Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Veldig imponerende å nesten ta 2'eren..Har kjøpt slangeklemmer som jeg bruker på hg250 for å trene på den siste delen, de siste 2 cm'erne som er de hardeste..løsner slangeklemmene litt og litt ut for hver gang jeg klarer den..Til slutt skal jeg nok klare hg250, men den er hard! Må og roe litt ned med treningen spes. på venstrehånden som er litt øm:)

 

Jeg gir hg250 en måned til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har ikke merka noe i albuen, men overdreiv en del med knipinga sånn at selve henda mine fikk kjenne det.. Er begynt å komme meg nå, etter omtrent 2 uker med knipepause. Var vondt å skru opp bruskorker,ta på seg buksa etc.. Henda føltes helt ødelagt, akkurat som det var noe galt inni der :p

 

Så fikk vel ikke gjort så bra fremgang som jeg hadde håpt på.. Men klarer fint 1'eren 5-6+ ganger nåda. 2 eren mangler det enda litt på..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd det selv, men har lest om at det er en vanlig overbelastningsskade ved mye trening med grippere.. Har opplevd det i sammenheng med håndbak, er slags senebetennelse som gjør at du må roe treningen litt til det bedrer seg. Venter du til du blir bra igjen vil du sannsynligvis ha bygget opp styrke i senene som gjør deg mindre mottakelig for samme skade senere.

Les forresten på www.gripboard.com om treningstips og alt om grippere og håndstyrke. Verdens største og beste forum om gripping;)

 

Reppet 10 reps på hg200 i forgårs, hg250 sitter snart!

Noen andre med fremgang?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke opplevd det selv, men har lest om at det er en vanlig overbelastningsskade ved mye trening med grippere.. Har opplevd det i sammenheng med håndbak, er slags senebetennelse som gjør at du må roe treningen litt til det bedrer seg. Venter du til du blir bra igjen vil du sannsynligvis ha bygget opp styrke i senene som gjør deg mindre mottakelig for samme skade senere.

Les forresten på www.gripboard.com om treningstips og alt om grippere og håndstyrke. Verdens største og beste forum om gripping;)

 

Reppet 10 reps på hg200 i forgårs, hg250 sitter snart!

Noen andre med fremgang?

 

 

Takk for godt svar :yes: har nok overtrent ja.. har blitt avhenging av grippers:P

håper det ordner seg etter en pause!

 

EDIT: klarte 1 rep med HG150 når jeg fikk grippersene, klarte ingen med 200.. etter en måneds trening klarer jeg nå 14 med HG150 og 4 med HG200 :D

Endret av mattjin
Lenke til kommentar

Sånne som de der kan jeg knipe sammen med tommelen og langfingeren alene, mens jeg enda ikke helt klarer CoC #2. Med mindre du er veldig sterk i klypa så er det kanskje lurt å kjøpe den som er litt lettere enn CoC#1,samt kanskje 1 og 2. Litt vanskelig å gi tips, siden du ikke sier noe om hvor sterke klør du har fra før.

 

Edit: jeg brukte forresten slike som du viser bilde av som "restitusjonstrening" etter å ha overtrent med CoC :p

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar
Vurderer å skaffe meg noen COC grippers, spm er hvor lavt jeg skal starte.

Hvor tunge er f.eks. Trainer og Sport versjonene i forhold til kommersielt tilgjelgelige grippere?

Denne f.eks: http://abilica.no/default.pl?vindu=visenva...&varenr=100

Jfr. coc grippers, hvor på treet liger den ca?

Vurderte å kjøpe den der, men var jo latterlig lett....

 

Vil anbefale deg å kjøpe Trainer, 1, 1.5 og 2 til å begynne med. Det skal duge en stund tror jeg. Trainer skal ikke være noen stor utfordring hvis man har trent litt før, men #1 kan være litt tøff med venstrehånda, så traineren er grei for å komme seg opp til å kunne bruke den. Kjøpte selv fra og med Sport gripperen, men den har nesten aldri blitt brukt, da den var alt for lett (men dog mye tyngre enn sånne man får fra sportsbutikk). Er også greit å ha en trainer for oppvarming.

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg å kjøpe Trainer, 1, 1.5 og 2 til å begynne med. Det skal duge en stund tror jeg. Trainer skal ikke være noen stor utfordring hvis man har trent litt før, men #1 kan være litt tøff med venstrehånda, så traineren er grei for å komme seg opp til å kunne bruke den. Kjøpte selv fra og med Sport gripperen, men den har nesten aldri blitt brukt, da den var alt for lett (men dog mye tyngre enn sånne man får fra sportsbutikk). Er også greit å ha en trainer for oppvarming.

 

Tror jeg gjør nettop det, jfr posten over. Takk for innspill folkens! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har bare trent med Captains of Crush siden jeg startet, men nå har jeg bestilt

HeavyGrips 300 og 350, skal bli moro å se om jeg klarer de.

Bestilte også:

Hercules Bar - Forearm Blaster!

Hammer Bar - Backpressure Device

 

Reppa CoC #3 to ganger i sted så det går fremover.

Lenke til kommentar

Klarte endelig CoC#2 idag :D

Det var veldig kjekt, satt og smilte en stund for meg selv etter det ja. Har ikke akkurat hatt noe struktur på treningen med grippersene, har bare knipt på dem når jeg fant det for godt.

 

Regner med å måtte gå mer vitenskapelig til verks om jeg skal greie nr 3 en gang. Prøvde å knipe litt på den på håndbaktrening for en stund siden, og den virka veldig seig..

Lenke til kommentar
Jeg har bare trent med Captains of Crush siden jeg startet, men nå har jeg bestilt

HeavyGrips 300 og 350, skal bli moro å se om jeg klarer de.

Bestilte også:

Hercules Bar - Forearm Blaster!

Hammer Bar - Backpressure Device

 

Reppa CoC #3 to ganger i sted så det går fremover.

 

Knallbra!!! Stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...