Gå til innhold

Kjøling

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt på åssen dere måler tempen i kabinettet? Jeg har også lyst... Også var det det med kjøling, da. Hvor høy skal tempen være før jeg burde bytte vifte? Selv kjører jeg bare med prosessorvifte og systemkjøler eller hva det heter. Default hvertfall. Noe vits i andre kjølere?

Hvis jeg eventuelt skal bytte vifte, hvilken burde jeg da kjøpe? Jeg er ingen kjøle-frik, og gidder ikke å investere mer enn 400,- i det... Vifta må være støysvak. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste som måler temperaturen i kabinettet har en sensor på hovedkortet (nesten alle nye hovedkort har to temperatursensorer, CPU og system). Ellers benytter man en ekstern sensor, ofte koblet til et display man monterer i fronten (eller der man vil..)

Hvis du finner ut at det er for varmt kan du kjøpe ekstra kabinettvifter (de fleste kabinetter har mulighet for montering av i alle fall 1 vifte) Finn ut hvordan størrelse som passer og sjekk ut f.eks. http://www.microplex.no . Papstviftene der får du i forskjellige utgaver, alt ettersom hvor mye luft de skal flytte/hvor stillegående dom skal være...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...