Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs jo selvsagt hvor sterk du er fra før av, men ihvertfall #1 og #2, og T(rainer). Hvis du ikke har trent før, eller er svak i håndleddene bør du nok kjøpe S(port) også, som kan være grei å ha uansett til å trene mange reps på. Kan jo være morsom å ha #3 og #4 også, selv om du ikke kan forvente å klare dem med det første :)

Lenke til kommentar
Klarte endelig CoC#2 idag :D

Det var veldig kjekt, satt og smilte en stund for meg selv etter det ja. Har ikke akkurat hatt noe struktur på treningen med grippersene, har bare knipt på dem når jeg fant det for godt.

 

Regner med å måtte gå mer vitenskapelig til verks om jeg skal greie nr 3 en gang. Prøvde å knipe litt på den på håndbaktrening for en stund siden, og den virka veldig seig..

 

Gratulerer! Endelig satt den ja, må ha vært en deilig følelse å endelig touche med håndtakene!

 

I dag fikk jeg #1, #1.5, #2, #2.5, #3 og #4:D:D Er deilig å eie de mest anerkjente grippersene i tillegg til mine Heavygrips.

 

Treningen har vært veldig dårlig i det siste med mye avbrudd og lite konsistens, så har ikke gått så mye fremover annet enn at jeg repper 11 reps på HG200 nå..

 

Blir spennende å prøve COC;)

Lenke til kommentar

JAAAA! Tok nr. 1, nr 1.5 og fanden meg nr. 2 på første forsøk!!:D:D

 

Var utrolig mye bedre å sette COC enn HG, og selv om jeg ikke har prøvd HG250 på en stund tror jeg ikke jeg hadde klart den helt enda faktisk.. Så jeg tror faktisk min HG250 er pittelitt tyngre enn min #2!

 

Det var helt uventet og hadde ikke ventet å lukke lengre enn til #1.5, men gikk overraskende lett! #2.5 derimot kom jeg ikke lenger enn til parallell på:p Men helt uventet å ta #2 ut av pakken:D

 

I overimorgen prøver jeg HG250, nå begynner jeg kjenne litt verk i albuene så trenger nok litt hvile:)

Endret av Kingohyes
Lenke til kommentar

Noen linker til sider som selger CoC? Ironminds.com var nede :/

Vurderte å kjøpe heavygrips siden de var såpass billige, og jeg har ikke tenkt å bli verdensmester i dette eller noe :) Er det stor forskjell? Jeg må bare trene underarmer og gripe-evnen siden jeg blir bilmekaniker, og da er det veldig greit å ha litt armmuskler utenom biceps/triceps :)

Lenke til kommentar
Noen linker til sider som selger CoC? Ironminds.com var nede :/

Vurderte å kjøpe heavygrips siden de var såpass billige, og jeg har ikke tenkt å bli verdensmester i dette eller noe :) Er det stor forskjell? Jeg må bare trene underarmer og gripe-evnen siden jeg blir bilmekaniker, og da er det veldig greit å ha litt armmuskler utenom biceps/triceps :)

 

Amazon.com selger i alle fall CoC på vegne av Ironmind. Tror kanskje de selger heavygrips og. Ikke dumt å trene opp grep hvis du skal være mekaniker. Kjenner selv virkningen av bedre grep i hverdagen med at jeg lett kan bruke "feil" verktøy til å gjøre ting. :)

Lenke til kommentar
Noen linker til sider som selger CoC? Ironminds.com var nede :/

Vurderte å kjøpe heavygrips siden de var såpass billige, og jeg har ikke tenkt å bli verdensmester i dette eller noe :) Er det stor forskjell? Jeg må bare trene underarmer og gripe-evnen siden jeg blir bilmekaniker, og da er det veldig greit å ha litt armmuskler utenom biceps/triceps :)

 

Det er www.ironmind.com ikke ironminds..prøv d

Lenke til kommentar

Ah ok! Sto i en av de første postene ;) ironmindS.com altså :)

EDIT: Men jeg ender opp med heavygrips istedet. Har ikke noe stort budskjett, og skal heller ikke trene for å bli verdens beste i dette, men bare for å faktisk trene underarmer bra, samt gripe-evnen :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Dette virket spennende! Mye bra info i denne tråden...

Bestiller nok når jeg kommer hjem fra jobben i dag...

Hvordan trener dere tommelfingrene?

Noe annet jeg må huske å bestille bortsett fra grippærne og evt chalk/magnesium?

 

Edit:

Sett at noen her har snakket om forskjell på å bestille alle, eller bestille 1 og 1, og på den måten slippe toll ++ men betale mer i frakt.. Tenkte jeg skulle regne på hva som ble billigst før jeg bestilte (gjerrig som jeg er).

Regnet ut pris på 7 stk grips, og tok ca 300 kr for toll+gebyrer hvis man bestillte alle samtidig..

Har alt skrevet det ned, så kan like godt poste det her tilfelle noen andre er interessert..

 

priserle9.jpg

 

Ikke store forskjellene, men jeg kommer nok til å gå for en og en fra ironmind... Slipper jeg at de stopper opp i tollen, og kanskje jeg ikke trenger å kjøpe alle 7 engang.. kommer nok til å starte med Trainer, #1, #1.5 og #2..

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

Det kan være en ide å bestille en og en for å unngå tollen ja. Men da er det jo like greit å bestille alle, bare i hver sin ordre, jeg vet ikke hvordan det slår ut i systemet, men det er jo uansett ikke så veldig mye penger det er snakk om her.

 

Fikk mine to HeavyGrips i går, HG300 og HG350. Lukka HG300 på første forsøk, og HG350 gikk ikke, men nesten. Jeg vet ikke, den skal egentlig være lettere enn CoC #3, vet ikke hvor mye lettere, men den føles tyngre enn begge mine CoC #3, og den ene er ganske ny så jeg mener personlig at HG350 er tyngre enn CoC #3

 

Nå begynner det å bli endel utstyr her i gården, bare for grepets skyld, av grep-utstyr, så har jeg:

 

Captains of Crush Guide

Captains of Crush Sport

Captains of Crush Trainer

Captains of Crush #1

Captains of Crush #1.5 (Filet ned)

Captains of Crush #2 (Filet ned)

Captains of Crush #2 (Helt ny)

Captains of Crush #2.5 (Nedfilet)

Captains of Crush #3

Captains of Crush #3 (Helt ny)

Captains of Crush #3.5

IronMind #4

Heavy Grips 300

Heavy Grips 350

Abilica Handgrips (lette plastikgrips, bra for å minnes gamle dager)

IronMind Wicked Wristroller

IronMind Blockbuster Pinch Grip Block

Olympic Weight Loader + Carabin + Olympic Carabin

Hercules Bar (Forearm Blaster)

Hammer Bar (Backpressure Device)

Eagles Claw (lignende)

Og nå er følgende i bestilling:

Rolling Thunder

Standard Plate Loading Pin

Expand-Your-Hand Bands

Bag of Nails (tenkte jeg skulle begynne å bøye stål)

 

God påske! og happy training :)

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å prioritere. Grippersene er uvurderlig, selv om jeg liker enkelte andre ting like godt som grippersene så vet jeg at jeg ikke kunne vært foruten de.

 

Wristrolleren er meget bra. Men nå har jeg Hercules bar som favoritt, etter 5 minutter med den, så brenner underarmene så mye at jeg må hoppe på gulvet etter hvert sett.

 

Rolling thunder og Stålbarene gleder jeg meg mye til. Det er viktig å trene rolling thunder i tillegg til CoC.

 

Her kan du se magnus samuelsson ta ca 130 kg med Rolling thunder.

 

Så hva jeg liker best, hvis jeg kan velge 3 ting:

 

1. Grippers

2. Hercules Bar

3. Rolling thunder (denne er ikke kommet, men jeg vet jeg blir å bruke denne mye)

 

Men jeg liker alt jeg har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endelig var grippersene i havn.

Kjøpte T, 1, 1.5 og 2.

Lukket T og 1 med Høyrehånda, på Venstre er det fortsatt et stykke igjen før jeg tar 1.

Er noen mm unna å close 1.5 med høyre.

Lover bra! :)

 

Ikke noe problem å reppe med T på begge hender, ser ut som jeg traff ganske bra med kjøpet med andre ord! ;)

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Hei hopp... jeg så denne tråden for litt siden, følte meg fenget, og kjøpte Heavy Grips 100, 150 og 200.

Vet ikke om jeg skal være skuffet eller fornøyd, men jeg lukket 200 med høyrehånd, og er et par millimeter fra på vestre hånd. Så det ser ut til at det kanskje blir en bestilling til etterhvert...

 

Byggekvaliteten er det ikke noe å si på, virker meget solide. Nå skal jeg sette meg ned å lese om hvordan trene, så skal vi se om jeg lukket 200'en riktig... :p

Lenke til kommentar
Hei hopp... jeg så denne tråden for litt siden, følte meg fenget, og kjøpte Heavy Grips 100, 150 og 200.

Vet ikke om jeg skal være skuffet eller fornøyd, men jeg lukket 200 med høyrehånd, og er et par millimeter fra på vestre hånd. Så det ser ut til at det kanskje blir en bestilling til etterhvert...

 

Byggekvaliteten er det ikke noe å si på, virker meget solide. Nå skal jeg sette meg ned å lese om hvordan trene, så skal vi se om jeg lukket 200'en riktig... :p

HG200 er ca like tung som Captains of Crush nummer 1. De bruker forskjellige målingssystemer fra HG til COC, så hvis vi sammenligner de, så er en HG200 ca en CoC1. Men det er jo bra det uansett. En HG250 er ca en CoC #1.5 og en HG300 er vel i overkant av en CoC #2.5 og HG350 er vel ca en CoC #3

 

Hvis nybegynnere bestiller HeavyGrips så anbefales det å bestille helt opp til HG250 og kanskje til og med HG300.

Lenke til kommentar
aha... sånn å forstå... Så hvis man er feridg med HG, så er det bare å gå over på CoC #4 og oppover da... jaja, får vel bestille meg de tre andre HG'ene også snart da.

Eh, jeg trekker anbefalingen av HG300, er kanskje litt i meste laget hvis man er helt fersk, den er faktisk ganske seig, mye tyngre enn enn CoC #2.5 synes nå jeg. Så kanskje droppe å anbefale den, men opp til HG250 er kanskje ikke dumt hvis man er ny og velger HG.

 

Hvis man er ny og velger CoC, så er kanskje #T - #2 ett fornuftig valg. Nr 2 kan man trene med i lang lang tid, selv om man klarer å lukke den en eller to ganger, så er den brukbar i lang tid etter det fordi man kan trene seg opp til å reppe den mange ganger. Så selv om du klarer å lukke HG200, så er den likevel brukbar å trene med.

Lenke til kommentar

Jajaj... jeg skjønte det, legger de jo ikke fra meg selv om jeg har klart å lukke de en gang. Det jeg mente var at jeg kanskje bestiller resten av HG-serien snart også, så har jeg noe å se frem til :p Vil jo ikke bare stå å stampe i det samme heller. Og når jeg sier snart, så mener jeg sikkert et par måneder uansett...

 

edit: tok forresten 200'en tre repps på høyre nå, og en gang i venstre. hjalp å varme opp skikkelig med 100 og litt på 150.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...