JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Sitter selv ca 3 meter unna min 40" og det fungerer helt fint. Øyet må venne seg til en større skjem (fra 28" CRT til 40" LCD...) , men det går seg til Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 En annen smart ting å gjøre før man bestiller er å faktisk sjekke at man har plass til den Den er 110 cm bred og ca 74 cm høy. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 En annen smart ting å gjøre før man bestiller er å faktisk sjekke at man har plass til den Den er 110 cm bred og ca 74 cm høy. 7696934[/snapback] Hehe, det var det første jeg gjorde. Jeg så på bildet at din passet akkurat Lenke til kommentar
Bunder Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hehe, har jeg ikke plass, lager jeg plass. Gleder meg til å få denne nå. Sjekker pakkesporinga hele tida =D Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Ser på Komplett at lageret av denne modellen minker Var 100+ på lager i går. Nå er status 50-99 på lager Endret 11. januar 2007 av johanch Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Noen som har klart å koble pc'en til via en DVI --> HDMI overgang? trodde man måtte ha et skjermkort som støttet htcp.. 7695356[/snapback] Jeg sendte en epost til komplett angående dvi til hdmi og det skulle visst ikke være noe problem. 7695492[/snapback] Jeg har allerede tatt opp fenomenet 1:1 pixelmapping tidligere i denne tråden, men jeg føler kanskje det er på tide å gjøre det igjen. Foreløpig så er det ingen som har hverken bekreftet eller avkreftet at denne skjermen støtter 1:1 pixelmapping over HDMI. Personlig er jeg rimelig sikker på at denne skjermen ikke støtter 1:1 pixelmapping ettersom dette har vært et "problem" på andre nye Samsung LCD-skjermer. Det som da sannsynligvis vil skje når man f.eks kobler en pc til TVen via DVI/HDMI er at man får overscan. Kort fortalt innebærer dette at skjermbildet fra pcen blir beskjært i kantene før det vises på TVen. Dersom man f.eks skal bruke Windows på TVen så sier det seg selv at dette er en ulempe. Ved overscan så vil en pixel fra PCen vises av mer enn en pixel på TVen. Resultatet er et lite klart bilde. Uten 1:1 pixelmapping: Med 1:1 pixelmapping: Håper noen kan undersøke og eventuelt bekrefte/avkrefte om denne skjermen støtter pixelmapping 1:1. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Noen som har klart å koble pc'en til via en DVI --> HDMI overgang? trodde man måtte ha et skjermkort som støttet htcp.. 7695356[/snapback] Jeg sendte en epost til komplett angående dvi til hdmi og det skulle visst ikke være noe problem. 7695492[/snapback] Jeg har allerede tatt opp fenomenet 1:1 pixelmapping tidligere i denne tråden, men jeg føler kanskje det er på tide å gjøre det igjen. Foreløpig så er det ingen som har hverken bekreftet eller avkreftet at denne skjermen støtter 1:1 pixelmapping over HDMI. Personlig er jeg rimelig sikker på at denne skjermen ikke støtter 1:1 pixelmapping ettersom dette har vært et "problem" på andre nye Samsung LCD-skjermer. Det som da sannsynligvis vil skje når man f.eks kobler en pc til TVen via DVI/HDMI er at man får overscan. Kort fortalt innebærer dette at skjermbildet fra pcen blir beskjært i kantene før det vises på TVen. Dersom man f.eks skal bruke Windows på TVen så sier det seg selv at dette er en ulempe. Ved overscan så vil en pixel fra PCen vises av mer enn en pixel på TVen. Resultatet er et lite klart bilde. Uten 1:1 pixelmapping: Med 1:1 pixelmapping: Håper noen kan undersøke og eventuelt bekrefte/avkrefte om denne skjermen støtter pixelmapping 1:1. 7697203[/snapback] Hva hvis man setter ned oppløsningen til noe lavere på pc'en ifm tilkobling til tv'en. Da vil vel beskjæringen bli mindre? Edit: Bortsett fra uskarpt bilde, er det ellers noen ulempe å koble pc'en via rgb-inngang istedet? Endret 11. januar 2007 av pat2004 Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hva hvis man setter ned oppløsningen til noe lavere på pc'en ifm tilkobling til tv'en. Da vil vel beskjæringen bli mindre? 7697222[/snapback] "Problemet" med LCD-skjermer kontra vanlige CRT-skjermer er at de kun har en nativ oppløsning, som i dette tilfellet er 1366x768. Alle andre oppløsninger enn nettopp denne vil derfor skjermen ha problemer med å vise. Det fungerer, men bildet blir veldig uklart. Endret 11. januar 2007 av Kilronan Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Hva hvis man setter ned oppløsningen til noe lavere på pc'en ifm tilkobling til tv'en. Da vil vel beskjæringen bli mindre? 7697222[/snapback] "Problemet" med LCD-skjermer kontra vanlige CRT-skjermer er at de kun har en nativ oppløsning, som i dette tilfellet er 1366x768. Alle andre oppløsninger enn nettopp denne vil derfor skjermen ha problemer med å vise. Det fungerer, men bildet blir veldig uklart. 7697269[/snapback] Dette svaret ditt gjorde meg liltt flau for det du sier vet jeg jo og bør vite egentlig vanvittig godt fra før En ikke-nativ oppløsning gjør at skrift og det meste blir en anelse uskarpt, så det blir ihvertfall ikke noe bedre på 40" da.....Så glem siste spørsmål med vanvittige kneløft....uff... Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Bortsett fra uskarpt bilde, er det ellers noen ulempe å koble pc'en via rgb-inngang istedet? 7697222[/snapback] Dersom TVen ikke støtter 1:1 pixelmapping over HDMI, så vil man sannsynligvis få et skarpere bilde ved å koble via VGA (RGB). Ulempen med å koble via VGA er at det digitale bildet som PCen produserer må konverteres til analogt for å komme gjennom kabelen. Når signalet er fremme ved TVen må det konverteres til digitalt igjen, ettersom alle LCD-skjermer er digitale. På de fleste skjermer er forskjellen mellom DVI og VGA relativt tydelig. Endret 11. januar 2007 av Kilronan Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Bortsett fra uskarpt bilde, er det ellers noen ulempe å koble pc'en via rgb-inngang istedet? 7697222[/snapback] Dersom TVen ikke støtter 1:1 pixelmapping over HDMI, så vil man sannsynligvis få et skarpere bilde ved å koble via VGA (RGB). Ulempen med å koble via VGA er at det digitale bildet som PCen produserer må konverteres til analogt for å komme gjennom kabelen. Når signalet er fremme ved TVen må det konverteres til digitalt igjen, ettersom alle LCD-skjermer er digitale. På de fleste skjermer er forskjellen mellom DVI og VGA relativt tydelig. 7697342[/snapback] Bare gni det inn du.... Lenke til kommentar
M-S-O Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Havna på en slik en jeg også (bestilte tirsdag kveld). Men hva i hule er det Posten somler med? Har stått dette siden samme kveld som jeg bestilte: 09.01.07 22.13 MOTTATT DATA OM SENDING 3241 SANDEFJORD Utålmodig! Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Slik så sporingen min ut. Dato Kl Hendelse Poststed 10.01.07 18.08 UTLEVERT 0020 OSLO 10.01.07 12.04 VARSEL SENDT 09.01.07 16.54 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO Det stod også: MOTTATT DATA OM SENDING fra 08.01.07 22:00 til den ble borte og ble erstattet med INNLEVERT POSTTERMINAL dagen etter. Kan selvfølgelig variere litt. Skal jeg tippe så får du TV'en imorgen. Kommer også an på transportmåte. Hjem på døren på kvelden skal visst være noe raskere enn vanlig Servicepakke. Lenke til kommentar
M-S-O Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 OK, rart at ingenting oppdateres på nesten to døgn. Dukker vel opp Innlevert Postterminal Hamar i kveld får jeg håpe, he he. Hjem på døren fikk jeg ikke som alternativ når jeg bestilte, noe merkelig siden det er fullt mulig der jeg bor... Lenke til kommentar
Jester7 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Er det ikke et annet selskap enn Posten som leverer så store pakker? Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Er vel også Tollpost som leverer store pakker. Grunnen til at det tar litt ekstra tid (en ekstra dag) er nok at du holder til i Hamar Lenke til kommentar
Saga25 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Jeg bestilte i går i mellom kl. 16-17 og slik er pakkesporingen min. Tvilsomt om jeg får den før helga da den skal innom omlastningsterminal i Molde så til postterminalen i Kristiansund før jeg til slutt får den på mitt postkontor. Signatur Dato Kl Hendelse Poststed 11.01.07 13.55 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO Endret 11. januar 2007 av Saga25 Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Virka ikke som den ble levert inn på mitt postkontor. Virket nesten som den ble sortert ut i omlastningsterminalen i Oslo for så å bli kjørt ut derfra direkte til meg. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Faen, min er ennå i Oslo. Kom dit kl 09:00 i dag tidlig. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Faen, min er ennå i Oslo. Kom dit kl 09:00 i dag tidlig. 7697976[/snapback] Hvor langt fra Oslo skal pakken din da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå