Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg satt og lest igjennom alle 18 sidene av denne tråden, og jeg må si jeg er litt fristet til å bestille selv. Men jeg har et spørsmål til de som har trent mye og merket god fremgang på gripperne:

 

Bortsett fra fremgangen dere merker på gripperne og den fordelen det gir dere i treningsrommet for å få bedre grep om stengene, hvordan merker dere den økte styrken på et mer dagligdags nivå?

 

Feks. leste tidligere i tråden om en kar som jobbet på bensinstasjon og nå kunne bære bunkene med en hånd.

 

Hva med håndbak, håndhilsing, syltetøyglass osv, noen av dere som har trent mye som har noen gode historier på det?

Lenke til kommentar
Nå har jeg satt og lest igjennom alle 18 sidene av denne tråden, og jeg må si jeg er litt fristet til å bestille selv. Men jeg har et spørsmål til de som har trent mye og merket god fremgang på gripperne:

 

Bortsett fra fremgangen dere merker på gripperne og den fordelen det gir dere i treningsrommet for å få bedre grep om stengene, hvordan merker dere den økte styrken på et mer dagligdags nivå?

 

Feks. leste tidligere i tråden om en kar som jobbet på bensinstasjon og nå kunne bære bunkene med en hånd.

 

Hva med håndbak, håndhilsing, syltetøyglass osv, noen av dere som har trent mye som har noen gode historier på det?

9632261[/snapback]

Merker det blant annet på epleskvising, nå klarer hvem som helst å knuse epler, men for å si det slik, man klarer det lettere etter man har trent endel. La ut en video her.

 

Ang det med å bære bunker med aviser i hånden, så er det sant, ja man vil jo klare det bedre etter trening med grippers, men man klarer det ennu bedre hvis man i tillegg trener pinch grip, da trener man finger tuppene inkl. tommelen.

 

Det vil også gi deg et godt forsprang i håndbak. Men skal du bli god i håndbak må du nesten bryte håndbak, det er ingenting som gir bedre trening enn når du bryter med en motstander, når dere står i stå og bryter så bygger du mye styrke, senene blir tykkere og sterkere. Men du kan jo også ta armwrestlingcurls i kabelkryssmaskinen eller med hantler. Håndledd er også viktig i håndbak.

 

Magnus samuelsson er en kjent grepkonge som har sertifisert seg på Ironmind #4, som er veldig god i håndbak, videosnutt her

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tror jeg har tidenes mest ubrukelige håndledd og hender. De bare ser ikke ut til å like at jeg trener med grippers. Kan trene maks 2 ganger i uka, og får ofte vondt i hendene etter, og/eller under treningen. Så progresjonen går veldig treigt. Klarer rundt 4 reps på høyrehånden med #1, og har klart 1 rep med venstre.

Lenke til kommentar
Tror jeg har tidenes mest ubrukelige håndledd og hender. De bare ser ikke ut til å like at jeg trener med grippers. Kan trene maks 2 ganger i uka, og får ofte vondt i hendene etter, og/eller under treningen. Så progresjonen går veldig treigt. Klarer rundt 4 reps på høyrehånden med #1, og har klart 1 rep med venstre.

 

Prøv å trene litt med en powerball. Selges hos ganske mange data netthandler i alle fall. Skaffet meg en slik nylig, og ble faktisk overrasket over effekten den hadde på spesielt håndledd men også underarmer generelt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Endelig en norsk diskusjon om grippers:) Har lest igjennom alle sidene nå, og virker som denne tråden har rekruttert mange nye brukere..

Jeg leste om gripperne for en god stund tilbake, men var først fredag for snart 2 uker siden jeg fikk mine Heavygrips 100 til 350.

Vurderte lenge å kjøpe Ironmind sine COC siden de er kjent for kvalitet og holdbarhet, men fant ut at det å begynne med Heavygrips til styrken i hendene kommer opp på et bra nivå, ikke skader når prisen er så lav.

Kommer snart til å bestille fra IM har jeg funnet ut, fordi det er fint å kunne sammenligne mellom HG og COC.

 

Mine Heavygrips kom etter ca. 3 uker i posten og lukket 100 og 150 rett ut av pakken, 200 derimot gjensto det rundt 1.5-2 cm på.

Min HG 150 ble ganske fort mye lettere, og den har nå stabilisert seg på et nivå, hoppet fra 100 til 150 var veldig lavt, mens fra 150 til 200 var det et kjempesteg, så tror min 150 rett og slett er en veldig "lett" 150. Husker jeg leste at en annen her hadde veldig liten forskjell fra sin 150 til sin 200..

 

Etter nøyaktig en uke, med litt trening hver dag, litt impulstrening noen av dagene dessverre..så lukket jeg 200, det var digg etter at jeg hadde hatt den rundt 2-4 mm ifra i 3 dager omtrent;) Med 150 kan jeg lett reppe over 20, men føler derfor at jeg burde hatt en litt tyngre 150:/ Kjøpte Magnesium Bicarbonat på Sportsvarehuset i Bergen i dag, 79 kroner for en brikke og skviser nok ut 2 reps med HG200 nå, resten av reppene ligger ca 1 cm i fra på minst 5 reps, så må nok trene overcrush tipper jeg..

 

Treningsrutinen jeg har hatt de gangene jeg har trent seriøst denne uken har vært 3 sett med "vanlige closer, 3 sett med"inverted grips" closer, men begynte i dag også å trene overcrush og trene med en gripper som er tyngre enn den jeg enda ikke klarer, trente med HG300 der, målet fremover blir HG250. Regner med å klare å reppe skikkelig med HG200 innen 2 uker, og håper på å "close" HG250 innen 2 måneder:)

 

Håper jeg vekket tråden til live igjen! Er det noen som har hatt forbedringer?

Lenke til kommentar

Det høres bra ut, Kingohyes. HG 250 er en hard nøtt, men det er jo fullt mulig å kunne klare den etter to måneder hvis du trener ordentlig. Det er lett å falle av noen uker, har jeg funnet ut.

Selv har jeg sakte, men sikkert begynt å grippe ordentlig igjen, men jeg mangler fortsatt noe særlig å skryte av.

 

Trener for å klare 250 så fort som mulig, men steget mellom den og 200 er latterlig stort.

Lenke til kommentar
Det høres bra ut, Kingohyes. HG 250 er en hard nøtt, men det er jo fullt mulig å kunne klare den etter to måneder hvis du trener ordentlig. Det er lett å falle av noen uker, har jeg funnet ut.

Selv har jeg sakte, men sikkert begynt å grippe ordentlig igjen, men jeg mangler fortsatt noe særlig å skryte av.

 

Trener for å klare 250 så fort som mulig, men steget mellom den og 200 er latterlig stort.

 

Ja, føler at det skal være overkommelig om jeg får konsistens på treningen, og holder meg til rundt 4 ganger i uken med trening..I tillegg til annen trening da.

Det du sier om at steget fra 200 til 250 er stort er det jeg opplevde med steget fra 150 til 200..Fra 200 til 250 er det omtrent det samme, men ville forventet enda større steg faktisk. Tar en pause fra gripper treningen i dag, og kanskje i morgen for å restituere litt. Mange som har opplevd at 1 ukes pause faktisk har økt styrken i hendene, de kan da ha vært litt overtrent uten å vite om det, tror det bare er bra med noen dagers pause etter nesten 2 uker med trening.

 

Hvor mye mangler du på å ta 250 nå da?

Jeg tror ikke jeg skal prøve 250 før jeg har trent litt mer med 300, og reps med 200.

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg har trent alt for mye tungt med grippers i perioder. Hvis jeg trener for tungt så får jeg vondt i håndleddet og fingrene og da stopper fremgangen med en gang. En ting som fungerte for meg var skikkelig mengdetrening med Guide gripperen (!). Den er sykt lett, men trente vel kanskje 100-200 reps i gjennomsnitt per dag i en periode. Dette gjorde at jeg gikk fra 1-2 reps på CoC 1 til 8 rep i løpet av ca. 2 uker.

 

Kommer til å fortsette å trene på denne måten en stund fremover, siden det faktisk fungerte, men kommer til å legge inn noen reps på CoC 1 her og der også. Men skal holde meg unna trening til failure.

Lenke til kommentar

I går etter ryggøkten hadde jeg meg en gripperøkt, hendene føltes uthvilt etter 2-3 dager med omtrent ingen gripping..Tok 3 reps med HG200 lenger ut enn parallell :yes: Var digg! Har ikke tatt mer enn 2 sist gang, og før det igjen bare 1..Neste økt blir målet å ta 4 reps;) Ellers så slo jeg ny rep rekord på HG150 også..Tok 20 reps høyre og 14 venstre:)

 

Jeg tok med HG250 på jobben i dag, en jeg jobber med tok med COC#1, #2 og #4.. Testet #1 på minst 5 stk på jobb, og var ingen som tok den helt igjen..Da var det digg å ta noen reps foran de:P

Han som tok med seg Coc har klart å close #2, han fikk prøve min HG250 og closet den akkurat..Var litt lettere enn #2 ifølge ham.

Nå blir det pause i 2 dager tenker jeg, så blir det jakt på nye rekorder, HG250 er fremdeles latterlig tung!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å ta eneren på første forsøk er imponerende, å nesten ta 2'ern er MEGET imponerende! Husk bare å tren progressivt, så er nok kanskje også Nr. 3 innen rekkevidde?

 

Fikk selv en hel del av disse CoC for ca. 1 uke Siden. Hvis jeg venter 2-3 dager nå, så tar jeg nok 1'ern, Guide og T(raining?) går greit, selv om den siste cm på T er litt tung (vanskelig å reppe mange ganger helt inn, men nesten helt inn går ca. 10 helt greit). morsomme greier!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...