HGA Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Har et problem med at bios på mitt Asus P5B delux ikke finner mer en 1 sata disk. Skal nå ha inn en ekstra harddisk i maskinen. Den føste disken står i sata port nr 1 og fungerer som den skal. Installerte så en disk til og koblet den på sata port nr 2. Denne blir ikke detektert i bios og kommer heller ikke frem i diskmanager. Det jeg har prøvd er: - Koble disken på sata port 3 og 4 (er 6 sata porter på kortet). Dette ga ikke resultat. - Koble disken på sata port 1 (der hvor den første disken sitter). Dette virker og bios finner disken som den skal. Dette vier at disken i allefall virker og er riktig tilkoblet psu. Da jeg synnes det er rart om alle bortsett fra sata port 1 skal være ødelagt (krysser fingrene) lurer jeg på om det er mulig at portene kan ha blitt deaktivert i bios? Eventuelt i windows? Noen andre forslag til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
HGA Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Problemet er løst! Som vanlig satt feilen mellom tastaturet og stolen.... Hadde glemt at jeg hadde deaktivert alle ubrukte IDE kontroller i enhetsbehandlingen for at xp ikke skulle bruke tid på dem ved oppstart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå