Gå til innhold

Nytt tilbud på Komplett: Samsung 40"

Anbefalte innlegg

så nettopp en dvd, og kunne klart se et knudrete bilde :\

I tillegg så har jeg fått en rar lyd når jeg ser på kabel-tv, en slags dirre-lyd som kommer og går :( noen som har anelse hva det kan komme av? var ikke slik den første dagen jeg hadde tv'n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som skjedde var at plutselig mens jeg så tv, forsvant kanalen og det ble bare snøstorm. Så gikk det en stund, så fikk jeg signal igjen og alt virket ok helt til det samme skjedde på nytt igjen. Siden da har jeg ikke hatt tv-signal

Først trodde jeg det var kabelselskapet som hadde problemer, men etterhvert ble jeg skeptisk og koblet på gammel tven. Den fungerte som en drøm... Har prøvd å resette, stille inn kanalene på nytt osv uten at det hjelper. Jeg kommer rett og slett ikke på noe annet..

7713049[/snapback]

Prøver igjen. Har opplevd det samme i går.

Virker tv'n som normalt nå ??

Kickin

7740987[/snapback]

hei

Har forsket litt mere på dette og det ser ut som om alle kanalene som ligger over

425 MHz virker. De som ligger under dette kommer og går, irriterende.

De som bruker ext innganger vil ikke merke dette.

Er det noen flere som har kabel tv som har fått samme feil ?

Skal kontakte komplett for kommenatrer i kveld.

Kickin :no:

7745578[/snapback]

Har du noen status på denne saken?

7747571[/snapback]

Komplett bytter til en ny, men de har ikke andre tilbakemeldinger på dette problemet.

7747655[/snapback]

hei

Har vært i kontakt med Samsung Norge og de har ikke vært borti dette problemet.

Er det ingen andre som har vært borti dette??

Tips forslag mottas med takk (Vil være sikker på at det er noe galt med TV før den retuneres) :(

7755289[/snapback]

Hei!

Jeg fikk tvn forige fredag, den virket i 2 dager, da begynte de samme problemene som du beskriver. ringte komplett på mandag, de var ikke kjent med problemet, men ba meg ringe infocare som har med service på samsung tver. de har nå hentet tvn og skal se på problemet. De tror det er ett hovedkort i tvn som er dårlig.

Komplett skal for øvrig ta alle utlegg ved service.

Men man forventer jo att en ny vare skal holde litt lenger en 2 døgn.

7755769[/snapback]

hei

Nå skjønner jeg ingen ting, tv har virket som bare det siden lørdags morgenen.

Så at om fredags kvelden la den inn og ut kanalnene veldig mye.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, men alt ser ut til å virke -> mystisk :-)

Lenke til kommentar
Det som skjedde var at plutselig mens jeg så tv, forsvant kanalen og det ble bare snøstorm. Så gikk det en stund, så fikk jeg signal igjen og alt virket ok helt til det samme skjedde på nytt igjen. Siden da har jeg ikke hatt tv-signal

Først trodde jeg det var kabelselskapet som hadde problemer, men etterhvert ble jeg skeptisk og koblet på gammel tven. Den fungerte som en drøm... Har prøvd å resette, stille inn kanalene på nytt osv uten at det hjelper. Jeg kommer rett og slett ikke på noe annet..

7713049[/snapback]

Kickin

7740987[/snapback]

hei

Har forsket litt mere på dette og det ser ut som om alle kanalene som ligger over

7745578[/snapback]

7747571[/snapback]

Komplett bytter til en ny, men de har ikke andre tilbakemeldinger på dette problemet.

7747655[/snapback]

hei

Tips forslag mottas med takk (Vil være sikker på at det er noe galt med TV før den retuneres) :(

7755289[/snapback]

Hei!

Jeg fikk tvn forige fredag, den virket i 2 dager, da begynte de samme problemene som du beskriver. ringte komplett på mandag, de var ikke kjent med problemet, men ba meg ringe infocare som har med service på samsung tver. de har nå hentet tvn og skal se på problemet. De tror det er ett hovedkort i tvn som er dårlig.

7755769[/snapback]

hei

7769671[/snapback]

hei igjen

Gnidi har du noe tilbakemelding fra inforcare som har rep. på Samsung om hva som var galt med din tv??

Kickin

Lenke til kommentar

Da mottok jeg også denne TV'n :thumbup:

Men bilde fra parabolen er skikkelig knudrete. Delvis også fra DVD.

Jeg har idag en Force dekoder og en Harman Kardon dvd spiller, begge deler er koblet til en Harman kardon forsterker med S-video (lyd går optisk). Deretter går det S-video fra forsterker til TV'n.

Det er mye mer forstyrrelser i bilde enn før med min gamle vanlige 32". Jeg skjønner ikke at det skulle bli det.

Jeg prøvde også koble forsterker til TVn med S-video fra forsterker og Scart til TVn, men da ble bildet helt forverdelig vrengt. DVD ble svart-hvitt.Hvorfor det?

Har alltid koblet slik før på vanlig TV med megabra resultat. Men ikke nå lenger. Nå måtte jeg bruke S-video fra forsterker og koble til S-video på sida på TV'n. :thumbdown: Er det noen innstillinger jeg har glippet her? Har lett og lett men finner ikke noe på det. Tenkte TVn hadde valg som "S-video over scart" e.l. som andre TV har. Hjeeelp :ohmy:

Lenke til kommentar
Da mottok jeg også denne TV'n  :thumbup:

Jeg har idag en Force dekoder og en Harman Kardon dvd spiller, begge deler er koblet til en Harman kardon forsterker med S-video (lyd går optisk). Deretter går det S-video fra forsterker til TV'n.

Det er mye mer forstyrrelser i bilde enn før med min gamle vanlige 32". Jeg skjønner ikke at det skulle bli det.

Jeg prøvde også koble forsterker til TVn med S-video fra forsterker og Scart til TVn, men da ble bildet helt forverdelig vrengt. DVD ble svart-hvitt.Hvorfor det?

Har alltid koblet slik før på vanlig TV med megabra resultat. Men ikke nå lenger. Nå måtte jeg bruke S-video fra forsterker og koble til S-video på sida på TV'n.  :thumbdown:  Er det noen innstillinger jeg har glippet her? Har lett og lett men finner ikke noe på det. Tenkte TVn hadde valg som "S-video over scart" e.l. som andre TV har. Hjeeelp  :ohmy:

7780345[/snapback]

Det er nettopp det du må finne ut, om tven støtter svideo over scart. Hadde ikke denne tven to scart-innganger? Og så vidt jeg vet skal den ene av de være svideo-kompatibel? Eller var det rgb-kompatibel? :hmm:

Lenke til kommentar
Da mottok jeg også denne TV'n  :thumbup:

Har alltid koblet slik før på vanlig TV med megabra resultat. Men ikke nå lenger. Nå måtte jeg bruke S-video fra forsterker og koble til S-video på sida på TV'n.  :thumbdown:  Er det noen innstillinger jeg har glippet her? Har lett og lett men finner ikke noe på det. Tenkte TVn hadde valg som "S-video over scart" e.l. som andre TV har. Hjeeelp  :ohmy:

7780345[/snapback]

Det er nettopp det du må finne ut, om tven støtter svideo over scart. Hadde ikke denne tven to scart-innganger? Og så vidt jeg vet skal den ene av de være svideo-kompatibel? Eller var det rgb-kompatibel? :hmm:

7780393[/snapback]

Stemmer at det er to scart-kontakter på den. Den ene står det ikkeno på, den andre står det RGB på. Antok at RGB sku gå som S-video over scart jeg.Men gjør tydeligvis ikke det da. Hmm..

Lenke til kommentar
uff, kjedelig at jeg gikk glipp av dette super tilbudet :(

7791596[/snapback]

Ikke heng med hodet. Før du aner det så kommer det et enda bedre tilbud på en enda bedre skjerm ;)

7792556[/snapback]

:) sant det, men følger ikke alltid med på ukens tilbud.. :hrm:

Lenke til kommentar

7791596[/snapback]

Ufattelig enig. For min del var det bankid-tullet som ødela for meg fordi dnbnor ikke hadde somlet seg til å etablere det ennå. det har de fremdeles ikke... :nei:

Bankid fordi jeg hadde tenkt å kjøpe på avbetaling....Så nå er det bare å håpe på et bedre tilbud. Hvis du er jevnlig inne på disse sidene, vil det nok snart dukke opp en ny tråd fra meg der jeg spør om folk har erfaringer... :p

Lenke til kommentar

7791596[/snapback]

Ufattelig enig. For min del var det bankid-tullet som ødela for meg fordi dnbnor ikke hadde somlet seg til å etablere det ennå. det har de fremdeles ikke... :nei:

Bankid fordi jeg hadde tenkt å kjøpe på avbetaling....

7795760[/snapback]

Hvis man er opptatt av å spare kroner så er det opplagt ingen god ide å kjøpe på avbetaling. Men det er du selvfølgelig klar over selv :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle gi min lille vurdering av TVen :)

Jeg er bare middels fornøyd med TVen. Helt grei TV, men sliter mye med detaljer i sorte partier. Jeg fikk nettopp digital tv og bilde ble mye bedre enn ved analog. Innsynsvinkel er bra og lyden er grei nok.

Til prisen (10.000) var det et ok kjøp, men har du planer om å bruke TVen mye til film (DVD) så ville jeg gått for en annen TV (jeg har pj til slikt). Jeg kommer til å beholde TVen fordi jeg ikke gidder å stresse med å sende tilbake + jeg må en del opp i pris for å få en bedre 40".

På HD var TVen selvsagt veldig bra.

Designet på TVen er ikke så værst.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle gi min lille vurdering av TVen  :)

Jeg er bare middels fornøyd med TVen. Helt grei TV, men sliter mye med detaljer i sorte partier. Jeg fikk nettopp digital tv og bilde ble mye bedre enn ved analog. Innsynsvinkel er bra og lyden er grei nok.

Til prisen (10.000) var det et ok kjøp, men har du planer om å bruke TVen mye til film (DVD) så ville jeg gått for en annen TV (jeg har pj til slikt). Jeg kommer til å beholde TVen fordi jeg ikke gidder å stresse med å sende tilbake + jeg må en del opp i pris for å få en bedre 40".

På HD var TVen selvsagt veldig bra.

Designet på TVen er ikke så værst.

7815647[/snapback]

Jaja, det var vel skjebnen som ville at jeg skulle gå glipp av dette. Det er en mening med alt, osv. Dypt.... :p

OT: Jeg sikler litt på den Toshibaen for tiden jeg. 37WL66Z. Har ikke hørt så mye negativt om den...Best i test og billig...37WL66Z

Lenke til kommentar

7713049[/snapback]

Kickin

7740987[/snapback]

hei

7745578[/snapback]

7747571[/snapback]

7747655[/snapback]

hei

7755289[/snapback]

Hei!

7755769[/snapback]

hei

7769671[/snapback]

hei igjen

Gnidi har du noe tilbakemelding fra inforcare som har rep. på Samsung om hva som var galt med din tv??

Kickin

7779578[/snapback]

Hei!!

Nå har jeg fått igjen tvn fra Infocare, det var noe feil med tv-tuneren, og siden den sitter på hovedkortet har de skiftet det.

Håper tvn holder nå!!

Gnidi

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg mottok TV`n igår. Og må si meg lite fornøyd.

Jeg klarer ikke å få inn analoge tv`signaler, forutenom nrk og TV-norge som er så å si useelig pga masse snystorm. min gamle 21tommers crt skjerm får inn alle kanalene uten problem. Pratet med en på obs elektro og han sa dt skyldes at LCD tvèr er så ømfintlige for analoge signaler, at crt får inn mye bedre enn crt.

DVD. Dette var ganske bra ikke over the top. man må bare huske på å stille tv`n på film og ikke dynamisk, som jeg først hadde, da ble dt forferdelig.

PC: Hær gikk dt bra via en s-video kabel, klart å tydelig.

Hjelper det med en monster dvd kalibrering for å forbedre på DVD og PC ?

Endret av Rolexander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...