Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Hallao, dette virker interessant som trening av grepsstyrke. Har egentlig ganske tynne underarmer, så de trenger juling. Merker jeg blir sliten i de på øvelser som chins/markløft osv så grippers kan nok styrke dette.

 

Hvordan er det og trene med grippers før man skal på trening å trene markløft osv? Ikke så lurt med tanke på at man trenger hvile?

Burde man trene grippers på dager man ikke trener på treningstudio da?

 

Og blir det for høyt og starte på CoC 1, trenger man de under som oppvarming?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har forstått tåler underarmen mye trening.. 2 økter om dagen skal vist ikke være noe problem. Hvorvidt man bør trene med de rett før man skal trene styrke, er jeg ikke sikker på...

 

Jeg vil nok anbefale deg Sport og Trainer også.. Hvertfall Trainer.. Du har gode gener hvis du klarer å reppe 8-10 ganger på CoC#1 uten noe grepstrening fra før (særlig med venstre). Jeg personlig klarte ikke lukke den på første forsøket, men etter litt oppvarming klarte jeg å reppe den 2 ganger...

 

edit: leif was here

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg har fått senebettennelse inni høyrehånda? Får vondt bare jeg knytter neven og strammer litt. Har forsåvidt hatt pause i en halv evighet nå, men har ikke blitt så mye bedre. Må jeg ta helt avstand fra CoC i en måned eller no sånt?

 

Tren med vett folkens, ikke overtren. Og varm opp litt..

Lenke til kommentar

1250 Trainer Captains of Crush® Hand Gr1 $19.95

 

---------------------------------------------------------------------------

1251 No.1 Captains of Crush® Hand Gripp1 $19.95

 

---------------------------------------------------------------------------

1251.5 No.1.5 Captains of Crush® Hand Gri1 $19.95

 

---------------------------------------------------------------------------

1252 No.2 Captains of Crush® Hand Gripp1 $19.95

 

 

Bestilt!

Får litt og bryne meg på før jeg sikkert bestiller de litt tyngere.

 

Du tenker det ja Geir? Snakker du erfaringsmessig? :D

Lenke til kommentar

Ser bra ut. Hvis du er "svak" i armene, kan nok Trainer bli tung i begynnelsen, men det bør gå bra. Personlig synes jeg ikke det er så stor forskjell på 1 og 1.5, selv om jeg ikke enda klarer å lukke 1.5. Fram til de siste 2-4 mm synes jeg 1.5 går greit, men å få metall til metall er problemet! For øyeblikket har jeg ondt i venstre underarm, så skal ta det rolig et par dager fremover med treningen (gripper).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Sinnsyk forskjell på venstre og høyre hånd merker jeg, flere som er ute for det samme? Klarer kanskje 7 reps på CoC#1 med venstre hånd, men nesten 20 med høyre :/

Samme her. Tren med venstre først i settet ditt, og ikke tillat deg selv å ta mere med høyre enn du tar med venstre. Da vil det nok jevne seg ut etter hvert.

Lenke til kommentar
Når du får gripperne kommer du til å overtrene i starten. Det kan jeg nesten garrantere.

 

Enig. Har inntrykk av at alle må ta en ufrivillig timeout på en måned eller så fordi de overdriver i starten. For min del ble det bare med den ene gangen, etter det har jeg nesten bare kunnet kjøre på, men jeg har kanskje ubevist blitt litt flinkere til å føle når jeg begynner å nærme meg grensen.

Lenke til kommentar
Sinnsyk forskjell på venstre og høyre hånd merker jeg, flere som er ute for det samme? Klarer kanskje 7 reps på CoC#1 med venstre hånd, men nesten 20 med høyre :/

 

Trener du med så mange reps til vanlig?

 

Nei, orker ikke presse meg med høyrehånda siden den er "ødelagt". Må vel gi helt opp å trene med den en god stund nå. Men de gangene jeg trener, så kniper jeg alltid så mange ganger jeg klarer. Har ikke mye system på det egentlig. Kanskje derfor det går så smått fremover med CoC#2 også.. Klarer vel 2 knip på den med høyrehånda. Og seeein fremgang.

