Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det var ikke verst å ta den på første forsøk. Da er du nok naturlig sterk i hendene, eller kanskje du har et yrke der du bruker hendene mye. Folk som jobber mye med hendene bruker å være ganske sterk fra før.

 

Jeg var veldig nær å ta nr 3 nå for fem minutter siden. Pokker. Jeg tror jeg har holdt på i evighet for å klare den nå. Men jeg var veldig nær.

Lenke til kommentar

Jeg klarer den bare på høyrehånden, bare så det er sagt. Venstre merker jeg henger altfor mye etter, så selv om det er lite spennende så må jeg vel trene ekstra mye med den i fokus! Jeg jobber på en statoilstasjon, så jeg tror ikke jeg har tjent mye styrke på det. Da satser jeg på naturlig styrke :) Er usikker på hvilken fremgangsmåte som passer meg best. Jeg lider alltid av dette problemet, og klarer sjeldent å godta et ferdiglaget program som ligger på nettet. Jeg er altfor opphengt i at treningsprogram må være personlig tilpasset. Mitt problem, men om noen har tips så vær så god!

Lenke til kommentar

Man blir lei alt. Det gjelder å alltid ha en plan man følger. Straks man begynner å trene på impulser, det er da treningen ikke går veldig bra. Det sier seg selv: "Impulser".

 

Kan du sende opp et bilde eller to sånn at vi får se hvordan heavygrips ser ut? Jeg har aldri prøvd dem selv. Vurderer om jeg skal kjøpe dem selv i tillegg til mine CoC. Det er ingen dum ide å kjøpe begge deler, fordi da får man motstander som er litt unikt, se bare her:

 

CoC Trainer er: 100 lb

HeavyGrip 100 er: 100 lb

CoC #1 er: 140 lb

HeavyGrip 150 er: 150 lb

CoC #1.5 er: 167.5 lb

CoC #2 er: 195 lb

Heavygrip 200 er: 200 lb

CoC #2.5 er: 237.5 lb

Heavygrip 250 er: 250 lb

CoC #3 er: 280 lb

osv osv.. Du ser sikkert fordelen :) ( Tilfeldighet, eller ligger det markedsplaner bak det ) Hvis man trener med annenhver gripper fra CoC og HeavyGrips så får man kortere "steps" til neste gripper enn man ville fått med bare CoC eller med bare HeavyGrips.

 

Har ennå ikke sett BeefBuilders gripperne men men.

 

Litt motivasjon!?! Magnus

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Kan du sende opp et bilde eller to sånn at vi får se hvordan heavygrips ser ut? Jeg har aldri prøvd dem selv.

8204585[/snapback]

Bilder skal bli.

Jeg klarte 100 både med høyre og venstre, forholdsvis lett med høyre. 150 klarte jeg med høyre, men ikke med venstre. Jeg har ekstremt tynne underarmer, og er generelt svak i hendene, så jeg ble litt overrasket over at jeg klarte 150.

300 rikket jeg ikke så veldig langt inn.

Den jeg klemmer igjen er 150, og den jeg har i hånda er 300.

post-37816-1174496991_thumb.jpg

post-37816-1174497011_thumb.jpg

post-37816-1174497075_thumb.jpg

Lenke til kommentar
150 klarte jeg med høyre, men ikke med venstre.

8204760[/snapback]

Du er ikke alene med å slite med venstre hånd. Hehe. Venstre hånd er noe dritt, den er alltid litt svakere, hvis man er høyrehendt da. Men men, den kommer før eller senere.

EDIT: Bra det der at du klarte 150. :thumbup: Det at du har tynne underarmer trenger ikke nødvendigvis være noe hinder. Jeg har sett en syltynn fyr lukke Mash Monster level 1. Han var ganske liten i tillegg. :cool:

 

EDIT2: Jeg reppet CoC nummer 2.5 3 ganger i sted, nesten 4 ganger for første gang i mitt liv. Det er fremgang for meg, jeg har aldri reppet den før. La ut video her: video Kan hende den ikke er online ennå da jeg nylig lasta den opp. :love: Det er en deilig følelse når man har fremgang. Det er vel den tida man føler seg mest motivert.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Oi, du har hatt bra fremgang siden du begynte. Hvordan er det med nummer 3?

 

Håndtaket på 200 datt nettopp av, forresten. Først var det litt løst, så jeg prøvde å skru det på plass, men det er ikke gjenger, bare lim. Så når jeg setter det på igjen, sitter det helt løst. Hm, de har jo livstidsgaranti, men det blir kanskje litt styr å sende tilbake igjen. Dessuten klarte jeg nesten 200 i stad, så jeg vil ikke være uten den så lenge.

Eller, nesten og nesten, fru Blom, men jeg håper å klare den om ikke så altfor lenge ... hadde jeg bare fått brukt den. Redd for at den skal gli hvis jeg bruker den, for håndtaket sitter bare løst på, som sagt. =/

post-37816-1174517602_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at du er sterk i klypa. Styrken din er allerede på 200, det som skal til er finjusteringer. Du tar den sikkert hvis du gir alt du har.

 

Ikke dårlig til å være første dagen. Jeg kjenner ingen som har klart CoC nummer 2 på første forsøk og den er 5 lb lettere (195), så det er det at du sier du er svak i hendene har du jo nettopp motbevist :dontgetit:

 

Hvordan er det med nummer 3

Sist jeg prøvde var jeg ca 0.5 cm fra closed. Det er en sabla tung sak (ca 127 kg), men den kommer nok etter hvert. Jeg er sikker på at det blir å ta 1 år før jeg tar den med venstre hånden. Men hvis jeg skal tippe når jeg tar den med høyre, så tipper jeg om 1-2 uker. Det er fint mulig jeg tar helt feil her.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Grattis med nye klyper, Redline :) Godt gjort å klarer 200lbs så raskt. Jeg klarte CoC #1 på andre forsøk, men er ikke fullt på ditt nivå enda. Er nær å kunne klare 2-3 reps på #1, og #2 får jeg godt over parallell. Men så har jeg bare trent en uke, så om noen måneder skal jeg ha kommett et godt stykke lenger på vei. Motivasjonen ved fremgang er helt enorm. Følte meg som en konge i det jeg fant ut at jeg kunne lukke #1 flere ganger uten spesielt slit, når jeg første gangene måtte presse til hodet sprakk.

Lenke til kommentar

Fine «tilbakemeldinger». :blush: Grepet er kanskje ikke så utrolig dårlig som jeg trodde. Uansett, en kamerat var nettopp innom for å prøve de, og han klarte 200 uten særlige problemer. Da gikk litt av luften ut av meg, men det gjør meg i grunn ekstra motivert i det store løp, for nå har jeg noe å ta igjen.

Er veldig sår i hendene i dag, det svir i fingrene (sår, pluss klamme hender), og jeg kjenner meg støl i både fingre og underarmer. Ingen vits i å overtrene heller, så jeg drøyer til i morgen med å klemme mer. Gleder meg forresten til hendene blir litt mer herdet.

Lenke til kommentar

Har ikke trent siden jeg fikk de, på grunn av hudmangel og vonde sår på fingrene. :p

Men i dag trente jeg igjen, og da klarte jeg 200 helt inn, pluss at jeg holdt igjen i tre sekunder. Jeg syns ikke 200 er noe særlig tyngre enn 150, mens veien opp til 250 virker som en evighetskamp. Jaja, det er bare å fortsette.

Den begynte selvfølgelig å glippe da jeg hadde fått fram mobilen for å ta bilde.

post-37816-1174901413_thumb.jpg

Endret av Redline
Lenke til kommentar
Har ikke trent siden jeg fikk de, på grunn av hudmangel og vonde sår på fingrene. :p

Men i dag trente jeg igjen, og da klarte jeg 200 helt inn, pluss at jeg holdt igjen et lite sekund. Jeg syns ikke 200 er noe særlig tyngre enn 150, mens veien opp til 250 virker som en evighetskamp. Jaja, det er bare å fortsette.

8237224[/snapback]

 

Føler det helt likt. Synes ikke 200 var så mye hardere enn 150, men 250 tror jeg det blir en stund til jeg greier.

Lenke til kommentar

Laget en kort film i dag av meg selv lukke CoC #1 7-8 ganger. Skraper håndtakene samme de første 6 gangene. Gøy med rask fremgang. Har bestilt #1.5 nå, i tillegg til en boks kalk, extensor bands og Mastery of Hand Strength-boken. Ble i overkant av 700kr med frakt og mva. Satser på å klare toeren om ikke så altfor mange ukene. Straka vegen til #3!

 

Lenke til kommentar

Noen steder hvor man kunne fått testet hva grepsstyrken sin ligger på?

 

Hvor lenge varer denne pakken med chalk?

 

Hvis jeg brukte den oppskriften som databamse kom med her tidligere (side 7) tror jeg at jeg ligger på Trainer nivå.

 

Men er det lurest å kjøpe de som er inni mellom?

 

Kommer ihvertfall til å kjøpe Trainer,1,2 og kanskje 3.

 

Tanker om dette?

 

Er denne boken nødvendig?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...