servicen er veldig forskjellig fra butikk til butikk, men en lokal butikk kan nok yte bedre service i noen tilfeller. For eksempel ville jeg, hvis en kunde hadde kommet med en mobil i løpet av noen dager og den ikke hadde noen skader jeg kunne se, bare byttet telefonen med en ny en med en gang og sendt den inn som DOA. 7675986[/snapback] kan er følgelig er mindre bastant ord enn det de to andre forhandlerene ovenfor har gitt uttrykk for. Mye kan ordnes i en fysisk butikk, men mye kan ordnes på mange måte. Min reaksjon er mest på hvor bastante enkelte her er, og fordi det virker som de gjør det for å melke sin egen del av kaken mest mulig. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Man må jo alltid se ann situasjonen, men i en vanlig butikk kan man da enklere se med en gang om dette dekkes av DOA. Er man usikker sender man den såklart inn først, men seinest i dag byttet jeg en telefon som var 5 dager gammel. Noen nettbutikker som faktisk opererer med DOA? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Man må jo alltid se ann situasjonen, men i en vanlig butikk kan man da enklere se med en gang om dette dekkes av DOA. Er man usikker sender man den såklart inn først, men seinest i dag byttet jeg en telefon som var 5 dager gammel. Noen nettbutikker som faktisk opererer med DOA? 7676388[/snapback] alle gjør nok det, men om de er klar over det, eller i likhet med visse butikker ønsker at kunden skal vite om det, tja, det er en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå