Knutsi Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvorfor er egentlig Wii mangelvare? Er det dårlig produksjonskapasitet, eller unormalt stor etterspørsel? Finnes det tall på dette? (Hvis sistnevnte er sans får vi håpe at utviklerene oxo merker seg det, så vi ikke ender opp med en ny spilltørke à la GameCube). Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fordi det er færre som blir solgt enn som blir kjøpt Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fordi det er færre som blir solgt enn som blir kjøpt 7670670[/snapback] Hva mener du med det? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Skrev kanskje litt feil, men det jeg menta var logiskt nok at det er mangelvare fordi de ikke får solgt unna fort nok i forhold til hvor mange som kjøper... Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Skrev kanskje litt feil, men det jeg menta var logiskt nok at det er mangelvare fordi de ikke får solgt unna fort nok i forhold til hvor mange som kjøper... 7670846[/snapback] Tror du er litt dårligere til å forklare, enn du er til å sage Lakus. :!: Kort og konsist. Etterspørselen er større enn tilgjengeligheten. Strømmen av konsoller ut av butikken er større enn strømmen inn i butikken. Det er flere folk som skriker "Wiiiiii!" på vei inn i butikken enn de som skriker "Wiiiii!" fortsatt når de går ut. Noen i amerika har kanskje istedet för å hive Wiimoten i sin nye LCD tv, kastet selve konsollen, etter å ha blandet konsollene litt og skreket utallige ganger "MASSIVE Damage!".. fordi det ikke stod noe om dette i bruksanvisningen. Derfor har Nintendo måttet lage nye bruksanvisninger tilpasset det amerikanske markedet, hvor det på side 3004 står "Do not wii on your wii under any circumstances! This MAY incur massive damage to your console!" "If you by any means would like to wii on your wii, even though we already warned you not to, disconnect your other wii from poweroutlet"... Men dette blir ren spekulasjon! Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Skrev kanskje litt feil, men det jeg menta var logiskt nok at det er mangelvare fordi de ikke får solgt unna fort nok i forhold til hvor mange som kjøper... 7670846[/snapback] Ehhmm.... skrev du feil igjen? Du mener vel at det er mangelvare fordi de ikke får produsert fort nok til alle som vil kjøpe. Uansett... Nintendo sin produksjonkapasitet er den største de noensinne har hatt, men at etterspørselen er gigantisk og lansering var global gjør at det er vanskelig å finne konsoller. Lenke til kommentar
Knutsi Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Uansett... Nintendo sin produksjonkapasitet er den største de noensinne har hatt, men at etterspørselen er gigantisk og lansering var global gjør at det er vanskelig å finne konsoller. 7671023[/snapback] ...og det vare egentlig det jeg spurte om (: Det følger av det at Wii virkelig er en bestselger og at det ikke bare er et intrykk vi får pga. litne produksjon. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Uansett... Nintendo sin produksjonkapasitet er den største de noensinne har hatt, men at etterspørselen er gigantisk og lansering var global gjør at det er vanskelig å finne konsoller. 7671023[/snapback] ...og det vare egentlig det jeg spurte om (: Det følger av det at Wii virkelig er en bestselger og at det ikke bare er et intrykk vi får pga. litne produksjon. 7671266[/snapback] Det er nok et inntrykk forsterket av at de har global lansering, og det virker som de fikk levert litt færre til butikkene enn de hadde planlagt(De planla over 4 millioner SOLGT i løpet av 2006, men virker som de ikke fikk shippet mer enn 3 - 4 millioner. Men Xbox360 hadde også global lansering, og de shippet kun en brøkdel av det antallet til butikker i 2005, så at Wii er en bestselger er uten tvil. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 De planla over 4 millioner SOLGT i løpet av 2006, men virker som de ikke fikk shippet mer enn 3 - 4 millioner. De planla 4 millioner shipped innen finansåret 2006 var over. Det vil si i mars 2007. Med ca.3,5 millioner units solgt nå, så må de ha klart å lever mye mere enn dette før mars. Synes de gjør en god jobb jeg. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) De planla over 4 millioner SOLGT i løpet av 2006, men virker som de ikke fikk shippet mer enn 3 - 4 millioner. De planla 4 millioner shipped innen finansåret 2006 var over. Det vil si i mars 2007. Med ca.3,5 millioner units solgt nå, så må de ha klart å lever mye mere enn dette før mars. Synes de gjør en god jobb jeg. 7671325[/snapback] Nei, rett før launch sa de faktisk 4 millioner SOLGT å løpet av ÅRET, ikke finansåret. (Bør være mulig å Google fram sitatene). Tidligere hadde de mer beskjedne beregninger, men hypingen rett før launch gjorde vel at de satte opp ambisjonene. Og jeg mistenker faktisk at det var Wii-strap problemene som gjorde at de ikke fikk shippet så mye de håpet. Endret 8. januar 2007 av Niskivara Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Skrev kanskje litt feil, men det jeg menta var logiskt nok at det er mangelvare fordi de ikke får solgt unna fort nok i forhold til hvor mange som kjøper... Tror du er litt dårligere til å forklare, enn du er til å sage Lakus. :!: Sant nok, sant nok Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) I følge http://www.vgcharts.org/ har wii solgt 4 mill nu. Hvis dette stemmer var de ca. en uke over tiden. Ellers ligger nexgenwars på 3,5 + litt. Vet ikke helt om man skal stole på noen av disse sidene men det er uasnett ingen tvil om at wii selger som hakka møkk. Endret 8. januar 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Knutsi Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Og jeg mistenker faktisk at det var Wii-strap problemene som gjorde at de ikke fikk shippet så mye de håpet. 7671349[/snapback] All PR er god PR. Jeg vil si det heller har skap mer oppmerksomhet rundt produktet, på en tilnærmet positiv måte. Legg merke til at all på wiihaveaproblem.com smiler på bildene. "TV-spill som får ungene til å rør på seg!" Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Og jeg mistenker faktisk at det var Wii-strap problemene som gjorde at de ikke fikk shippet så mye de håpet. 7671349[/snapback] All PR er god PR. Jeg vil si det heller har skap mer oppmerksomhet rundt produktet, på en tilnærmet positiv måte. Legg merke til at all på wiihaveaproblem.com smiler på bildene. "TV-spill som får ungene til å rør på seg!" 7671423[/snapback] God PR uten tvil. Men VELDIG raskt så var det på plass kontrollere med bedre straps, noe som antyder at Nintendo har gått inn og byttet ut strapsene på kontrollene omtrent med en gang de hørte om dem. Og i ett langt perspektiv så spiller ikke dette noen rolle for salget, men når de hadde rundt 40 dager til å selge 4 millioner konsoller så er det klart at det gjorde det vanskeligere å for dem å nå målet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Nei, rett før launch sa de faktisk 4 millioner SOLGT å løpet av ÅRET, ikke finansåret. (Bør være mulig å Google fram sitatene). Best du googler det frem da, for dette tror jeg aldri de har sagt. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Nei, rett før launch sa de faktisk 4 millioner SOLGT å løpet av ÅRET, ikke finansåret. (Bør være mulig å Google fram sitatene). Best du googler det frem da, for dette tror jeg aldri de har sagt. 7672015[/snapback] Kotaku. Dette er referer til tidligere uttalelser, og de uttalelsene sa at de skulle ha 4 millioner i butikkene før 2007, og at de regnet med at alt ville bli utsolgt på få timer. Mener også at det var et direkte sitat fra Reggie Fils-Aime om 4 millioner solgt, men fant det ikke på min kjappe kikk på de utallige googleresultatene jeg fikk fra <Reggie 4 million Wii> Lenke til kommentar
dracula Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg mener også å huske at de håpet/regnet med å selge 4 millioner wii før året var omme, og håpet/regnet med å ha solgt 6 million wii innen mars 2007. Jeg tror de har oppnådd det første målet, verken vgcharts.org, nexgenwars eller noen av de andre kan stoles på 100%, det er kun Nintendo selv som sitter inne med faktiske salgstall og vi må bare vente på en offisiell uttalelse. Mediacreate og NPD har salgstall for Japan og Nord Amerika, men også der kan salgstallene i noen tilfeller ikke være 100% korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå