Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom et nytt brev i går, en faktura på rundt 250 i toll og 120,- i gebyr til UPS. :/

7806546[/snapback]

Toll er noe dritt :thumbup: Jeg fikk også toll, men husker ikke hvor mye det var. På Onsdag skal jeg bestille CoC 1.5 CoC 2.5 CoC 3.5 og en boks chalk. Jeg er bare et par millimetere fra å klare CoC 3, men kunne trengt å jobbe med 2.5 en stund. Jeg trenger forsåvidt ikke 1.5, men jeg vil helst ha hele CoC settet, og så kan den være grei å jobbe med på venstre hånden, for den henger en god del etter høyre hånden.

Lenke til kommentar
Det er vel sagt noe om dette tidligere i tråden skulle jeg huske, men hvordan trener dere med gripperne deres?

Har dere noen spesiell teknikk? Antall reps?

Har dere oppvarming, blir dere svette av å trene? osv..

7826141[/snapback]

Jeg prøver å varme opp hendene først med å ta et par reps med no. 1 og no. 2 på både høyre og venstre hånd for å få blodsirkulasjon.

 

Du kan ta singles. Da klemmer du gripperen helt igjen, og så ut igjen. Reps da klemmer du den igjen og ut igjen og repeterer x antall ganger, og gripperen må klemmes helt igjen og den må også nesten [/b]helt[/b] ut også når du tar den ut igjen. For man bygger styrke kun i den distansen du beveger fingrene dine. Hvis du klemmer bare halvveis så bygger du kun styrke fra der du begynte å klemme. Derfor det er viktig å klemme helt igjen hver eneste gang man trener. Det er bedre å ta 3-4 korrekte reps enn å ta 7-8 reps der du nesten har klemt den igjen.

 

Negativer, da klemmer du en gripper som du foreløpig ikke klarer å lukke. Du klemmer den så langt inn du overhodet klarer og så holder du den der i 7-8 sekunder og slipper den langsomt tilbake igjen. Sånn man bygger styrke for å klare neste gripper i serien. Masse negativer.

 

Man kan også file ned en gripper. Man bruker en fil og filer håndtakene helt nederst på gripperen sånn at man kan klemme gripperen lengre inn enn normalt. Beyond range gripper blir det da. Men ikke alle som vil ofre en gripper for det. Men det er ihvertfall et tips jeg leste av en av elitene.

 

Overcrush er når man klemmer en gripper man mestrer 100% fra før, så klemmer du den så hardt at du hører "klink" idet håndtakene treffer hverandre, og så fortsetter du å klemme til og med hardere selv om håndtakene er lukket.

 

Jeg blir ihvertfall svett av å trene med dem etter en stund. Får en syk pump i biceps også.

Lenke til kommentar
Interessant.

Svær god og ikke minst rask post.

Grippertrening gir resultater i rask tastaturskriving? :p

 

Hvor pleier dere vanligvis å trene grippers?

Har dere de liggans foran datamaskin/TV eller graver dere de frem fra en skuff og trener samtidig som annen styrketrening?

7826258[/snapback]

Jeg bruker bare å sitte foran datamaskina og trene. Eller hvor enn jeg befinner meg, så kan man jo trene uansett hvor. Best å trene etter styrketrening for da er man varm fra før.

 

rask tastaturskriving? he-he-he. Vet ikke. Fingrene er jo bare sener, musklene som trekker fingrene er i underarmene og helt oppi skuldrene. Du kommer til å merke det hvis du prøver en tung gripper så vil du kjenne det i skuldrene, som om den låser seg på en måte, bare å riste litt på skuldrene så løser det seg opp igjen på 2 sek.

Lenke til kommentar

Jeg fikk gripperne mine i dag og en boks chalk. CoC 1.5, CoC 2.5 og CoC 3.5.. Venter med å åpne 3.5, den trenger jeg ikke ennå, så den kan bare ligge i emballasjen foreløpig. Jeg lukket både 1.5 og 2.5 på høyre hånden ved første forsøk.

 

Anbefaler folk å kjøpe chalk, det var noe helt annet enn uten. Det heter vel Magnesium Carbonate, finner det sikkert i en sportsbutikk en eller annen plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...