Fjelldal83 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Den skal til Bergen. Tipper den er her på lørdag. Håper jeg Johanch: hvordan går det gode tv-liv? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 ang denne 1-1 pixelmapping, vil du få dette problemet hvis skjermkortet støtter å sende hd oppløsning? Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Den skal til Bergen. Tipper den er her på lørdag. Håper jeg Johanch: hvordan går det gode tv-liv? 7698061[/snapback] Er nok i Bergen på lørdag ja. Får bare krysse fingrene. Nå skal jeg hjem og nyte TV'en Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hmm, etter å ha lest gjennom denne tråden ble jeg usikker Har meeget sterke planer om å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325560 Men så etter å ha lest denne tråden virker jo d som at den samsungen er likesågod. Blir det da "Overkill" å kjøpe den til 20k istedenfor den til 10k? Skal bruke den til d vanlige, anaolg kabelTV, PC, eventuelt ps3/xbox360. Har kun VGA utgang på min bærbare pc, d vil vel bety at jeg får laaaangt mindre utnyttet samsungen til 20k? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Men så etter å ha lest denne tråden virker jo d som at den samsungen er likesågod. Det er jo hav av forskjell mellom LE40F71 og LE40S71 (som denne tråden handler om). Er vel ikke uten grunn det er 10k i forskjell. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Men så etter å ha lest denne tråden virker jo d som at den samsungen er likesågod. Det er jo hav av forskjell mellom LE40F71 og LE40S71 (som denne tråden handler om). Er vel ikke uten grunn det er 10k i forskjell. 7698838[/snapback] Kommer jo an på hva du sammenligner med det da. Det skiller bare 3k mellom Elkjøps pris på LE40S71 og Kompletts pris på LE40F71 Og 3k er vel ikke det man kan definere som "et hav"... Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Og 3k er vel ikke det man kan definere som "et hav"... Jeg snakket om spesifikasjonene. LE40F71 er en langt bedre skjerm. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Og 3k er vel ikke det man kan definere som "et hav"... Jeg snakket om spesifikasjonene. LE40F71 er en langt bedre skjerm. 7698977[/snapback] Sånn ja... trodde du mente prisen jeg Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Noen som har prøvd med DVI-->HDMI på Samsungen? Resultat? Hvordan vil bilde bli dersom man kjøper et skjermkort med HDMI utgang? Samme problemet? Takker for svar! Endret 11. januar 2007 av slimyfant Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hmm, etter å ha lest gjennom denne tråden ble jeg usikker Har meeget sterke planer om å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325560 Men så etter å ha lest denne tråden virker jo d som at den samsungen er likesågod. Blir det da "Overkill" å kjøpe den til 20k istedenfor den til 10k? Skal bruke den til d vanlige, anaolg kabelTV, PC, eventuelt ps3/xbox360. Har kun VGA utgang på min bærbare pc, d vil vel bety at jeg får laaaangt mindre utnyttet samsungen til 20k? 7698492[/snapback] Den viktigste fordelen med F71 i forhold til S71 er at F71 leverer den absolutt høyeste HD-oppløsningen som eksisterer på forbrukermarkedet i dag, 1920 x 1080 punkter (1080p). S71 tar selvfølgelig også i mot 1080p-materiale, men på den skjermen så vil dette bli nedskalert til 720p. Hvis man hovedsakelig har planer om å bruke skjermen til vanlig DVD og TV-titting så vil ikke forskjellen mellom en 720p-skjerm og en 1080-skjerm være verd ekstrakostnaden. Men dersom man i fremtiden (..som kommer fort) har planer om å anskaffe seg en videokilde som støtter de nye høyoppløste DVD-formatene (Blu-ray eller HD-DVD) så vil man med en 720p-skjerm ikke få fullt utbytte av disse formatene. Playstation 3 vil for eksempel også inneholde en Blu-ray spiller. TVene i F71-serien har også mer avansert og påkostet bildebehandling. Det er også verd å nevne at kontrastnivået på F71 er 6000:1 mot S71's 3000:1. Off topic: Jeg kan også nevne at Samsung har utviklet en software-oppdatering til skjermene i F71-serien. Denne oppdateringen gjør at disse TVene faktisk støtter 1:1 pixelmapping over HDMI. Dette gjør at man skal være i stand til å koble PCen (eller andre videokilder) til TVen digitalt via DVI/HDMI-kabel og dermed få perfekt bilde uten overscan. MEN! Denne oppdateringen er ikke installert når man kjøper TVen i butikken. For å få tak i den må man forhøre seg med Samsung kundeservice. For å gjennomføre oppdateringen er man avhengig av selve oppdateringsprogrammet og en service-kabel som kobles mellom PCen og TVen. For mer informasjon om dette, sjekk følgende tråd: http://www.avforums.com/forums/showthread....t=403913&page=2 TVene i F71 og S71-serien støtter begge 1:1 pixelmapping over VGA. Endret 11. januar 2007 av Kilronan Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Så det blir best bilde med vga til vga fra pc siden dvi til hdmi ikke får pixelmapping eller har jeg missforstått noe? Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Så det blir best bilde med vga til vga fra pc siden dvi til hdmi ikke får pixelmapping eller har jeg missforstått noe? 7700147[/snapback] Nei, det du sa der medfører riktighet. Uten 1:1 pixelmapping over HDMI så vil 1:1 pixelmapping over VGA være det nest beste alternativet. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Så det blir best bilde med vga til vga fra pc siden dvi til hdmi ikke får pixelmapping eller har jeg missforstått noe? 7700147[/snapback] Nei, det du sa der medfører riktighet. Uten 1:1 pixelmapping over HDMI så vil 1:1 pixelmapping over VGA være det nest beste alternativet. 7700174[/snapback] Hehe, høres bra ut når jeg likevel en gang i fremtiden vil bruke hdmi'en for en dvd-spiller som har den muligheten... Unnskyld at jeg er vanskelig men har du den opplysningen om pixelmapping gjennom vga fra en sikker kilde? Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hehe, høres bra ut når jeg likevel en gang i fremtiden vil bruke hdmi'en for en dvd-spiller som har den muligheten...Unnskyld at jeg er vanskelig men har du den opplysningen om pixelmapping gjennom vga fra en sikker kilde? 7700291[/snapback] Helt i orden De aller fleste skjermer støtter 1:1 pixelmapping over VGA, men ikke fullt så mange støtter det samme over DVI/HDMI. Jeg vet egentlig ikke hvorfor omtrent ingen produsenter nevner dette i de offisielle spesifikasjonene. Hvis du er i tvil å anbefaler jeg å stille spørsmål om nettopp dette til den forhandler du velger å handle TV fra. De bør ha kompetanse til å svare på dette. Av erfaring så vet at jeg den beste måten å få bekreftet om en skjerm støtter/ikke støtter 1:1 pixelmapping er å undersøke det i praksis. Skjermene i F71-serien støtter definitivt 1:1 over VGA; det har jeg sett med egne øyne. Jeg tør derfor vedde en hest på at også skjermene i S71-serien støtter dette. Men dersom noen her som er i besittelse av LE-40S71 kan bekrefte dette så hadde jo det vært det aller beste Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Har sendt mail til Komplett og spurt om pixelmappingen gjennom vga, bare for å være sikker. Stemmer det at den støtter det, tror jeg jeg kjøper den i morgen. Lenke til kommentar
Etherial-Fusion Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Då har eg også bestillt! Gledar meg stort! Håpar eg blir fornøgd, men etter alle brukarerfaringane og etter å ha sett på 32" versjonen i dag er eg så og sei overbevist! Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Då har eg også bestillt! Gledar meg stort! Håpar eg blir fornøgd, men etter alle brukarerfaringane og etter å ha sett på 32" versjonen i dag er eg så og sei overbevist! 7702529[/snapback] Snart bare meg igjen som ikke har kjøpt.... Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Komplett begynner vel å merke at lageret på LE40S71 minker Lenke til kommentar
omni Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Noen andre som har fått TVen sin?? Endret 12. januar 2007 av omni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå