Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har sett litt på slike "grippers", og ble litt interessert.

Jeg har et par sånne små fra G-sport eller noe sånt som jeg ikke har brukt så alt for mye, så kan vel ikke starte med noen skikkelig tungt.

Captains Crush er vel en serie som er av god kvalitet. Hvor kan jeg få kjøpt de billigst? Og hvilke bør jeg kjøpe? :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Moro å se at andre interesserer seg også. Du får kjøpt dem hos Team Holte. Men dem importerer bare i bulker, så ventetiden kan bli irriterende, det ble ihvertfall slik for meg, så jeg bestilte dem direkte fra Ironmind.com

Jeg kjøpte 7 grippere:

Captains of Crush Guide

Captains of Crush Sport

Captains of Crush Trainer

Captains of Crush no 1

Captains of Crush no 2

Captains of Crush no 3

Captains of Crush no 4

Men etter jeg kjøpte disse så har Ironmind begynt å lage halve grippere, dvs dem har nå også disse gripperne tilgjengelige for å gjøre overgangen til de tyngre gripperne lettere:

Captains of Crush no 1.5

Captains of Crush no 2.5

Captains of Crush no 3.5

Jeg anbefaler at du kjøper alle sammen. Det er sikkert litt dyrt, men husk disse gripperne er i stål og aluminium, god kvalitet. Håndtakene er skikkelig grom og rufsete, sånn at når du bruker dem herder du hendene. De første ukene vil du få veldig mye sår og blødninger i hendene, men la det gå seg til, etter hvert vil du ikke kjenne smerte lengre, da blir alt en lek.

Hvordan du trener med gripperne? Det fins mye info om det på internett. Du kan ta reps eller singles. Singles da klemmer du den igjen en gang og tar pause. Reps da klemmer du flere ganger etter hverandre. Så kan du ta holds, da klemmer du den helt igjen og holder et visst antall sek/min

Hvis du vil jobbe deg opp til å klare å lukke en tyngre gripper som du foreløpig ikke klarer å lukke, f.eks no . 2 så skal du jobbe med no. 1 og no. 3. Du tar overcrush med no. 1 og negativer med no. 3. Dvs, du knuser eneren så hardt at du kjenner beinet i hendene dine. Og negativene tar du å prøver å lukke no. 3 så langt inn som du bare klarer.

Når du er ferdig å trene grippers for en dag, så vil du selvsagt ha litt vondt i begynnelsen, sår og øm. Da anbefaler jeg at du tar to boller, fyller den ene bollen med så varmt vann at du akkurat klarer å holde handa nedi den, så fyller du den andre bollen med iskaldt vann. Så tar du begge hendene i den ene bollen og flekser med fingrene i et par minutter, og gjør det samme i den andre. Gjenta 6-7 ganger. Så avslutter du med å smøre inn hendene med noe bodylotion.

Man får skikkelige store underarmer av å trene med grippers, her kan du se en av elitene, ikke små underarmer han har jobbet opp :)

clayedgintorso.jpg

Her kan du se han lukke Captains of Crush no. 4. Man klarer å knuse steiner i nevene hvis man klarer å lukke den. video

Vil også nevne at det fins andre alternativer grippere man kan kjøpe, slik som Heavy Grips.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:D Takk for bra innlegg. Så tilfeldigvis profilen din en dag, var da jeg ble interessert.

6 stk. CoC koster ca. 1000 fra ironminds.com, og 2000,- fra Roy Holte og bare 475,- fra heavygrips.com.

Så hva er forskjellen på Heavygrips og CoC? Og hvor mye blir det i frakt, og blir det toll hvis jeg bestiller fra USA?

Lenke til kommentar

Tror jeg betalte 55 dollar for airmail. Veldig dyr transport, men dem blir sendt helt fra california. Og jeg fikk dem etter 3 dager, utrolig rask levering. Fikk det levert på døra. Ja det kom en liten toll greie en halv til en måned etter jeg fikk det i posten.

Forskjellen mellom Captains of Crush er vel snakk om små detaljer. Jeg har ikke prøvd Heavy Grips. Men CoC er det aller mest anerkjente typen verden over, og de fleste seriøse har disse. Du kan sertifisere deg med begge. Og så er det forskjellige tyngder på gripperne. Heavy grips har disse motstandene:

100 lbs

150 lbs

200 lbs

250 lbs

300 lbs

350 lbs

Mens Captains of Crush har disse motstandene:

CoC Guide 60 lbs

CoC Sport 80 lbs

CoC Trainer 100 lbs

CoC No. 1 140 lbs

CoC No. 2 195 lbs

CoC No. 3 280 lbs

CoC No. 4 365 lbs

og så har du disse halvgripperne da. CoC 1.5, 2.5, 3.5. Disse er en mellomting, f.eks 1.5 akkurat like stor motstand som i midten av en ener og en toer.

Klarer du å lukke den 3'eren på 280 pounds, så kan du sertifisere deg, da blir du en av 80 menn i verden som har klart å lukke den, så får du navnet ditt på lista på websiden til Ironmind, du får t-skjorte hvor det står "Captains of Crush" på frontsiden, og så får du den nye gripperen du skal sertifisere deg med, gratis hvis du klarer å lukke den. Da beholder du den.

Når man sertifiserer seg, må det filmes med kamera og et vitne tilstede. Du får tilsendt en helt splitter ny CoC no. 3 i posten som skal åpnes rett fra pakken.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Blir kanskje CoC på meg da. :)

Tror jeg bestiller fra USA, hvertfall hvis det blir både billigere og går fortere. (Men slipper du toll?)

Hvilke grippers anbefaler du at jeg kjøper da?

Lenke til kommentar

Akkurat det samme. Kjøp gjerne Heavy Grips hvis du vil ha det billigste. Dem er sikkert bra dem også. Det eneste som er litt dumt er at dem begynner på 100 lbs, det kan hende den på 100 lbs er litt for tung for å varme opp med når man nettopp har begynt med grippers, men du må bare prøve deg fram, jeg vet ikke hvor sterk du er i hendene fra før, om du er naturlig sterk eller ikke.

Jeg har ihvertfall gitt min coc no. 2 til alle jeg kjenner, og ingen klarer å lukke den. Jeg har reppet den 11 ganger i høyre hånden, og jeg har trent i bare 3 måneder :)

Det som er så fint med grippers er at styrken kommer fort bare man trener seriøst og ofte. Han du ser bildet av lengre opp, han brukte nøyaktig 1 år fra han begynte å trene med grippers til han klarte å lukke no. 4

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hehe. Trener en god del, men har vel ikke trent disse musklene så mye. Men holder en del på med powerball da.

Men tror jeg går for de samme 7 som du har, for du trenger vel ikke de 1.5 osv?

Og hvordan blir det med toll? Slipper jeg det blir det 1200,- tilsammen ca.

Lenke til kommentar

De halvgripperne ble laget for å gjøre overgangen enklere til de tyngre gripperne. Jeg kommer til å bestille dem straks jeg får råd. Men du trenger dem ikke med det første ihvertfall. Ikke sikkert du trenger dem i det hele tatt. Det er ihvertfall helt nytt, så alle de andre har tydeligvis klart seg uten dem. Ikke helt sikker på det med toll, men det var ikke snakk om veldig mye, men jeg husker ikke hvor mye.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
:D Takk for bra innlegg. Så tilfeldigvis profilen din en dag, var da jeg ble interessert.

6 stk. CoC koster ca. 1000 fra ironminds.com, og 2000,- fra Roy Holte og bare 475,- fra heavygrips.com.

Så hva er forskjellen på Heavygrips og CoC? Og hvor mye blir det i frakt, og blir det toll hvis jeg bestiller fra USA?

7671834[/snapback]

Er det ikke ironmind.com? Ironminds.com funker iallefall ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jo, selvfølgelig. Skrev litt feil bare.

Men hvor nødvendig er Guide? Er den skikkelig lett? :hmm:

Lenke til kommentar

Ja den er lett. Du trenger den ikke. Jeg har personlig gitt bort både Guide og Sport. Den letteste jeg har nå er Traineren på 100 lbs og jeg vurderer å gi den også bort. Jeg har til og med sluttet å bruke selv den til oppvarming. Nå bruker jeg #1 og #2 til oppvarming, så går jeg direkte og jobber på nr 4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Okei, dropper Guide da. Men kan vel kanskje være greit med Sport i starten. Hvertall hvis andre skal prøve/bruke gripperne.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Ja den er lett. Du trenger den ikke. Jeg har personlig gitt bort både Guide og Sport. Den letteste jeg har nå er Traineren på 100 lbs og jeg vurderer å gi den også bort. Jeg har til og med sluttet å bruke selv den til oppvarming. Nå bruker jeg #1 og #2 til oppvarming, så går jeg direkte og jobber på nr 4.

7673147[/snapback]

:ohmy: Klarer du å lukke 4'ern helt, eller kjører du bare så langt du klarer? Er det ikke bare et ensifra antall personer i verden som har klart 4'ern?

Lenke til kommentar

Nei klarer ikke lukke den, men klarer å få den inn til den er parallell, men ikke lengre. Tar nok endel lengre tid før jeg klarer å ta den, den gripperen er en jævla demon. Gled deg til å prøve den, hvis du skaffer deg grippers en gang :cool:

Det er 5 stk som har sertifisert seg på fireren:

1998

Joe Kinney

2003

Nathan Holle

David Morton

2004

Tommy Heslep

Magnus Samuelsson

Du ser Magnus Samuelsson har klart den. Det mest imponerende jeg har hørt om er David Morton, han skal visst ha reppet den 4 ganger. her kan du se når David lukker fireren. Han har bare en sinnsyk styrke. Og her er en annen video av David hvor han sertifiserer seg på en "Mash Monster level 6" gripper, den er også enormt tung, mulig den er tyngre enn fireren, du hører han får smerte-orgasme når han slipper taket, hehe. Han troner på toppen når det gjelder grippers, ingen andre har klart MMG6 gripperen i verden.

Lenke til kommentar
Bestilte hvertfall Sport, Trainer og 1-4 i dag. :green:

Men slipper ikke unna toll. :/

7684695[/snapback]

:thumbup:

Anbefaler disse trenings guidene, skrevet av Clay Edgin (fyren fra bildet øverst i denne tråden)

Beginner

Advanced

har du samme fyren som går løs på en stekepanne for å bevise litt styrke. Og
. Her repper han 3'eren. Og her er en annen tøff video hvor han lukker "Mash Monster level 5". Når du klarer å lukke CoC no. 3 så blir du automatisk kvalifisert for MMG1 (Mash Monster gripperne). MMG1 = CoC no. 3, samme motstand. Jaja, good luck med treninga.

Et sitat fra en armwrestling side: "If you can close the 200 pound gripper, you are able to CRUSH most people's hands in a handshake, and if you can close the 250's all the way I DON'T want to shake your hand! And don't even think about the 300's, because only about ten people in the world have EVER fully closed them!"

Ikke la deg skremme av det siste der, man klarer å lukke den på 300 bare man jobber mot målet. Det er ikke et spørsmål om det vil skje, men spørsmål om når det vil skje, og det vil skje innen et år hvis du trener seriøst. Jeg har sett på profiler til de fleste som har sertifisert seg, de aller fleste klarer no. 3 etter 3-5 måneder. Men ikke glem å trene tommelen, thumb-work = viktig! :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:green: Gleder meg til jeg får de, blir sikkert moro å ta folk i hånda etter en god stund.

Har forresten lest litt på de guidene der ja, får se mer på de når jeg sette igang treninga. :)

For øyeblikket er de Louisville i USA.

Lenke til kommentar

noe som er fantastisk med det der er at man kan reppe som tusan på lav motstand mens man ser på tv eller whatever (vet ikke hvor effektivt det er, men må jo gi resultater i lengda?)

jeg skal uten tvil skaffe meg noen sånne grips, men jeg er nok nødt til å starte langt nede på motstandsskalaen

:blush:

edit:

æsj, de folka på filmene har enormt store tomler (og jeg som har pølsefingre fra før av :( )

Endret av fredrikg-ohoi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...