RamGuy Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg lurer litt på hvor viktig det er med en god brikkesett kjøler.. Hvilken temperatur skal brikkesettet normalt ha? Og vil det være noen fordeler med å presse temperaturen enda lavere? Har et Asus P5N32-E nForce680i hovedkort, den har en passiv kjøler, ser jo ikke ut som allverden akkurat.. Og brikkesettet ligger på ca 30-35 grader til vanlig, ifølge sensoren, men nå har det vært mye tull med CPU sensoren, så skal fader meg ikke si sikkert at brikkesettet faktisk har den temperaturen.. Men det er hva som står hvert fall.. Er det innvikla og montere av den passive kjølingen jeg alt har? Og hvordan er det og montere en ny kjøler på? Tenkte litt på en "NOCTUA NC-U6", hvis jeg skal ha en ny brikkesett kjøler.. Den + eventuelt en eller to 80mm vifter blir det vell.. Er det å anbefale, har den plass på hovedkortet mitt i det hele tatt? Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 for å si det sånn, jeg tror ikke det er noe vits å kjøpe ny kjøler. den funker fint den du har + at den er passiv. jeg byttet chipsettkjøler men det var bare fordi den jeg hadde var en liten vifte som bråkte noe jævli. 30-35 grader er bare supert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå