Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Ja, du får mye bedre grep, og den funker bra mot svette også imo. Men det viktigste er at den ikke sklir. Men jeg er ikke så plaga med det lengre, jeg har trent tomlene godt så den sitter godt i hånda nå. Faktisk lenge siden jeg har brukt magnesium, men når det sies skal jeg ta den frem nå  :!:

9413722[/snapback]

Okei. :) Går greit, men syns de blir litt glatte av og til.

 

gutta fra kalkutta, åssen funker transporten, må jeg være hjemme når gutta kommer me pakka eller kan e baer få en lapp å hente den seinere eller noe?

 

er klemme 1 veldig hard?  ell kan e hoppe rett på 1,5?

9413950[/snapback]

Du være hjemme hvis UPS kommer med den ja.

 

Databamse: Hvor mange ganger i uken annbefaler du at man trener med grippersene? Har du noen tips til hvordan man skal trene også?

9414049[/snapback]

http://www.heavygrips.com/training/beginner.html Her finner du litt hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Databamse: Hvor mange ganger i uken annbefaler du at man trener med grippersene? Har du noen tips til hvordan man skal trene også?

9414049[/snapback]

Clay Edgin vet hva han snakker om, så følg linken til =Øyvind= :)

 

Hvis jeg hadde husket det, så kunne jeg pastet hele KTA programmet. Folk som har fulgt KTA programmet har hatt raskest fremgang til sertifisering av 3'eren. Men nå husker ikke jeg hele programmet. Jeg bare husker at det var et sinnsykt volum i programmet; dvs, veldig mange reps-økninger for hver dag, snakk om opptil over 100 reps bare på en eneste treningsdag. Mats_Erik snakket noe om at han hadde kjøpt KTA programmet også, kanskje han er snill å paster inn programmet, for jeg husker rett og slett ikke hele programmet, jeg bare husker det grovt sett.

 

Når det gjelder underarmen, så kan den trenes hver dag ifølge IronMind. Den er så tettpakket med muskler at det er vanskelig å overtrene den. De er vel de eneste musklene i kroppen man kan trene daglig uten å overtrene dem. Ifølge IronMind kan man trene dem opptil 2 ganger om dagen. Personlig trener jeg dem hver dag.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Takk for tips databamse og Øyvind.

Når det gjelder underarmen, så kan den trenes hver dag ifølge IronMind. Den er så tettpakket med muskler at det er vanskelig å overtrene den. De er vel de eneste musklene i kroppen man kan trene daglig uten å overtrene dem. Ifølge IronMind kan man trene dem opptil 2 ganger om dagen. Personlig trener jeg dem hver dag.

Konge! Jeg har hatt lyst til å trene dem hver dag, og har forsåvidt gjort det også. Men jeg var redd for å overbelaste musklene, så jeg har ikke trent dem i dag. Men nå kan jeg trene i dag også med god samvittighet :D

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Når det gjelder underarmen, så kan den trenes hver dag ifølge IronMind. Den er så tettpakket med muskler at det er vanskelig å overtrene den. De er vel de eneste musklene i kroppen man kan trene daglig uten å overtrene dem. Ifølge IronMind kan man trene dem opptil 2 ganger om dagen. Personlig trener jeg dem hver dag.

9414168[/snapback]

 

Er du sikker på dette? I så fall så må jeg intensivere treningen min. Jeg fikk et slags infomercial blad i posten fra IronMind her for en 2-3 måneder siden, og der skrev de at de anbefalte annenhver dag.

Lenke til kommentar
gutta fra kalkutta, åssen funker transporten, må jeg være hjemme når gutta kommer me pakka eller kan e baer få en lapp å hente den seinere eller noe?

 

 

De ringer deg normalt en halvtime før de kommer for å sjekke om du er hjemme. Jeg er så godt som aldri hjemme i arbeidstiden deres, så det var egentlig et helsikes styr for meg å få tak i pakken min. UPS er definitivt ikke ment for privatpost i Norge. :)

 

Er det noen her som har bestilt via Amazon som kan svare på om de får det levert med noe annet enn UPS da? Jeg har vurdert å handle inn noen av halv-nummer gripperene, men jeg orker rett og slett ikke styret med UPS.

Lenke til kommentar
Når det gjelder underarmen, så kan den trenes hver dag ifølge IronMind. Den er så tettpakket med muskler at det er vanskelig å overtrene den. De er vel de eneste musklene i kroppen man kan trene daglig uten å overtrene dem. Ifølge IronMind kan man trene dem opptil 2 ganger om dagen. Personlig trener jeg dem hver dag.

9414168[/snapback]

 

Er du sikker på dette? I så fall så må jeg intensivere treningen min. Jeg fikk et slags infomercial blad i posten fra IronMind her for en 2-3 måneder siden, og der skrev de at de anbefalte annenhver dag.

9415439[/snapback]

Ja, står her svart på hvitt i en brosjyre som fulgte med noe utstyr. Saken er den at det du har lest er en vanlig anbefaling til et intervall, mens det jeg kommer med er informasjon om hvor langt man kan dra det hvis man bare orker og vil. Det er vel sånn dem har tenkt. Det står svart på hvitt at underarmen er veldig vanskelig å overtrene. Men klart, en som aldri har trent før vil jo ikke klare den belastningen som jeg tåler f.eks, for jeg trener den beinhardt hver dag og har holdt på ganske lenge også.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Ja, står her svart på hvitt i en brosjyre som fulgte med noe utstyr. Saken er den at det du har lest er en vanlig anbefaling til et intervall, mens det jeg kommer med er informasjon om hvor langt man kan dra det hvis man bare orker og vil. Det er vel sånn dem har tenkt. Det står svart på hvitt at underarmen er veldig vanskelig å overtrene. Men klart, en som aldri har trent før vil jo ikke klare den belastningen som jeg tåler f.eks, for jeg trener den beinhardt hver dag og har holdt på ganske lenge også.

9415535[/snapback]

 

Får prøve å kjøre daglig en periode og se hvordan det går. Verste som kan skje er jo bare at man kjenner at det blir for mye og må ta en pause i noen uker. Er bare å henge i hvis man skal rulle stekepanner med det første. :)

Lenke til kommentar

Kan noen gi en kjapp gjennomgang av hva dette KTA programmet går ut på? Jeg kunne vel strengt tatt ha dratt en del nytte av å begynne med et mer strukturert opplegg enn det jeg har per i dag.

9411734[/snapback]

 

Det går røflig på å håndtere én gripper 100% før du går videre til neste.

Dette går fra å lukke den til å "knuse" håndtakene, samtidig å bygge opp tommelen.

KTA har en vanvittig lett oppsatt program med alt forklart i DETALJER.

Om hvordan du skal plassere en gripper i hånda osv.

 

Men programmet i seg selv er beinhardt. Er viktig å gi ALT!

Trener du for å lukke #3, så trenger du en #4. Trenger alltid en hardere enn "mål-gripper'n"

Lenke til kommentar
gutta fra kalkutta, åssen funker transporten, må jeg være hjemme når gutta kommer me pakka eller kan e baer få en lapp å hente den seinere eller noe?

 

 

De ringer deg normalt en halvtime før de kommer for å sjekke om du er hjemme. Jeg er så godt som aldri hjemme i arbeidstiden deres, så det var egentlig et helsikes styr for meg å få tak i pakken min. UPS er definitivt ikke ment for privatpost i Norge. :)

 

Er det noen her som har bestilt via Amazon som kan svare på om de får det levert med noe annet enn UPS da? Jeg har vurdert å handle inn noen av halv-nummer gripperene, men jeg orker rett og slett ikke styret med UPS.

9415450[/snapback]

 

men sånn hvis de ringer en halvtime før , og jeg feks er på skolen som er 5min unna me bil (men jeg ikke har bil) da går det kansje an å få de til å kjøre ditt da? hmm

 

jeg har veldig lyst til å slenge inn ei bestilling nå, eneste som hindre meg er vel egentlig detta med ups

Lenke til kommentar

men sånn hvis de ringer en halvtime før , og jeg feks er på skolen som er 5min unna me bil (men jeg ikke har bil) da går det kansje an å få de til å kjøre ditt da? hmm

 

jeg har veldig lyst til å slenge inn ei bestilling nå, eneste som hindre meg er vel egentlig detta med ups

9416054[/snapback]

 

Det jeg til slutt gjorde, etter å ha kastet bort 5 dager på 2 leveringsforsøk hvor jeg ikke var hjemme, var å ringe til UPS og avtale at de la pakken i resepsjonen sin. Da kjørte jeg bare ut dit i lunchen min og hentet den.

 

Det må jo ha kostet dem mange hundre kroner i lønn og drivstoff for at han sjåføren skulle komme to ganger på døra mi uten at jeg var hjemme. Må jo være mye billigere for dem å bare legge fra seg pakken på posten og sende den til meg for 40-50 kroner.

Lenke til kommentar
Bare jeg som var å hentet gripperne på det lokale postkontoret? Bestilte fra ironmind og..

9417288[/snapback]

 

Samme her. De første gangene fikk jeg lapp i postkassen, så det var bare å hente dem.

Sist gang fikk jeg dem rett i postkassa.

 

Alle gangene jeg har bestilt fra IM så har det tatt rundt 4 dager fra jeg bestilte til jeg fikk det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg ville anbefalt Trainer også. :p Selv har jeg Sport også.

 

Men det spørs jo om du har trent noe særlig før. Jeg hadde ikke det, og klarte ikke å lukke #1 når jeg fikk de.

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt Trainer også. :p Selv har jeg Sport også.

 

Men det spørs jo om du har trent noe særlig før. Jeg hadde ikke det, og klarte ikke å lukke #1 når jeg fikk de.

9420406[/snapback]

 

nja, har trent noe med grippers, men trener mye med vekter generelt + arbeid så tru det ska gå bra.

 

er vel å derfor e ska trene opp grepet, så grepet ikke blir problemet på mark osv :)

Lenke til kommentar
spørsmål.

 

har bestilt , å blitt trekt ble 146 dollars, og trekt ca 870 , kursen ligg vel på  ca 5,9 nkr for 1 dollar.

 

av disse var 47$ frakt, er dette inkludert frakten helt til meg, eller får jeg egen regning i norge på frakten her?

 

mye er det i toll da? sånn circus?

9425763[/snapback]

 

Når jeg fikk mine så kom først UPS med pakken, deretter fikk jeg en regning i posten en uke eller to senere for moms og fortollingsgebyr.

 

Tror min pakke kostet nøyaktig det samme som din, 5 grippers til rundt 20 dollar stykket og rundt 50 dollar i frakt. Rotet litt i papirhaugen ved PCen her og fant regningen, den var på 340 kr. Dette var i den tiden dollaren var litt høyere i kurs, så din regning burde bli noen kroner billigere skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
spørsmål.

 

har bestilt , å blitt trekt ble 146 dollars, og trekt ca 870 , kursen ligg vel på  ca 5,9 nkr for 1 dollar.

 

av disse var 47$ frakt, er dette inkludert frakten helt til meg, eller får jeg egen regning i norge på frakten her?

 

mye er det i toll da? sånn circus?

9425763[/snapback]

 

Når jeg fikk mine så kom først UPS med pakken, deretter fikk jeg en regning i posten en uke eller to senere for moms og fortollingsgebyr.

 

Tror min pakke kostet nøyaktig det samme som din, 5 grippers til rundt 20 dollar stykket og rundt 50 dollar i frakt. Rotet litt i papirhaugen ved PCen her og fant regningen, den var på 340 kr. Dette var i den tiden dollaren var litt høyere i kurs, så din regning burde bli noen kroner billigere skulle jeg tro.

9429557[/snapback]

 

takk :)

 

supert, blir vel da uansett 600+ + billigere en å kjøpe i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...