Achelous Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Når jeg bruker Azureus så bruker dette 97% ca av CPU'en min på laptopen. Dette fører da til høy temperatur, sånn at vifta går for full guff hele tiden. Dette bråker (på forelesning osv) og eter batteri som f***. Er det noe galt med CPU styringen kanskje? Laptopen er en Tundra 1557, (bygger på Aopen 1557) med Pentium M Dothan 1,7Ghz. Noen som har en løsning ? (er btw meget fersk på linux, så kom med gode forklaringer Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sannsynligvis har du en gammel java versjon på maskinen. Azureus er kodet i java, og kan derfor oppføre seg merkelig hvis maskinen ikke har den nyeste "java tolkeren" installert. Les mer her, grundig beskrivelse "how to" finnes også for de fleste OS http://www.azureuswiki.com/index.php/Java Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 AZUREUS kan ikke installeres viss du ikke har java versjon 1.5.0 , så han kan ikke ha så gammel versjon . Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Så vidt jeg vet er siste java versjon 1.6.0 Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 ja men Azureus trenger bare 1.5.0 å så lenge du har den trenger du ikke noe mer Lenke til kommentar
kommers Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hva med å teste en annen (mer lettvektig) bittorrent-klient? Kan jeg få foreslå f.eks BitTornado? Den er ganske enkel, kan benyttes både med og uten GUI (fint å også kunne bruke den fra terminalen når du SSH-er til boksen din hjemme fra internettkaféen på ferie. hehe). Du kan jo teste den ut (og evt. fjerne den igjen siden): sudo apt-get install bittornado bittornado-gui Den kjøres som programmet btdownloadgui (for GUI), btdownloadcurses (for curses-basert meny) eller btdownloadheadless (for ren tekstversjon). Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 prøvde bittornado nå... men må man ordne en og en torrent der ? det er ikke så bra for mitt tilfelle.. finnes det ikke en klient som ligner på µtorrent @windows ? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) En kan bruke btlaunchmanycurses for å starte flere torrenter med bittornado. Jeg har alle mine .torrent filer i en mappe og starter dem slik: btlaunchmanycurses.py torrentz/ Endret 8. januar 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Du kan alltids prøve Deluge, http://www.deluge-torrent.org Den er relativt ung og har ikke like mange features som Azureus, men den er godt igang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå