Equilibrium Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Takker for svar Databamse! Er udugelig svak i underarmen i forhold til overarmen, så dette blir nok kanskje bare en begynnelse. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg skal jobbe i sommer... Skal visst tjene rundt 20000. Og ja, jeg SKAL ha meg Captain og Crushes! Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Her er en pro utgave fra abilica, dem er litt sterkere i motstanden enn de tradisjonelle. Samme pris. Du har den standard versjonen også der, samme pris på begge typene. Lenke til kommentar
tomatbonna Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 update folkens. hvor i løypa ligger dere ann nå ? sertifisert deg på 3'ern ennå databamse ? selv fikk jeg tak i 1'ern. lukker den 5 ganger rimelig lett nå. bestiller 2'ern snart. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Bestilte meg nettopp en pake fra Heavy Grips. noen andre som har gjort det ( har ikke lest alle sidene) og vet ca hvor lang tid det tar for å få de Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) update folkens. hvor i løypa ligger dere ann nå ? sertifisert deg på 3'ern ennå databamse ? selv fikk jeg tak i 1'ern. lukker den 5 ganger rimelig lett nå. bestiller 2'ern snart. 9161322[/snapback] Ikke sertifisert ennå, har vondt i håndleddet etter for hard trening, så har hatt en liten pause fra treningen. Bestilte meg nettopp en pake fra Heavy Grips. noen andre som har gjort det ( har ikke lest alle sidene) og vet ca hvor lang tid det tar for å få de 9165131[/snapback] Men bare vær klar over motstand/vanskelighetsgrad sammenlignet med CoC, sånn at du vet hvor du ligger an hvis du skulle finne på å sertifisere deg eller lignende. Heavy Grips har en god del lavere motstand, tallmessig fra CoC. Endret 22. januar 2014 av Databamse Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Selv har jeg ikke slått noen rekorder på lenge, mye på grunn av litt lite grippetrening. 10 reps på HG 200 er fortsatt rekorden. Jobber med å klare 250, men det tar nok fortsatt litt tid før det skjer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Oi, tråden min har blitt lang. Selv gjør jeg det ganske dårlig. Har ikke brukt de på mange måneder nå, glemmer det eller orker ikke. :/ Får prøve å begynne på igjen om ikke så lenge da. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det er bare et fåtall som er dedikert. Det gjelder ikke bare grep-trening, men også styrketrening. Mange prøver seg, mange holder ut en stund og annen, men til sist er det bare et fåtall som er dedikert. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Sånn er det med meg også. Blir ofte at jeg glemmer/dropper grepstreningen. Men styrketreninga er det en annen sak med, heldigvis. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Sånn er det med meg også. Blir ofte at jeg glemmer/dropper grepstreningen. Men styrketreninga er det en annen sak med, heldigvis. 9187483[/snapback] Det høres ikke ut som du tar grep treningen særlig seriøst. Underarmene er trossalt muskler det også. Å ha sterke underarmer hjelper på veldig mange områder. Det hjelper deg å øke i benkpress hvor andre stagnerer, der fortsetter du å øke. Man blir sterkere i bicep øvelser, hvor andre med stor biceps og små underarmer vil slite stort med å øke noe særlig, underarmene hjelper godt på der. Det hjelper også i markløft. Det hjelper faktisk på i alle øvelser som fins, for de fleste øvelser innebærer bruk av hånd og arm. Det fine er at man kan trene underarmene hver dag, opptil to ganger om dagen uten å overtrene dem. Ifølge Ironmind ihvertfall. Jeg prøver å variere, ikke bare grippers, men også wristrollers, plate pinching, wrist curls osv.. Men jeg skjønner at noen blir giddesløse av og til, det blir jeg også av og til, men hvis det blir sånn at man ikke orker fordi det ikke føles riktig, da tror jeg man ikke helt har skjønt fordelen av treningen. Underarmen er trossalt en bunke med mange små muskler, tror det er mellom 15 og 20 små muskler (i motsetning til hva en treningsinstruktør sa til meg en gang at underarmen er én stor muskel ) Uansett, man angrer ikke på å trene disse ekslusivt. Det ligger så mange fordeler i det, bare ta et søk på nettet så ser du. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Jeg er klar over at det er mange fordeler med grepstrening. Bla på chins, stående roing, og div nedtrekk så feiler alltid grepet mitt før ryggen på de tyngste settene. Dette er selvsagt veldig irritabelt. I tillegg synes jeg at jeg har små underarmer i forhold til overarm, men likevel svikter jeg på grepstreninga. Har bare ikke samme motivasjonen som på vanlig trening. Kanskje det kan være lurt å ta meg seg gripperne på trening, også klemme litt etter styrkeøktene. Å kjøpe reimer er iallfall uaktuelt, selv om det har frista en par ganger.. Hvor mange kilo klarer du å holde igjen på ei stang med overhåndsgrep, Databamse? Hvordan har dette utviklet seg før og etter COCtreninga? Selv klarer jeg ikke coc2 en gang enda, og sliter med grepet med ca 130kg på stanga. (overhåndsgrep) Endret 1. august 2007 av Dagon Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Du det har jeg ikke testa. Jeg er, kan man si begrenset av gymmet, det er et gym hvor alt har sin begrensning. Jeg vurderer å bytte gym til et som ligger i nærheten. Jeg har ikke trent så altfor mye markløft av den grunnen. Men i bicepcurl med ezstang makser jeg på 70kg 1RM. Skal prøve å øke til 75kg neste gang og se hvordan det går. Jeg er sikker på at det ikke hadde gått uten at jeg hadde trent underarmene. I Preacher Curl tar jeg 95 kg 4RM. Hvor lenge har du trent med klypene? Jeg brukte nøyaktig 14 dager fra den dagen jeg klarte å lukke nr 1 til jeg klarte nr 2. Uansett, man skal seff. gjøre det man har lyst til. Har man ikke lyst så har man ikke lyst. Jeg snakker ikke om deg spesifikt, men om hvem som helst. Man skal kun trene hvis det er gøy og man føler seg motivert. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 I Preacher Curl tar jeg 95 kg 4RM. Det er meget imponerende. Det er ikke så mange som tar så mye i den øvelsen der. Skal få kjøpt CoC når stipendet kommer. Gleder meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Oi, nesten 3 ganger mer enn meg det. edit: Nei, 2 ganger da. Tenkte du mente med stang. Endret 2. august 2007 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 I Preacher Curl tar jeg 95 kg 4RM. Oi, heftige saker Men er det ikke mer normalt å løfte en god del mer i stangcurl enn i preachercurl? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Det er ikke stang, men isolasjonsøvelse i maskin. På stanga blir det endel tyngre. Skulle vel egentlig sagt det i forrige innlegg. Men på ez-stang blir det 70 kg. Har ikke testa noe mere enn det. Man trener underarmene også i preacher curl. Lenke til kommentar
7-up Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Er det noen som vet hvordan motstandsstyrken i abilica sin pro modell er i forhold til heavy grips og captain of crush? Lenke til kommentar
everhuge Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Det er ikke stang, men isolasjonsøvelse i maskin. På stanga blir det endel tyngre. Skulle vel egentlig sagt det i forrige innlegg. Men på ez-stang blir det 70 kg. Har ikke testa noe mere enn det. Man trener underarmene også i preacher curl. 9191631[/snapback] Ja, det burde du nok ha sagt. 70kg i preacher curl er fremdeles mye. Husk at denne øvelsen er kjent å skape avrivninger og ødelegge albuen. Økte du noe i biceps etter at du starta med grippers? Kan reppe 12 på nr1, akkurat starta med nr 2 og nr 1,5 og 2,5 er på vei. Endret 27. august 2007 av everhuge Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kjøpt alle de orginale syv COC. Blir vel å ta 60, 80 og 100 tenker jeg. Er ikke noe sterk i klypa så #1 på 140 tviler jeg på at jeg tar første gangen. Trener ganske mye for tiden og merker jeg begynner å bli sliten i klypa med å holde på diverse vekter hele tiden. Databamse, står i profilen din at du tar COC #3, men du klarer ikke dette enda? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå