Dagon Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 5-6 cm er slettes ikke verst. Er det omkrets du mener? Og er det målt med strak eller flekset underarm? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 5-6 cm er slettes ikke verst. Er det omkrets du mener? Og er det målt med strak eller flekset underarm? 8081475[/snapback] Strak arm. Diameter. Men jeg har faktisk ikke målt, jeg bare tar øyemål. Det er ikke noe tull å trene med grippers, det virker. Det fins noen grippers som heter Beef Builder også, ikke rart det heter "Beef Builder" hehe. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Tenkte ikke på å trene biceps med de, men siden biceps eentlig er små muskler er det lett å overtrene de, og da er det vel ikke så lurt å sitte i timevis med grippers hvis man trener biceps med manualer el.l.? Endret 5. mars 2007 av KjellV Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Du trener omtrent ikke biceps med grippers, mulig biceps strammes bittelitt opp når du strammer til. Men, det er underarmsmuskulaturen som kjøres når du trener med grippers. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Du trener omtrent ikke biceps med grippers, mulig biceps strammes bittelitt opp når du strammer til. Men, det er underarmsmuskulaturen som kjøres når du trener med grippers. 8081761[/snapback] Ronkemuskelen?Alltid status å ha størst ronkemuskel blant gutta! (håper ikke ordet 'ronkemuskel' kvalifiserer til moderering ) Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Tenkte ikke på å trene biceps med de, men siden biceps eentlig er små muskler er det lett å overtrene de, og da er det vel ikke så lurt å sitte i timevis med grippers hvis man trener biceps med manualer el.l.? 8081625[/snapback] Du trener jo ikke i timevis med gripperne. Grepstrening lar seg fint kombinere med vanlig trening synes jeg. Databamse: Hvor mange ganger i uka trener du med gripperne nå? Du følger kanskje det programmet som du viste frem tidligere i tråden? Endret 5. mars 2007 av Dagon Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Da har jeg også falt for fristelsen og bestilt. Det ble følgende på meg: Sport Trainer No 1 No 2 No 2.5 No 3 No 4 Ironmind Egg Jeg satser på å klare nr 2 uten 1.5, og nr 4 kjøpte jeg bare for moro skyld for å ha noe å streve etter Den dagen jeg klarer nr 3 skal jeg kjøpe 3.5 og noe annet stash også. Får først se om jeg kommer så langt. Jeg gleder meg! Det kom forresten på $219 med frakt. Ser på det som en investering. edit: i 'special instructions'-feltet ba jeg de forresten merke pakken med "gift". Håper det hjelper på noe. Endret 6. mars 2007 av Steffenm Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Tenkte ikke på å trene biceps med de, men siden biceps eentlig er små muskler er det lett å overtrene de, og da er det vel ikke så lurt å sitte i timevis med grippers hvis man trener biceps med manualer el.l.? 8081625[/snapback] Du trener jo ikke i timevis med gripperne. Grepstrening lar seg fint kombinere med vanlig trening synes jeg. Databamse: Hvor mange ganger i uka trener du med gripperne nå? Du følger kanskje det programmet som du viste frem tidligere i tråden? 8083425[/snapback] Jeg trener 4 ganger i uka. Men 1 gang i uka er faktisk nok. Men da må du trene litt lengre hver gang. Hvis du trener 1 gang i uka får du restituert hendene fullstendig hver gang. Men du kan evnt. gjøre som meg, trene 4 ganger i uka og satse på at dem er noenlunde restituert. Da begynner jeg med å varme opp, det gjør jeg med #2.5. Så tar jeg 20 negativer med no #3.5, det tar en liten stund å gjennomføre det for jeg skal ha et minutts pause mellom hver negativ. Så tar jeg noen fullstendige closes med #2.5 før jeg avslutter det hele. Kan hende jeg tar noen reps på #2 eller #1.5 Etter det tar jeg wristrollers (det er noe helt annet) og så trener jeg tomlene. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Nå har jeg hatt lyst til dette i en god stund, så jeg bestiller rett og slett fra Heavygrips. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Nå har jeg hatt lyst til dette i en god stund, så jeg bestiller rett og slett fra Heavygrips. 8118198[/snapback] Bare belag deg på at det kan ta en stund. Jeg fikk mine ca 4 uker etter bestilling. Det kan være pga at jeg ba dem merke den som gift, og at den dermed ble sittende i tollen lengre, men ikke sikker. Ellers er gripperne veldig gode. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Bare belag deg på at det kan ta en stund. 8118808[/snapback] Jeg så det, men jeg betaler heller litt mindre mot å vente litt lengre. Hvordan ble det med toll, da? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Har ikke betalt noe enda. Men på hentelappen jeg fikk i posten stod det noe om fee eller noe slikt på 25$, så kan tenkes at jeg får en giro i posten om ikke så lenge. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Åh, nå gleder jeg meg utrolig til de kommer i posten. Har alltid vært ganske svak i hendene, og jeg kunne tenkt meg større underarmer. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Åh, nå gleder jeg meg utrolig til de kommer i posten. Har alltid vært ganske svak i hendene, og jeg kunne tenkt meg større underarmer. 8131315[/snapback] Det er litt spesielt å være litt sterk i klypa når man på treningsstudio skal trene skuldrene med stang foran og bak ryggen med 100+kg og oppover, så ser jeg at stanga glir ned til fingertuppene hos dem som ikke har hatt noen slags trening for hendene, bare såvidt stanga faller ut av hendene. Da er det moro å bare ta tak rundt stanga, holde den med et jerngrep og fullføre treninga sånn som det skal gjøres. Dumt å feile i treninga fordi man har svake hender/fingre. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Dumt å feile i treninga fordi man har svake hender/fingre. 8139118[/snapback] Sant det. Har problemer med det etter hvert når jeg kjører markløft/nedtrekk. Jeg hadde nok klart problemene om de bare hadde kalk e.l. på treningssenteret, men jeg tror det er like greit å begynne å trene grepet. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Jepp. Hvis vi f.eks har ei stang med skiver som veier f.eks 100 kg, så blir det 50 kg belastning på hver hånd/fingre. CoC #Trainer er på 45.5 kg. De aller fleste skulle klare å lukke den ved første forsøk, og jeg tror de fleste sitt styrkenivå ligger akkurat der hvis dem ikke har trent noe særlig før. Det betyr at hvis dem holder en stang med skiver så vil dem klare en belastning på 45.5 kg x 2 på som er 91 kg, hvis vi legger på 8-9 kg kanskje, så blir det 100 kg, noe mere enn det tror jeg ikke de aller fleste klarer. Ok, til poenget, når det overstiger styrken så vil fingrene tvinges ned hvor stanga bilr hengende i tuppen, dem klarer rett og slett ikke å holde hendene lukket. Så sånn sett, så kan man egentlig måle, i teorien hvor mye styrke som skal til. Jeg klarer CoC #2.5 som er nesten 108 kg, dvs, jeg har styrke nok til å holde en stang med skiver som veier 216 kg uten at fingrene mine tvinges til å åpnes sånn at jeg mister stanga ned mot fingertuppene. Så sant skuldrene mine holder og alt annet, men som sagt det er bare teoretisk. Vet ikke, noen kommentarer, heh? EDIT: Ville også bare nevne at det er litt lett å bli lurt av hvor man ligger i styrkenivået når vi snakker om grippers. Hvis du akkurat har klart å komme deg så langt at du klarer å lukke en gripper konsistent (dvs, hver eneste gang du forsøker), så er ikke styrkenivået ditt det samme som styrkenivået på gripperen. Da er du allerede kommet langt over det nivået. Hvis ditt styrkenivå var på samme nivå som en gripper, så ville ikke du klart å lukke den, eller du ville kanskje klart å lukke den ved hver 1/1000 forsøk Det skal utrolig mye til å klare å lukke en gripper når styrkenivå i hendene er lik styrken i gripperen. Da er det bare tilfeldigheter som gjør at du klarer den. Det er "overskudds-styrken" (selvfølgelig ), som gjør at du klarer å lukke den. Endret 13. mars 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Skulle tro om hangups/pullups kanskje blir en tanke lettere med god styrke i klypa? Jeg sliter alltid med at jeg får dritvondt i henda på sånne øvelser. PS, jeg er tung som bly. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Dumt å feile i treninga fordi man har svake hender/fingre. 8139118[/snapback] Sant det. Har problemer med det etter hvert når jeg kjører markløft/nedtrekk. Jeg hadde nok klart problemene om de bare hadde kalk e.l. på treningssenteret, men jeg tror det er like greit å begynne å trene grepet. 8142495[/snapback] Merker det selv utrolig godt på grepsstyrken min på markløft. Det er det som holder meg tilbake, kjører fint på 100kg, men når det begynner kommer opp i 110 feiler rett og slett grepsstyrken. Utrolig kjipt, skal vurdere å kjøpe slike grippere. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Da var mine kommet i posten, etter litt over en uke Let the pumping begin. Straks forkjølelsen min er over. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hentet de i dag. Lukket #1 på første forsøk, men klarer ikke to reps. Sport var flaut lett, men den er sikkert fin å varme opp med. #4 har jeg bare som motivasjon og for moro skyld. Beveger den såvidt 2cm. Blir moro det her! Hvilket program vil dere anbefale å følge for raskest mulig fremgang? Skal lese enda et par ganger gjennom tråden her nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå