Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Dere som har trent med slike en stund og føler dere har meget god fingerstyrke. Greier dere å henge på listene i dørkarmer ved hjelp av fingrene o.l?

7855055[/snapback]

Må ærlig si at jeg ikke har testa dét på en god stund. :hmm: Vil tro at det å henge på dørkarmer går mere på pinch grip enn crush grip. Har en slik fingertrener jeg bruker from time to time.

 

HandI_739414.jpg__[400px].jpg

Bildet hentet fra sportsupplu.no Men jeg kjøpte den fra Ifact.no

 

Er det noe galt med meg hvis jeg sier at jeg favoriserer inverted gripping fremfor "vanlig" gripping? Hva liker dere best?

 

Fine filmer forresten, Databamse! :)

7852587[/snapback]

Takk :)

 

Inverted closes gjøres med gripperen oppned. Poenget med inverted closes er å trene pekefinger og langefinger bedre. Når man trener den rette veien så trenes disse litt langsommere. Jeg gjør begge deler.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slike pakker dere har kjøpt med grippers ?

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-HEAVY-GRIPPERS-F...1QQcmdZViewItem

7856180[/snapback]

 

Jepp. Men de fleste, iallefall til nå har gått for Captains of Crush. Men HeavyGrips er også et alternativ. Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor det er billigere enn Captains of Crush. Alt jeg vet er at bestiller du CoC, så får du kvalitet og dem holder på en måte standarden blant atletikere over hele verden. Blant annet Magnus Samuelsson.

 

Men jeg har pratet med noen som har begge deler, både CoC og HeavyGrips. Han sa det ikke var noe særlig forskjell, men ikke vet jeg. Dem er ihvertfall billigere.

 

Uansett hvilke typer du/dere går for så fins det alle mulige grunner for å drive med grippers og annen type griptrening. Som Ironminds selv sier det: "Whether in the gym, out in the field, or on the street, you are only as strong as your hands—it doesn’t matter if you are wrestling alligators or going for the gold, if you can’t hang on to whatever you’re battling, all the core strength in the world won’t do you one lick of good."

 

Det hjelper ikke hvor sterk man er hvis man ikke har sterke hender kommer man ikke langt. Ta f.eks håndbak; I håndbak er disse viktigst å trene, i rett rekkefølge:

 

1: Fingre

2: Hånd

3: Håndledd

4: Underarmer

5: Biceps

 

Er du en stor jævel som har tatt håndbak med en spinkel kar og kanskje lurt på hvorfor du tapte, så har du svaret overfor; Fingrene og hendene. Aller viktigst i håndbak. Bicep er såvidt aktivert, men statisk styrke i overkropp er også viktig, hurtighet er også utrolig viktig. Uansett hva det er så er sterke hender hjelpsomt. Om det er fjellklatring du driver, golf, håndbak, bryting, markløft, åpne syltetøyglass som har gått i lås, knuse uåpnede ølbokser eller hva f... det er. :!:

 

Jaja, point taken I guess.

Lenke til kommentar

Bestilte fra heavygrips på fredag. Så får de vel om ikke så alt for lenge. Ble 600 inkludert frakt + eventuell toll for 5 grippers. Droppet den vanskeligste, så får jeg heller bestille den senere om jeg skulle bli så sterk. Bad dem merke gaven som gift, så får vi se om det hjelper.

Lenke til kommentar

går det an å bestille sånne grippers som er nevnt her fra Norge?`eg veit dei har sånne lette greier inne på sporten, men siden det går så fort å trene seg opp i detta må ein vel fort ha litt tyngre saker :] Blei skikklig interresert i detta etter eg las denna posten og skjekka mange av filmene :)

Lenke til kommentar

Fikk veldig lyst til å starte med grippers, men det store spørsmålet for min del er:

Har senebetennelse i håndleddene, og husker når jeg tok grep og slapp EZ-stang på biceps-curl så fikk jeg de sterkeste smertene. Dette er bedre nå enn før, så tenkte at jeg skulle kjøpe slike lette på g-sport el for å prøve? Er det no vits i det hele tatt siden jeg sannsynligvis ikke kan gyve løs på tyngre grippers etterhvert før jeg har kvittet meg med betennelsen? Selv om det er snakk om kun en hundrelapp, så ville jeg bare spørre.

Endret av hds
Lenke til kommentar
Fikk veldig lyst til å starte med grippers, men det store spørsmålet for min del er:

Har senebetennelse i håndleddene, og husker når jeg tok grep og slapp EZ-stang på biceps-curl så fikk jeg de sterkeste smertene. Dette er bedre nå enn før, så tenkte at jeg skulle kjøpe slike lette på g-sport el for å prøve? Er det no vits i det hele tatt siden jeg sannsynligvis ikke kan gyve løs på tyngre grippers etterhvert før jeg har kvittet meg med betennelsen? Selv om det er snakk om kun en hundrelapp, så ville jeg bare spørre.

7924747[/snapback]

Tror du bør høre med legen først. Tror ikke man skal røre noenting med hendene for å ikke få kronisk betennelse. Men hør med legen du :)

Jeg har slike skumgummi grippers man får i enhver sportsbutikk, kan jo ikke skade å begynne med slike, du får ihvertfall bygget opp en basis som du kan bygge videre på senere.

 

Hvorfor jeg ikke ville brukt slike er fordi dem kommer med plasthåndtak/skumgummi som er glatte og eller gir dårlig stressnivåer i hendene under bruk, og man får ikke herdet hendene med disse, men dem styrker ihvertfall hendene, fingre, håndledd og underarmene. Bruk dem gjerne i en måned eller to hvis du vil det, men mitt tips er å ikke sitt med disse for evig og alltid, for du vil fort stagnere hvis du ikke øker motstandene etter hvert. :p

Lenke til kommentar
Jeg slenger meg på denne tråden. Tok 11 reps på CoC #1 her om dagen, bestilt 1.5 nå... Får den i morgen kanskje, gleder meg =)

7980469[/snapback]

:thumbup:

 

Har du trent lenge, hvis du tar 11 reps da er du kommet bra langt, da er det nok på tide å begynne å jobbe på en tyngre gripper ja.

 

Hvordan er det med resten av folket, hvor er dere i løypa? he-he. Jeg jobber selv ennå på #2.5 Sliter med å klare #3 Og jeg har fått 2 skader den siste uka. Lillefingeren ble tørket ut av magnesium så fikk jeg et lite kutt som utviklet seg til et veldig dypt kutt pga presset fra gripperen. Og så raka jeg opp en cm av hånda i går, au. *Plaster*

:rofl:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk mine grippers fra heavygrips i dag. Tok nesten 4 uker, men nå er de hvertfall her. Pleier man å betale toll på postkontoret, eller får man som regel giro i posten etterpå?

 

Klarer å lukke 100 uten særlig problemer, og får nesten til 150. 300 føles som en lang vei å gå :p

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg hadde testet gripperne mine, så jeg tok en økt idag. Klarer ikke nr 2 enda :( Men med litt oftere trening, så skal den gå innen få uker.

 

Sliter en del med å få skikkelig grep om gripperne. De glir i lett hånden, og havner i en posisjon der det er skikkelig vanskelig å lukke de. Magnesium/kalk hjelper vel litt mot dette? Hvor selger de isåfall slikt? På g-sport/intersport f.eks?

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg hadde testet gripperne mine, så jeg tok en økt idag. Klarer ikke nr 2 enda :( Men med litt oftere trening, så skal den gå innen få uker.

 

Sliter en del med å få skikkelig grep om gripperne. De glir i lett hånden, og havner i en posisjon der det er skikkelig vanskelig å lukke de. Magnesium/kalk hjelper vel litt mot dette? Hvor selger de isåfall slikt? På g-sport/intersport f.eks?

8070739[/snapback]

 

De må vel ha magnesium på en eller annen sportsbutikk. Det jeg har heter Magnesium Carbonate og jeg kjøpte det hos Ironmind, det fungerer kanskje altfor bra, så bra at huden tørker ut og sprekker. Jeg får skikkelig grep når jeg bruker det. Eller kanskje du rett og slett bare må ha litt thumbwork :) Lett å miste leverage når man ikke har trent tomlene til å bli store og fine :D Men jeg vet hva du mener med at de havner i en posisjon der det er vanskelig å lukke dem. Hvis du ikke finner magnesium i noen butikker kan du bestille det fra Ironmind, det var veldig billig for 8 brikker, og etter som jeg ser så varer dem lenge. Men jeg var litt uheldig med en brikke da, jeg la en vektskive oppå den og den ble til pulver :cry: Dem er veldig sprø og lett.

Lenke til kommentar
Selges grippers i vanlige sportsbutikker? fks g-sport?

8077923[/snapback]

Sånne plastgrippere selger dem vel vil jeg anta. Du kan f.eks finne skumgummi grippers hos Ifact.no

 

Men sånne kvalitetsgrippere tror jeg ikke jeg har sett noen andre plasser enn hos Roy Holte Webshop og en annen svensk nettbutikk.

Lenke til kommentar
Ooh, disse så bra ut. Vurderer å bestille alle opp til 2 nå. Er ikke verdens sterkeste, så har sikkert litt å jobbe med da.

 

Hvordan tar coc på andre muskler slik som biceps?

8079864[/snapback]

Ikke sikker, får ihvertfall en god pump i biceps. Men dem tar ihvertfall på underarmene. Mine har ihvertfall økt med 5-6 cm i bredden på noen måneder. Jeg har begynt med wristrollers nylig, det tar godt på underarmende det også. Vanskelig å se om biceps har fått noen effekt for den trener jeg så hardt fra før. Hvis målet er å trene biceps tror jeg ville valgt en annen metode for det, f.eks manualer e.l Grippers er primært for å styrke fingre, hånd, håndledd og underarmer. Men såklart, biceps får vel kjørt seg litt dem også, vil jeg tro, det er jo nabomuskel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...