 

Edit: Klarte 11 knip med venstre tydeligvis. Fremgangen der har vært ok egentlig :)

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hmmf, bestilte med en CoC Trainer for en uke siden og fikk den nå. Bestilte Trainer basert på disse utsagnene på ironmind.com:

 

#1

No. 1: Here's where CoC Grippers start to get unusually hard to close; most people who lift weights cannot close this gripper the first time they try, and this is the benchmark gripper for having a good, strong grip. For CoC Trainer graduates; those doing high reps on sporting goods store grippers; people whose grip strength is exceptionally strong from using their hands daily in their work.

 

Trainer

Trainer: If you're ready for serious grip training, here's where you go next . . . this is the stepping stone to the larger-caliber grippers; for CoC Sport graduates, athletes who use their hands, people who lift regularly and want to focus on grip training, public safety officers.

 

Jeg har aldri trent med grippers før eller trent underarmene spesielt. Jeg trener ikke altfor mye og trodde egentlig jeg ikke ville klare å lukke Traineren en eneste gang når jeg først fikk den, og jeg var sikker på at #1 var helt uaktuell i starten.

 

Så klarte jeg 17 reps rett ut av boksen. What shit is this? :)

 

Klarer til og med 13 på venstre hånden så den er for lett for den armen også synes jeg.

 

Må jeg kjøpe tyngre Gripper med en gang? Da synes jeg de godt kunne oppdatert produktinfoen sin så flere slipper å kjøpe alt for pysete Grippers i første omgang. For jeg anser meg absolutt ikke som "people whose grip strength is exceptionally strong from using their hands daily in their work.". Hvis ikke det å bruke tastatur på jobb anses som "using your hands". :p

 

Kan jeg skippe #1 og gå rett på #2 eller blir det ballehardt? #2 er jo dobbelt så tung som Traineren. Hvor mange reps kan jeg regne med da?

 

Edit: Haha, ble så ivrig at jeg bare satt og klemte og klemte mens jeg satt og så på tv. Så da jeg reiste meg var fingrene helt lervete og fulle av åpne gnagsår, au. :p

 

Edit2: Kjøpte en #1. 40% økning er sikkert mer enn nok i første omgang. Så får 2-eren bli kjøpt senere en gang.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Ingen grippere er lik, noen ganger får du svake og noen ganger får du sterke. de varierer veldig. jeg kjenner en som fikk en veldig lett en, jeg sammenligna den med min, det var som natt og dag, hans var lett som en fjær og min var endel tyngre. Men nå er jo traineren for jenter da :) (og gutter selvfølgelig)

 

du kunne også kjøpt nummer 1,5. får håpe du får en sterk ener da :) Jeg har to 3'ere, den ene er litt lettere og den andre er meget hard, jeg har lukket begge dog. og nummer 3,5 er steinhard, men jeg har lukka den fra paralell.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Kan jeg skippe #1 og gå rett på #2 eller blir det ballehardt? #2 er jo dobbelt så tung som Traineren. Hvor mange reps kan jeg regne med da?
Tja, si det du.

Har jeg Trainer, #1 og #2.

-Trainer 15-20 reps, oppvarming (lett!).

-#1 6-7 reps x 3 sett.

-#2 No way Hose! Ikke sjangse til å klare denne enda. Mangler ca. 1 cm. for å lukke den.

Lenke til kommentar

Dette raserer faen meg fingrene.

 

Prøvde litt i dag (med masse plaster og teip :blush:) og nå klarte jeg ikke spesielt mange reps. Delvis grunnet dårligere grep, men mest pga hvor øm huden på fingrene var. Var vanskelig å overse det og presse på. :)

 

Tror jeg skal kjøpe noe grip tape eller lignende til gripperen. Gidder ikke begynne å søle med kalk og uten er den litt slick selv med sandpapir-teksturen.

 

Om 1# er for lett eller ikke har ikke så mye å si. Jeg ender vel opp med 5-6 grippere til slutt uansett. :)

Lenke til kommentar

For all del ikke begynn å teipe. Vi har alle vært gjennom den ømme og såre huden. Dette er en del av poenget, å herde hendene, få tykk hud. Istedet kan du kjøre hendene i to boller med vann, et med varmt vann og et med kaldt vann, så putter du hendene i hver skål og flekser fingrene i vannet. når du er ferdig, tar du noe body lotion og smører inn hendene. Dette med sår og ømhet går over. Anbefaler å droppe teipen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...