danilovic Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Jeg har alltid lurt på åssen dere måler tempen i kabinettet? Jeg har også lyst... Også var det det med kjøling, da. Hvor høy skal tempen være før jeg burde bytte vifte? Selv kjører jeg bare med prosessorvifte og systemkjøler eller hva det heter. Default hvertfall. Noe vits i andre kjølere? Hvis jeg eventuelt skal bytte vifte, hvilken burde jeg da kjøpe? Jeg er ingen kjøle-frik, og gidder ikke å investere mer enn 400,- i det... Vifta må være støysvak. :smile: Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 De fleste som måler temperaturen i kabinettet har en sensor på hovedkortet (nesten alle nye hovedkort har to temperatursensorer, CPU og system). Ellers benytter man en ekstern sensor, ofte koblet til et display man monterer i fronten (eller der man vil..) Hvis du finner ut at det er for varmt kan du kjøpe ekstra kabinettvifter (de fleste kabinetter har mulighet for montering av i alle fall 1 vifte) Finn ut hvordan størrelse som passer og sjekk ut f.eks. http://www.microplex.no . Papstviftene der får du i forskjellige utgaver, alt ettersom hvor mye luft de skal flytte/hvor stillegående dom skal være... Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Kabinetttemp ligger normalt litt over romtemp. Er den under 30 er det bra. 30 og oppover krever en vifte. Husk at CPU vifta bruker kabinettluften til avkjøling av prosessoren. Et billig didgitaltermometer med ekstern føler er fint å bruke. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 19. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2001 Hvordan får jeg opp tempen med disse sensorerne på hk'et? Eller hvor får jeg iaffal kjøpt slike målere? Lenke til kommentar
house Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 kjøp deg en digital doc.. den styrer vifter, pluss at den har 8x tempsensorer =) den kan oxo starte å stoppe vifter automatisk. .. f.ex over 30 grader varme, da starterden, når det f.ex kommer under 20 så stopper den .... mm Housey Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 19. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2001 Hvor og hvor mye? Lenke til kommentar
dangerc Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 digital doc. kjøpes på microplex.no se i vifterviftestyring digital doc koster 745kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå