Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da tuter jeg og kjører på Roy Holte's webshop (jævlig seriøst navn haha)

Hvilke burde jeg forøvrig starte med? er ikke veldig sterk i klypene.

8501726[/snapback]

Det er godt mulig du klarer #1 på første forsøk, men selv om du klarer den, så er det greit å ha Trainer for å gjøre reps og ikke minst til oppvarming. Jeg ville tatt Trainer, #1 og "#1.5 eller #2" til å begynne med. Guide og sport er for kvinnfolk :p

 

Til alle som planlegger å kjøpe Heavygrips, her er en liste over målinger som er gjort, sånn at man vet hva man får når man handler, disse gripperne er plassert i kronologisk rekkefølge, etter styrkenivå:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

IM Guide 60 lbs

RB70

IM Sport 80 lbs

HG100

.225 BB Beginner 100 lbs

HG150

.225 COC T 100 lbs

RB130N

RB100

RB160N

RB130

RB180N

.235 BB Advanced 140 lbs

.235 COC #1 140 lbs

HG200

.241 COC 2004 #1 153 lbs

PDA243

.250 COC 2006 #1.5 168 lbs

.250 BB Super Advanced 173 lbs

GM1 cert gripper

RB210N

HG250

RB160

.260 BB Master 195 lbs

.260 COC #2 195 lbs

RB180

RB240N

PDA262

RB260N

.273 COC 2006 #2.5 238 lbs

HG300

.275 BB Super Master 255 lbs

GM2 cert Gripper

RB210

HG400

.281 BB Grand Master 280 lbs

.281 COC #3 280 lbs

.277 RB240

.283 COC 2005 #3 290 lbs

GM3 cert gripper

RB300N

HG350

.277 RB260

.295 spring, 1/4" mount, 2.75 width MMG1 * 306 lbs

.295 spring, 3/16" mount, 2.75 width MMG2 * 315 lbs

.295 BB Elite 320 lbs

.294 COC 2006 #3.5 323 lbs

RB330N

.306 spring, 1/4" mount, 2.75 width MMG3 * 335 lbs

.295 RB300

.306 spring, 3/16” mount, 2.75 width MMG4 * 345 lbs

.306 BB Super Elite 345 lbs

.312 BB Grand Elite 365 lbs

RB330

.312 COC #4 365 lbs

.353 HG500

RB365

.331 BB Pro 430 lbs

.345 BB World Class 470 lbs

.353? BB Galaxy 565 lbs

.362 BB Super Galaxy

.375 BB Grand Galaxy

RBWT

Som dere ser, er HeavyGrip 150 lettere enn CoC Trainer, Trainer er på 100lb. HeavyGrip 200 litt tyngre enn CoC #1, men endel lettere enn CoC #1.5. HeavyGrip 250 er endel lettere enn Captains of Crush #2 :yes:

Jeg pratet med en kar på et forum nå nettopp, erfaringmessig mente han at HG250 hadde samme motstandsnivå som CoC #1.5

 

Jeg var ikke helt klar over disse motstandsmålingene, dem er gjort av en proff på et forum.. HeavyGrip 500 er klassen over IronMind #4, mens Captains of Crush #3 er tyngre enn HeavyGrip 400.. :hm: Jeg merket dette da jeg skulle bestille HG250, jeg tenkte det ville være en fin sak å ta overcrush på, siden den muligens var litt tyngre enn en Captains of Crush #2.5, men der tok jeg rimelig feil gitt. Glad jeg ikke bestilte den. HG250 har som sagt samme motstand som CoC #1.5, og jeg har reppet 1.5 33 ganger i høyre hånden, så da klarer jeg muligens å reppe den HG250 30-35 ganger da.. Og dermed avblåser jeg den bestilningen. :tease:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Ja med tiden vil du få tykkere håndledd. Men litt viktig å huske at håndledd egentlig bare er bein og sener. Men hvis du bare vil at dem skal se tykkere ut, så vil det skje når du trener underarmene, for musklene på underarmene vil etter hvert skjule de tynne håndleddene.

 

På et forum jeg leser på så sies det at tykke håndledd er noe som kommer med alderen, helst etter fylte 30 år. Hva som er sant eller ikke, er ikke godt å vite.

 

Men selv om du har tynne håndledd, så kan du trene dem opp i styrke. Ta wrist curls med stang, legg på vekter hver gang du har en økt, til slutt blir du

. Her er også en type trening du kanskje burde vurdere. Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Ja, den filmen var litt tøff. Han fyren var kanskje litt overtøff, men jeg synes den var bra.

 

Jeg reppet CoC 2.5, syv ganger nettopp, og CoC #2 har jeg tatt 20 ganger. Sist gang jeg testet CoC #2, klarte jeg 18 reps, så det er en økning på 2 reps, hehe. Og sist gang jeg testet CoC 2.5, klarte jeg fem reps, så en økning på 2 reps på den. Jeg lukket også #2 med to fingre i går, pekefinger og langefinger, jeg har egentlig gjort det en gang tidligere for noen mnd tilbake, så det er vel ingen personlig rekord, men heller en slags repetition.

 

Jeg bare lurte på om det er noen her inne som faktisk har klart CoC #2 i det hele tatt? Eventuelt kommet lengre? Noen som har klart #2.5?

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Hehe Databamse, du er flink! :):thumbup:

Har du kartlagt hvem som er den beste gripper'n på forumet enda? :dribble:

 

Skulle egentlig bare spørre hvor tung den dingsen som han Kettlebell driver å hiver under beina sine er. Skjønner ikke helt hva han sier... sier han 45 lbs?

Jeg kommer sikkert ikke til å klare på langt nær like tungt som han, men jeg vil ha en cirkaverdi så jeg vet litt mer om hvordan jeg skal gå frem.

Fikk skikkelig lyst til å teste det når jeg så filmen..

Lenke til kommentar
Hehe Databamse, du er flink! :)  :thumbup:

Har du kartlagt hvem som er den beste gripper'n på forumet enda?  :dribble:

 

Skulle egentlig bare spørre hvor tung den dingsen som han Kettlebell driver å hiver under beina sine er. Skjønner ikke helt hva han sier... sier han 45 lbs?

Jeg kommer sikkert ikke til å klare på langt nær like tungt som han, men jeg vil ha en cirkaverdi så jeg vet litt mer om hvordan jeg skal gå frem.

Fikk skikkelig lyst til å teste det når jeg så filmen..

8514801[/snapback]

Jeg har ikke anelse hvor tung den dingsen er, uansett hvor tung den er, så tror jeg fraktkostnadene blir enorme hvis man skal bestille det fra usa :cool: Gruer meg, for jeg har nemlig lyst på kettlebells selv.

 

Jeg har ikke kartlagt hvem som er best, men jeg prøver å holde følge, det er så mange som trener i det stille rom. Man vet jo liksom aldri hvor dem er hen :D

 

EDIT: Til Pathmaker: Mange kommer med tilbakemeldinger ang. håndleddene og grippers. De fleste erfarer at håndleddene blir tykkere. En kar måtte f.eks øke lengden på klokkereima si, da den ble for stram. En annen skrev følgende: "you will notice your wrists getting thicker after six months to a year of grip training, curls with block weights are great for this, my wrists became thicker by a half inch from various grip exercises and Im sure that I will keep seeing results as my grip training progresess" Så det ser jo positivt ut :cool:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Jeg bare lurte på om det er noen her inne som faktisk har klart CoC #2 i det hele tatt? Eventuelt kommet lengre? Noen som har klart #2.5?

8514538[/snapback]

 

Jeg nærmer meg #2 med stormskritt. Har hatt treningspause på litt over en uke nå, men satser på å klare den innen juni i alle fall. Kanskje #3 ut på høsten?

Lenke til kommentar

OK :cool: Det er ikke urealistisk det, å klare nr. 3 til høsten. Ifølge loggen din på grippermania.com så er du ivrig, seriøs og har god fremgang. Den dagen du klarer 3, må du prøve å kontrollere deg sånn at du ikke blir fristet til å gi den til alle og enhver i gymmet, for sjangsen er stor for at ingen der klarer å lukke eneren engang :!: Jeg gav min nummer 1 til en på gymmet, han klarte den ikke. Så gav jeg en annen nummer 2.5, han klarte den halvveis, han var ganske naturlig sterk. Men grepstyrke er ikke noe som man finner hos de aller fleste, og de aller fleste vet ikke engang om fordelene ved det, dem tenker bare benkpress, og så forblir dem pinglete i hendene resten av livet. Når man kommer opp i nr. 3 og nr. 4 da er det ikke lenger noen spøk, da må man seriøst begynne å tenke på å være forsiktig når man skal gjøre håndgymnastikken i dusjen, med den nedre delen, du vet...... Og i håndbak kan det jo friste å bare klemme alt man har og prøve å klemme vannet ut av hånda hans istede for å svinge hånda ned på standard måte. :whistle:

 

Jeg ser du kjøpte whey tech og x-ce-me, det er akkurat det samme som jeg bruker faktisk. Hvilken smak er det du kjøpte? Banan her, og sour lemon på x-ce-me.

 

Jeg fikk pakken fra IM i går, bestilte noe ekstra utstyr.

IMPROVED! One Wicked Wrist Roller

15" Olympic Plate Loading Pin & Carabin

Blockbuster Pinch Grip Block

No.2 Captains of Crush® Gripper

No.3 Captains of Crush® Gripper

 

Jeg kjøper som dere ser nr 2 og nr 3 på nytt, for jeg tenkte jeg skulle file ned de gamle etter hvert for å få en beyond range gripper, men jeg får se, det er litt surt å file dem ned, så fine og blanke som dem er :cool:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Mulig jeg klarer #2 før juni faktisk. Tok en økt i dag (for første gang siden slutten av april) og filmet kjapt igjen for å legge ut på grippermania. Kan lese resten i tråden der :)

 

Jeg kjøpte WheyTech sjokolade og X-CE-ME spiky fruit fra Tommi-shop i storgata i oslo. Whey Tech angrer jeg ikke på. Tech-en har mye bedre sjokoladesmak enn 100% whey som jeg hadde før. Spiky fruit derimot var fryktelig søt, så jeg blander den som oftest ut i mye mer vann enn som står på boksen. Gjerne isbiter i tillegg. Når jeg har brukt opp den blir det sikkert sitron på meg også. Kan for øvrig reppe #1.5 noen få ganger nå. #1 nesten 10 ganger hvis jeg er skikkelig pumpa. Det jeg gjør er å ta ett sett grippers, ett sett bicepscurl om hverandre. Har merket at de styrker hverandre. Spesielt gripperne blir lettere da. Bruker også kalken flittig når jeg tar de tyngste klypene og tunge curl-løft. Vektene ligger mer stødig i hånda, og det er blitt uunnværlig! Bare synd den kalkklumpen smuler så fælt. Spesielt første gangene jeg brukte den. Nå kan jeg bare bruke ene siden til å "smøre" på. De andre bare knekker i biter.

 

edit: forresten, angående praktisk nytte med grepsstyrke så har jeg funnet et ideelt eksempel for min del. Jeg jobber på statoil og ofte nattevakter. Da tar vi også avisreturen og setter ut de nye. Vi får mellom 60 og 100 dagbladet (med magasin i helgene) hver natt og jeg merket at jeg nå kan ta en bunke i hver hånd (holder rundt hele bunken på toppen og bærer de loddrett) mye lettere enn før :) Er avhengig av å kunne løfte mange med en hånd fordi den andre hånden må åpne "klemmen" som holder de på plass for vindens del. Dette gjelder jo selvfølgelig andre områder i dagliglivet også.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
edit: forresten, angående praktisk nytte med grepsstyrke så har jeg funnet et ideelt eksempel for min del. Jeg jobber på statoil og ofte nattevakter. Da tar vi også avisreturen og setter ut de nye. Vi får mellom 60 og 100 dagbladet (med magasin i helgene) hver natt og jeg merket at jeg nå kan ta en bunke i hver hånd (holder rundt hele bunken på toppen og bærer de loddrett) mye lettere enn før :) Er avhengig av å kunne løfte mange med en hånd fordi den andre hånden må åpne "klemmen" som holder de på plass for vindens del. Dette gjelder jo selvfølgelig andre områder i dagliglivet også.

8559104[/snapback]

Hehe. Moro. Moro når man drar nytte i hverdagslivet.

 

For dem som lurer på hvordan en Ironmind CoC sertifisering foregår, kan du se et eksempel her. Det er når Martin Arildsson sertifiserer seg på CoC #3.

 

En annen tøff video av Tommy Heslep, double 3 close.

 

Sjekk ut Martin Arildsson på MM5 replica

, sykt :cool: MM5 = Mash Monster Level 5
Lenke til kommentar

Tøffe videoer :) Når man skal sertifisere seg offisielt med treeren, da holder det vel ikke å filme det? Vet du hvor lett det er å få en representant til å komme og overvære seansen her til lands? Er det nordmenn som er IM-representanter i Norge, eller må man betale for å få de fløyet inn?

Lenke til kommentar

Jeg tror det måtte fimes eller evnt. ta bilde sånn at man ser det, og det måtte være et vitne, imo. Når det gjelder hvem som foretar det hele, så er det godt mulig det er partnere i Norge som gjør det, som f.eks Roy Holte, som driver Roy Holte Webshop, han er en stor kunde av IM. Men jeg er usikker her. Men det betyr ingenting, dem arrangerer det på en eller annen måte, se på Teemu fra Finland, du finner han på youtube, han sertifiserte seg, så på en eller annen måte blir det ordnet.

Lenke til kommentar

Bestilte coc #1 med roy holte, tysdag 3 mai og gleder meg som ein unge til eg får den. Men lurer litt på kor lang tid det tek før den kjem? Det er vel eindel her som har bestilt klypene, så eg blir veldig takknemleg for ein liten peikepinn :)

 

Hadde lyst til å bestille trainer, 1.5 og 2 og, men økonomien min skranter for tida :cry:

Lenke til kommentar

Jeg prøvde også å bestille fra Roy Holte Webshop en gang i fortiden, og det ble så lang ventetid at jeg avbestilte den og bestilte fra Ironmind. Problemet med Roy Holte Webshop er at dem tar inn i bulker over flere bestillinger fra kunder, dvs. du må vente til flere kunder legger inn ordre hos R-H-W før HAN setter inn ordren igjen hos Ironmind. Det er dette som er så irriterende. Men enkelte ganger har han restlager på småting. Du har ventet rimelig lenge, send en mail til han og spør om han er langt fra en bestilling fra ironmind.

 

Og som steffenm sa, når varene er i Norge, har du garantert leveringstid på fire dager, men du kan like greit få den innen to dager hvis vi snakker om Postens leveringstider, så kommer jo effektivitetstiden fra Roy Holte sin side på toppen.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser at til og med Amazon.com selger CoC grips nå, så da skulle vel selv de mest paranoide kunne handle dem fra USA.

 

Sånn "kalk" for å ha på hendene skulle jeg anta er billigere å handle i norge enn det er å frakte det rundt halve kloden med relativt dyr ekspressfrakt. Nå som klatring har blitt så populært så regner jeg med man finner slikt i de fleste sportsbutikker i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...