Gå til innhold

Hva er normal CPU varme?? (grader)

magne30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-26 13:06, skrev Snekker`n:

SiDDis du viser til din bror som har samme oppsett som deg, bare mindre cpu. Likevel får han en load temp mellom 12 og 22 grader mer enn deg, han skulle jo da få minre.

Jeg sier ikke at du bløffer, det jeg mener er at sensorne er feil.

Har nevnt det tidligere men kan gjenta, jeg hadde 2 like Asus PE kort til testing i min maskin og der ble det en temp forskjell på hele 15 grader.

Begge kortene var testet med nøyaktig samme cpu ,grafikkort osv tilkoblet, dette viser helt klart at temp sensorene i kortene ikke er til å stole på. Generelt sett vil jeg si at får du en cpu temp under 35 grader med std kjøling er temp sensorn feil.

at sensorene måler feil er godt mulig...men så sitter eg ikkje med ein billige kjøleribbe og vifte heller

Lenke til kommentar

XP1800@XP1900

45-47 idle

50-54 load (seti@home)

Avhengig av rom temp (17-24)

Bruker hmonitor og VIA hm, noko som gjer ca 0,5 -1,5 forskjell på dei same temp.sensor.

Talla er hmonitor sine da desse verka som er meir reelle enn VIA hm (er dei høgaste).

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Min athlon 1800+ står hjemme og suser på 66 grader! yeah! Men det er nå ikke så viktig, er det vel? Om den holder i to år eller sju er egentlig det samme for meg, den er like verdiløs for meg om ett uansett.

MEN jeg holdt på å glemme å si at den alvorlig talt står og går. Og så koder den video, den ligger vel vanligvis på 50 grader...

MEN ÆRLIG TALT, det er da bedre med litt liv enn lav CPU-temp?

"Ta vare på naturen, sylt et pinnsvin"

eller besøk http://home.no.net/ursa for inspirasjon.

[ Denne Melding var redigert av: ursa81 på 2002-11-26 14:14 ]

Lenke til kommentar

Siddis selv om du sitter med en bra kjøler, så kan du vere sikker på at den temp på 28 grader ved full load er feil. Du klarer ikke å holde 28 grader på cpu selv med en vanelig vannkjøling så lenge temp i rommet er 22 grader.Du kan skjekke hva byggern skriver i posten "varm p4 2400 boxed" dette vil understøtte det jeg sier.

Jeg holder fortsatt på at de som har cpu temp under 35 grader load har feil temp.

Lenke til kommentar

Quote:

Hva er normal CPU varme?? (grader)

[kverulering]

Varme måles ikke i grader!

• el.

[*] Varmetransport måles i Watt [W] = [J/s] el.

[*] Temperatur måles i grader celsius [°C], grader farenheit [°F], eller Kelvin [K] el.

[ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-11-26 16:54 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...