Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

vurderer ett par slike selv. usikker på greps styrken. har i alle fall klart 200 med markløft låsegrep og magnesium..

kjøper den egentlig mest fordi jeg har veldig små hender-håndledd og det plager meg i millitærpress-benk siden jeg begynner å komme opp i vekter som nærmest knekker håndledda mine.. har ett par grippers hjemme. men klarer knapt å komme rundt dem med henda.. er sånn isopor rundt de eller noe. så håper jeg kommer rundt captain of crush i alle fall XD..

 

uansett tenker på å kjøpe en trainer.. COC 1 og COC 1.5 kanskje. noen som har noen linker å anbefale til hvor jeg kan kjøpe de til en akseptabel pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir en del frakt fra Ironmind, og tollen kommer jo seff dersom du kjøper mer enn 1 par i gangen.

 

Teipen er som jeg sa for grep, ikke for følsomme hender. Og uansett hva dere mener så er hverken jeg eller de jeg tafser på så fan av hender som bare kan brukes til å tafse på gråstein med. :)

 

Hadde slik teip før og synes det var knallbra i roing, markløft o.l. Lett å ta av og på kjapt der og da på treningsstudioet og fingrene satt som limt til teipen. Dessuten hører jeg sjelden på folk som kommer med bastante meninger uten forklaring. :innocent:

 

Kanskje jeg erfarer når jeg begynner å løfte mer at det ikke funker eller at det rett og slett ikke funker på gripperen, men den tid den sorg. :)

Lenke til kommentar
Blir en del frakt fra Ironmind, og tollen kommer jo seff dersom du kjøper mer enn 1 par i gangen.
Det er ikke toll på slike varer, men du må betale 25% mva. for alle varer som overstiger NOK 200. Du må da betale 25% for totalprisen av varen inkl. frakt kostnader + et fortollingsgebyr til posten på ca. 110,-

 

Det er bare å bestille 1 om gangen, så slipper du "problemet".

Blir uansett billigere enn å kjøpe fra norsk forhandler :yes:

 

Teipen er som jeg sa for grep, ikke for følsomme hender. Og uansett hva dere mener så er hverken jeg eller de jeg tafser på så fan av hender som bare kan brukes til å tafse på gråstein med. :)
Sliter du med grepet anbefaler jeg heller bruk av magnesium. Å bruke tape kan sammenlignes litt med å bruke reimer ved markløft. Hvis du bruke drareimer for å løfte, la oss si 150kg i mark, så har kroppen i grunn ikke styrke til å løfte så mye. Å du bør dermed holde deg til å løfte det du klarer uten reimer. Ved å bruke reimer vil ikke grepet få den nødvendige treningen til å holde de nevnte 150kg. Dermed vil grepet fortsette å være det svake leddet som holder deg tilbake i treningen.

Jeg løfter vekter og trener med grippers, men har aldri hatt problemer med "gråsteinhender". Ble riktignok en del såre hender med harde hudpartier på fingrene til å begynne med, men dette har gått over.

 

De av oss som er sikre på vår seksuelle legning bruker fuktighetskrem med den største selvfølge ;)

Lenke til kommentar

ja sant ang. reimer. hvis du har med deg reimer når du skal løfte ting i det virkelige liv utenfor treningsrommet så kan det kanskje hjelpe, men hvem har vel med seg reimer overalt hehe.

 

ja bestiller du en og en så slipper du ekstrakostnader, og det eventuelle lille som kommer på toppen er ikke mye. jeg ville valgt ironmind fremfor f.eks roy holte. roy holte er dyr og så er de utrolig treg med å levere varer. de svarer dessuten en måned i etterkant på forespørsler per e-post. Leveransen fra california til min dør tok 2 eller 3 dager, det var utrolig rask levering.

 

Hvor lenge har du trent grepet Mitt'raw? hvor ligger du iløypa, har du lukket 3, eventuelt 3,5 ?

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Hvor lenge har du trent grepet Mitt'raw? hvor ligger du iløypa, har du lukket 3, eventuelt 3,5 ?

Har nok ikke kommet så langt enda, men er på vei dit ;)

 

Kjøpte en Trainer for et par år siden, for å forbedre grepet til markløft, samt forsøke å bli kvitt problemer med håndleddene. Har lenge slitt med betennelser grunnet gamle belastningsskader fra jobben.

Ikke lenge etter jeg fikk Traineren, kjøpte jeg en #2, men denne var klin umulig for meg å lukke.

Trente aldri noe seriøst med disse, da Trainer ikke ga nok motstand og #2 ble for tung.

 

Etter jeg bestilte #1, i høst, har treningen tatt seg opp.

Mangler fremdeles den siste cm. for å lukke #2, så jeg vurderer nå å kjøpe #1,5 da hoppet fra 1-2 vistnok skal være ganske stort.

 

I tillegg har jeg Expand-Your-Hand Bands for å variere treningen, å trener litt med slegge.

 

 

Enn du Databamse, "knuser" du #3,5 snart eller? Regner med å se deg på Ironmind lista i fremtiden.

Lenke til kommentar

Nei jeg lukker ikke 3,5 enda, jeg har dog lukka den fra parallell mens jeg hadde ei jernklype rundt den, for å holde den i parallell.

ok. jeg har også de der expand your hand bands, viktig for å få balanse i musklene. Jeg bruker ikke slegge selv, men jeg bruker noe som heter hammer bar, den kan man sette vektskiver på.

 

Jaja, du får ta å knuse den toeren snart.

Lenke til kommentar

Synes den traineren min er helt rar. Eller så er det teknikken i venstrehånda, eller kanskje begge deler. :)

 

Får sammenligne når jeg får 1-ern.

 

I går kjørte jeg en runde og da klarte jeg bare en 12-14 reps på høyre hånd per set og 8-9 i venstre.

 

Så tok jeg den frem etter trening i dag og da klarte jeg 30+ reps i høyre hånd og bare 6-7 i venstre.

 

Og når jeg lukker den i venstre hånd er det akkurat som om fjæra glipper litt. Den knirker som vanlig, men ca. annenhver rep kommer det en *knekk* lyd. Dersom jeg ser på fjæra ovenfra så blir det et sprik på noen milimeter mellom hver kveil i høyre hånd, men i venstre er det sikkert 3 ganger så store åpenrom mellom hver kveil. Akkurat som om jeg lukker den helt skeivt eller noe.

 

Får se om det går seg til. :)

Lenke til kommentar
Synes den traineren min er helt rar. Eller så er det teknikken i venstrehånda, eller kanskje begge deler. :)

Holder du gripperen samme vei hver gang?

Du har sikkert fått med deg at fjæren ikke er symetrisk, og dermed litt tyngre å lukke hvis du holder den "feil" vei (dogleg, den retteste siden, skal være inn i håndflaten).

Lenke til kommentar

Fin tråd dette, har trent litt med Heavy grippers 150, etter litt oppvarming tar jeg gjennomsnittlig 50 reps.

Problemet er at jeg får ganske vondt i selve benet så å si i venstre langefinger. Har ikke dette problemet med flere fingrer.

 

Noen andre som har fått dette og funnet ut en god måte for å bli kvitt det?

Tviler på at det er overtrening.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk min CoC #2 i dag og lukket den rett ut av pakken. :)

 

Det var veldig motiverende da det ikke var mange ukene siden jeg fikk traineren og 1-eren. Enten så øker grepsstyrke veldig raskt eller så har jeg litt sterkere grep enn jeg trodde. :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Det kan være både og. Det er derfor jeg mener man burde kjøpe alle gripperne med en gang, sånn at man kan virkelig føle hvor tunge de tyngste er, før man progresserer så mye at man ikke får den erfaringen med seg videre. Viktig å vite hvor en stod i begynnelsen, for å sette pris på fremgangen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk gripperne mine i posten for en uke siden omtrent. Greide å lukke nr 1 kaldt rett ut av pakka en gang med høyre. Greier nå 4-5 reps med høyre og 2 med venstre. Greide 1,5 med høyre i går. Blir gøy å fortsette. Skal klare nr. 2 i løpet av måneden.

 

Fått sertifisert deg på nr. 3 enda Databamse?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan blir treningen påvirket om en holder den ene hånden på fjæra for å stabilisere?

Merker at jeg lett klarer flere reps om jeg gjør det men jeg vet ikke helt hvordan det påvirker selve treningen, mer eller mindre effektivt?

 

Og hvordan går det med dere? Trener dere enda eller har dere glemt gripperne?

Lenke til kommentar

Jeg og en venn sammenlignet våre to 250 heavy grip grippere for han mente at han sin var tyngre enn min, det vi så var at fjæra var lengre på min. Eller rettere sagt kortere på han sin, vi sammenlignet 250'ene med div. andre grippere og det virket som fjæra var satt lengre inn enn på de andre. Kanskje dette er hva som utgjør at to grippere av samme tyngde kan variere noen pund?

http://i127.photobucket.com/albums/p136/od...30082009023.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...