Gå til innhold

Bios finner ikke sata disk nr 2 (asus p5b delux)

HGA

Anbefalte innlegg

Har et problem med at bios på mitt Asus P5B delux ikke finner mer en 1 sata disk.

Skal nå ha inn en ekstra harddisk i maskinen. Den føste disken står i sata port nr 1 og fungerer som den skal. Installerte så en disk til og koblet den på sata port nr 2. Denne blir ikke detektert i bios og kommer heller ikke frem i diskmanager.

Det jeg har prøvd er:

- Koble disken på sata port 3 og 4 (er 6 sata porter på kortet). Dette ga ikke resultat.

- Koble disken på sata port 1 (der hvor den første disken sitter). Dette virker og bios finner disken som den skal. Dette vier at disken i allefall virker og er riktig tilkoblet psu.

Da jeg synnes det er rart om alle bortsett fra sata port 1 skal være ødelagt (krysser fingrene) lurer jeg på om det er mulig at portene kan ha blitt deaktivert i bios? Eventuelt i windows?

Noen andre forslag til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er løst! Som vanlig satt feilen mellom tastaturet og stolen.... :whistle: Hadde glemt at jeg hadde deaktivert alle ubrukte IDE kontroller i enhetsbehandlingen for at xp ikke skulle bruke tid på dem ved oppstart :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...