Creep Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg har en adminfunksjon jeg har laget som jeg trenger login og sikkerhet på. Problemet jeg har er at det scriptet jeg har på "intern.php" ser om du er logget inn eller ikke men du kan gjøre ting/se ting man ikke skal kunne uten å være logget inn. Scriptet er fra en bok jeg har:) logginn.php PHP-kode: <?php session_start(); if (isset($_POST['knapp']) ){ //sjekk om brukernavn og passord er riktig if ( $_POST['bruker'] == "jens" && $_POST['passord'] == "1234" ) { $_SESSION['navn'] = ucfirst($_POST['bruker']); $_SESSION['innlogget'] = true; include "intern.php"; } else { //kaller opp siden på nytt igjen, dvs tvinger ny innlogging header("Location: {$_SERVER['PHP_SELF']}"); exit; //hindrer at koden under utføres på tross av redirect } }//slutt if, knapp trykket else { //skal vise skjemaet ?> Intern.php PHP-kode: <?php session_start(); //@session_start(); //@ gjør at evt. feilmelding ikke vises if ( isset($_SESSION['innlogget']) ) { echo "Du er logget inn " . $_SESSION['navn']; } else { include "index.php"; } ?> Håper noen har en løsning på problemet mitt Kan si at jeg ikke vill ha det i mysql uannsett hva dere sier om det Endret 8. januar 2007 av Creep Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 På alle sider som skal kreve innlogging må du kjøre "include ("logginn.php");", gjør du det? I tillegg vil den vel loope? Du må vel kjøre: header("Location: http://www.server.com/login.htm"); Lenke til kommentar
Creep Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Kan du forklare med scriptet? Tok ikke helt poenget ditt, siden jeg gjør jo dette fra før av...i think Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kan du vise koden til en av de siden du prøver å beskytte, men som ikke blir beskyttet? Lenke til kommentar
Creep Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Kan du vise koden til en av de siden du prøver å beskytte, men som ikke blir beskyttet? 7674114[/snapback] Jeg bruker det scriptet som er på intern.php øverst på sidene, men innholdet vises selv om...vist det er det du mener? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Da må du putte "exit;" etter "include "index.php;" i intern.php Lenke til kommentar
Creep Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 jeg har jo denne koden på intern, den inkluderer index vist man ikke er logget inn men det vises fortsatt alt på siden som ikke skal vises Kode: PHP-kode: <?php session_start(); //@session_start(); //@ gjør at evt. feilmelding ikke vises if ( isset($_SESSION['innlogget']) ) { echo "Du er logget inn " . $_SESSION['navn']; } else { include "index.php"; } ?> Er ikke helt med på hva du mener zorac Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ja, for etter den includen så fortsetter den bare med resten av scriptet den ble inkludert fra: <?php include("intern.php"); ?> Dette er superhemmelig! Da vil den fortsatt vise "Dette er superhemmelig" for intern.php sier ingenting om at scriptet skal "stoppe". Derfor må du ha en "exit;" etter "include("index.php"); i intern.php Lenke til kommentar
Creep Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Sånn sett ja. Jeg plaserte exit; rett nedenfor include ('index.php') men det vises fortsatt...vist ikke jeg har feilplasert dette? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sikker på at du ikke er innlogget da? Lenke til kommentar
Creep Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Ja det dukker opp at jeg må logge inn dær. Men innholdet vises rett under....å neij jeg er ikke logget inn^^ Lenke til kommentar
Creep Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 jess det funker...jeg hev det inn på feil script(Y) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå