Sleeepy Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Slenger meg paa ogsaa ettersom jeg skal ha denne TVen >D Jeg jobber paa Expert og selger disse Tvene. Ja du faar kabel fra DVI til HDMI. Det er den beste losningen fra PC til TV, hvis du har DVI ut fra PCen. Vi kjorer analonge signaler i butikken som er splittet opp til X anntall tver saa bildet du ser i butikk er ikke like bra som det du faar hjemme. Jeg har skjekket litt rundt med tilbudet fra Get eller tidligere UPC og de jobber for oyeblikket med aa faa ut digitale dekodere til sine kunder i de storste byene "Oslo FTW! >D" Det eneste jeg har og si negativt om denne TV'en er: - Det er bare 1 HDMI ingang - Det er kommet noen faa tilbakemeldinger om at det piper noe fra TV'en, men dette er ytterst skjeldent og pleier og gaa vekk etter et par dagers bruk - Det er ikke 1080 opplosning eller 1920x1080 opplosning, noe som er det beste for og kjore med PC hvis grafikk kortet er noe allright. - Noen liker ikke at hoytalerene er festet paa sidene, noe som gjor at tven blir noe bredere (for meg gjor dette ingen ting >D) Pluss faktorer: - 40" LCD tv til rundt 10 000kr...... WOOOT! >D - Bra bilde som kan sammenlignes med tver rundt 16 000 (sony bravia V,S og U seriene) - Lekkert Design >D - Samsung kvalitet (for de som har litt erfaring med samsung) Btw: - PiP staar for "Picture in Picture". Dvs. at du kan splitte skjermen paa midten og se 2 forskjellige bilder samtidig. - DVI/HDMI vil si at du vil kunne faa digitale signaler fra DVI til HDMI (se ovenfor) - Hertz paa TV kontra Hertz paa PC skjerm kan variere noe. LCD tver med 60/80 hertz er etter min erfaring helt greit for den vanlige mann i gata, men er ikke ekspert paa dette omraadet. - Folk, legg merke til Mva og frakt fra Komplett og andre nettlevrandorer, se paa den reelle prisen og ikke totalen. - Plasma vs LCD... den store diskusjonen >D kort sagt er Plasma noe mer behaglig aa see paa naar en skal se film, dvd, vanlig tv. Mens LCD er skarpere og vesentlig bedre ved bruk av PC og spill konsole. Ikke missforstaa, LCD gir et meget bra bilde og ved Digitale signaler et utrolig bra bilde, men Plasma gir et roligere bilde pga plasma-teknologi. De som vil bruke Tven sammen med PC/Konsole (Xbox 360, Wii og PS3) kan jeg annbefale en LCD med 1366/1920. Ellers, Takk for super feedback Johnach. Gleder meg no sykt til jeg faar tven i morgen >D eller som folk sier naa til dags "Lop og kjop" PS: beklager det engelske tastaturet >D Gief bilder fra bruk med pc kkthxbaibai >D Endret 11. januar 2007 av Sleeepy Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Følelsen jeg sitter igjen med etter å ha puslet med TV'en en del timer i går kveld er at dette er et MEGET godt kjøp. Bildet er klart og selvfølgelig MYE bedre enn på CRT-tv'en jeg hadde før Fine menyer og rask respons på fjernkontrollen både i menyer og ved bytte av kanaler. Anbefaler å få kalibrert bildet, enten på egen hånd eller ved hjelp av Monster/ISF sin kalibrerings-DVD som man kan få kjøpt f.eks. på Komplett eller Elkjøp (349-399 kr). Fikk ikke kalibrert meg helt ferdig i går så det blir vel en runde til når jeg kommer hjem ikveld Men bildet er det absolutt ikke noe å si på. Godkjent og absolutt levelig på analoge signaler. Med digital dekoder så får du et meget bra bilde uten etterslep eller andre negative ting. Har pr nå ingenting negativt å si om TV'en. At Expert forer utvalgte TV'er med HD-materiale kan vel være et godt salgstriks på å få solgt de produktene med størst marginer. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Slenger meg paa ogsaa ettersom jeg skal ha denne TVen >D Jeg jobber paa Expert og selger disse Tvene. Ja du faar kabel fra DVI til HDMI. Det er den beste losningen fra PC til TV, hvis du har DVI ut fra PCen. Vi kjorer analonge signaler i butikken som er splittet opp til X anntall tver saa bildet du ser i butikk er ikke like bra som det du faar hjemme. Jeg har skjekket litt rundt med tilbudet fra Get eller tidligere UPC og de jobber for oyeblikket med aa faa ut digitale dekodere til sine kunder i de storste byene "Oslo FTW! >D" Det eneste jeg har og si negativt om denne TV'en er: - Det er bare 1 HDMI ingang - Det er kommet noen faa tilbakemeldinger om at det piper noe fra TV'en, men dette er ytterst skjeldent og pleier og gaa vekk etter et par dagers bruk - Det er ikke 1080 opplosning eller 1920x1080 opplosning, noe som er det beste for og kjore med PC hvis grafikk kortet er noe allright. - Noen liker ikke at hoytalerene er festet paa sidene, noe som gjor at tven blir noe bredere (for meg gjor dette ingen ting >D) Pluss faktorer: - 40" LCD tv til rundt 10 000kr...... WOOOT! >D - Bra bilde som kan sammenlignes med tver rundt 16 000 (sony bravia V,S og U seriene) - Lekkert Design >D - Samsung kvalitet (for de som har litt erfaring med samsung) Btw: - PiP staar for "Picture in Picture". Dvs. at du kan splitte skjermen paa midten og se 2 forskjellige bilder samtidig. - DVI/HDMI vil si at du vil kunne faa digitale signaler fra DVI til HDMI (se ovenfor) - Hertz paa TV kontra Hertz paa PC skjerm kan variere noe. LCD tver med 60/80 hertz er etter min erfaring helt greit for den vanlige mann i gata, men er ikke ekspert paa dette omraadet. - Folk, legg merke til Mva og frakt fra Komplett og andre nettlevrandorer, se paa den reelle prisen og ikke totalen. - Plasma vs LCD... den store diskusjonen >D kort sagt er Plasma noe mer behaglig aa see paa naar en skal se film, dvd, vanlig tv. Mens LCD er skarpere og vesentlig bedre ved bruk av PC og spill konsole. Ikke missforstaa, LCD gir et meget bra bilde og ved Digitale signaler et utrolig bra bilde, men Plasma gir et roligere bilde pga plasma-teknologi. De som vil bruke Tven sammen med PC/Konsole (Xbox 360, Wii og PS3) kan jeg annbefale en LCD med 1366/1920. Ellers, Takk for super feedback Johnach. Gleder meg no sykt til jeg faar tven i morgen >D eller som folk sier naa til dags "Lop og kjop" PS: beklager det engelske tastaturet >D Gief bilder fra bruk med pc kkthxbaibai >D 7695792[/snapback] Angående pris fra Komplett: Prisen ER 9995 kr inkl.mva. Også kommer frakt i tillegg. Jeg valgte å få TV'en levert hjem på døren på kvelden og totalen kom da på ca 10 400 kr. Fortsatt en knallpris Lenke til kommentar
Sleeepy Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ja, skulle akkuratt til aa si at TVene i butikk blir levert fra levrandor meget feilinnstillt, dette er pga at de forskjellige levrandorene onsker at sine tver skal skille seg ut i butikken. dette er til irritasjon for oss selgere, men slik er det bare. De fleste tver som kjopes anbefales sterkt og instilles etter onske, ettersom de er "Feilinnstillt" naar de leveres pga faktorer over. Det at tvene ikke blir vist fram med hd signaler er pga at kunden ikke skal faa seg en negative overaskelse naar de kommer hjem og ikke faar det bildet de saa i butikk. Expert som jeg jobber paa har 2 tver staanede med blu-ray dvd spiller og vises fram med det beste signalet vi har og tilby til naa. (Sony Bravia KDL-46X2000). Lenke til kommentar
omni Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Jeg jobber paa Expert og selger disse Tvene. Da vil jeg tro at du har hatt god tid til å sondere TV markedet. Godt å høre at du også synes at samsungen er god nok til å ha i stua. Kjedelig å bruke 10 000 på en TV som du ikke fornøyd med selv om den er aldri så billig i forhold til andre. - Det er kommet noen faa tilbakemeldinger om at det piper noe fra TV'en, men dette er ytterst skjeldent og pleier og gaa vekk etter et par dagers bruk Dette er min største frykt! Jeg likte dårlig at Tatung TVen min lagde en knittrelyd... Håper dere som har fått TVen kan kommentere videre på dette punktet. På et svensk forum var det en som klagde på en ulyd som oppstod når man gikk fra lyst til mørkt bilde. Man kunne lett høre dette hvis man på et lyst bilde startet text tv.. Noen som har TVen som kan kommentere dette?? Johanch har allerede sagt at hans TV er stille og det er jo betryggende å høre. - Plasma vs LCD... den store diskusjonen >D kort sagt er Plasma noe mer behaglig aa see paa naar en skal se film, dvd, vanlig tv. Mens LCD er skarpere og vesentlig bedre ved bruk av PC og spill konsole. Ikke missforstaa, LCD gir et meget bra bilde og ved Digitale signaler et utrolig bra bilde, men Plasma gir et roligere bilde pga plasma-teknologi. En av hodegrunnene til at jeg valgte bort plasma er at jeg har store vindusflater i nærheten av der TVen står og er redd for at gjennskinnet som oppstår i plasma tv'er kan bli et problem for meg i sommer. Ta en tur i butikken å se på plasma skjermer så ser du at man nærmest kan speile seg selv i disse skjermene (eks Panasonic PV60). Uten at det har noe med saken vi diskuterer her å gjøre så vil jeg tro at PV60 er bedre en samsung lcden på film i et mørkt rom... Endret 11. januar 2007 av omni Lenke til kommentar
Sleeepy Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Angående pris fra Komplett: Prisen ER 9995 kr inkl.mva. Også kommer frakt i tillegg. Jeg valgte å få TV'en levert hjem på døren på kvelden og totalen kom da på ca 10 400 kr. Fortsatt en knallpris 7695854[/snapback] True indeed >D Komplett er en meget trygg og kjapp levrandor, har bestillt mye derfra (pc stash) og er stort sett fornoyd, saa lenge de har varen paa lager. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Men bildet er det absolutt ikke noe å si på. Godkjent og absolutt levelig på analoge signaler. Er dette testet og bekreftet at den er gode på disse signalene? Et teit spørsmål kanskje: Knitring og bråk fra tv'en: Kan dette komme av dårlig behandling av varen under levering/frakt eller er det en fabrikkfeil? Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Angående pris fra Komplett: Prisen ER 9995 kr inkl.mva. Også kommer frakt i tillegg. Jeg valgte å få TV'en levert hjem på døren på kvelden og totalen kom da på ca 10 400 kr. Fortsatt en knallpris 7695854[/snapback] True indeed >D Komplett er en meget trygg og kjapp levrandor, har bestillt mye derfra (pc stash) og er stort sett fornoyd, saa lenge de har varen paa lager. 7696017[/snapback] Skjønner at du kjøper TV'en her på Komplett. Så selv med ansattrabatt på Expert klarer man ikke å matche denne prisen kanskje? Eller får ansatte kanskje ikke så mye rabatt? Lenke til kommentar
Sleeepy Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Skjønner at du kjøper TV'en her på Komplett. Så selv med ansattrabatt på Expert klarer man ikke å matche denne prisen kanskje? Eller får ansatte kanskje ikke så mye rabatt? 7696038[/snapback] Annsatt rabatt varierer noen ganger er den bra noen ganger er den ikke saa bra men stort sett folger de markets pris baade hoyt og lavt. kan ikke si saa mye om rabatt her paa forumet, men kjoper den uansett fra expert Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Men bildet er det absolutt ikke noe å si på. Godkjent og absolutt levelig på analoge signaler. Er dette testet og bekreftet at den er gode på disse signalene? Et teit spørsmål kanskje: Knitring og bråk fra tv'en: Kan dette komme av dårlig behandling av varen under levering/frakt eller er det en fabrikkfeil? 7696035[/snapback] Er selvfølgelig ikke testet og bekreftet fra noe testlab... Dette er min mening på grunnlag av observasjoner gjort på min TV, i min leilighet via mitt analoge TV-signal og min bakgrunn som TV-titter :!: På bakgrunn av mine observasjoner under disse forutsetningene så synes jeg selv at TV'en takler analoge signaler bra. Men jeg er ingen ekspert på bildekvalitet og LCD-teknologi så mine synspunkter må tolkes som synspunkter fra en normal tv-bruker med over gjennomsnittlig innsikt (og interesse) i TV og teknologi Endret 11. januar 2007 av johanch Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Skjønner at du kjøper TV'en her på Komplett. Så selv med ansattrabatt på Expert klarer man ikke å matche denne prisen kanskje? Eller får ansatte kanskje ikke så mye rabatt? 7696038[/snapback] Annsatt rabatt varierer noen ganger er den bra noen ganger er den ikke saa bra men stort sett folger de markets pris baade hoyt og lavt. kan ikke si saa mye om rabatt her paa forumet, men kjoper den uansett fra expert 7696075[/snapback] Med andre ord får du den billigere på Expert, hehe :!: Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Skjønner at du kjøper TV'en her på Komplett. Så selv med ansattrabatt på Expert klarer man ikke å matche denne prisen kanskje? Eller får ansatte kanskje ikke så mye rabatt? 7696038[/snapback] Annsatt rabatt varierer noen ganger er den bra noen ganger er den ikke saa bra men stort sett folger de markets pris baade hoyt og lavt. kan ikke si saa mye om rabatt her paa forumet, men kjoper den uansett fra expert 7696075[/snapback] Med andre ord får du den billigere på Expert, hehe :!: 7696081[/snapback] Nice Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Men bildet er det absolutt ikke noe å si på. Godkjent og absolutt levelig på analoge signaler. Er dette testet og bekreftet at den er gode på disse signalene? Et teit spørsmål kanskje: Knitring og bråk fra tv'en: Kan dette komme av dårlig behandling av varen under levering/frakt eller er det en fabrikkfeil? 7696035[/snapback] Er selvfølgelig ikke testet og bekreftet fra noe testlab... Dette er min mening på grunnlag av observasjoner gjort på min TV, i min leilighet via mitt analoge TV-signal og min bakgrunn som TV-titter :!: På bakgrunn av mine observasjoner under disse forutsetningene så synes jeg selv at TV'en takler analoge signaler bra. Men jeg er ingen ekspert på bildekvalitet og LCD-teknologi så mine synspunkter må tolkes som synspunkter fra en normal tv-bruker med over gjennomsnittlig innsikt (og interesse) i TV og teknologi 7696076[/snapback] Ja, det var det jeg mente; altså utfra dine erfaringer. Men det er bra nok i massevis for meg. Er ingen tv-expert jeg heller, bedre på data, hehe...takk for feedback! Lenke til kommentar
Sleeepy Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 /flex Neida, kan si saa mye at komplett tilbudet rocker no helt inn i .....@$!!&&&% Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Skjønner at du kjøper TV'en her på Komplett. Så selv med ansattrabatt på Expert klarer man ikke å matche denne prisen kanskje? Eller får ansatte kanskje ikke så mye rabatt? 7696038[/snapback] Annsatt rabatt varierer noen ganger er den bra noen ganger er den ikke saa bra men stort sett folger de markets pris baade hoyt og lavt. kan ikke si saa mye om rabatt her paa forumet, men kjoper den uansett fra expert 7696075[/snapback] Med andre ord får du den billigere på Expert, hehe :!: 7696081[/snapback] Nice 7696084[/snapback] Ok, nå er jeg så kåt på denne tv'en at jeg er museklikk unna . I stua vår kommer vi til å sitte ca 2,6-2,8 meter unna. Er 40" for stort da? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ingen tvil om at det er et godt tilbud fra Komplett, men jeg ville nok heller sett LE40R71B til 12.999 kr. i samme butikk som et enda bedre tilbud. Hvis jeg ikke bommer fullstendig bruker S71 et litt bedre panel enn T-serien gjorde i fjor, mens R-serien synes jeg gir mye bedre kontrast og bedre farger. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Ingen tvil om at det er et godt tilbud fra Komplett, men jeg ville nok heller sett LE40R71B til 12.999 kr. i samme butikk som et enda bedre tilbud.Hvis jeg ikke bommer fullstendig bruker S71 et litt bedre panel enn T-serien gjorde i fjor, mens R-serien synes jeg gir mye bedre kontrast og bedre farger. 7696178[/snapback] Hmm, var det ikke den som var på tilbud til 12995 kr like før jul da? Eller var det 37"'en? Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Ingen tvil om at det er et godt tilbud fra Komplett, men jeg ville nok heller sett LE40R71B til 12.999 kr. i samme butikk som et enda bedre tilbud.Hvis jeg ikke bommer fullstendig bruker S71 et litt bedre panel enn T-serien gjorde i fjor, mens R-serien synes jeg gir mye bedre kontrast og bedre farger. 7696178[/snapback] Hmm, var det ikke den som var på tilbud til 12995 kr like før jul da? Eller var det 37"'en? 7696311[/snapback] Vel, noen som mener jeg får whiplash av å sitte 2,8 meter unna en 40"? Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ingen tvil om at det er et godt tilbud fra Komplett, men jeg ville nok heller sett LE40R71B til 12.999 kr. i samme butikk som et enda bedre tilbud.Hvis jeg ikke bommer fullstendig bruker S71 et litt bedre panel enn T-serien gjorde i fjor, mens R-serien synes jeg gir mye bedre kontrast og bedre farger. 7696178[/snapback] Hmm, var det ikke den som var på tilbud til 12995 kr like før jul da? Eller var det 37"'en? 7696311[/snapback] Vel, noen som mener jeg får whiplash av å sitte 2,8 meter unna en 40"? 7696418[/snapback] Sitter like langt unna jeg funker fint.. men ikke noe større en 42 Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Ingen tvil om at det er et godt tilbud fra Komplett, men jeg ville nok heller sett LE40R71B til 12.999 kr. i samme butikk som et enda bedre tilbud.Hvis jeg ikke bommer fullstendig bruker S71 et litt bedre panel enn T-serien gjorde i fjor, mens R-serien synes jeg gir mye bedre kontrast og bedre farger. 7696178[/snapback] Hmm, var det ikke den som var på tilbud til 12995 kr like før jul da? Eller var det 37"'en? 7696311[/snapback] Vel, noen som mener jeg får whiplash av å sitte 2,8 meter unna en 40"? 7696418[/snapback] Sitter like langt unna jeg funker fint.. men ikke noe større en 42 7696436[/snapback] Hehe, takk for svar, var det jeg trengte. Har hørt at LCD blir dårlig på større enn 40" og plasma vil jeg ikke ha, så da sier det seg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå