pat2004 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Min desperate kamp fortsetter: 9995 kr for en Samsung 40"! Samsung Men er den bra? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Kaizeren Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei Jeg har ikke selv denne TV'en, men jeg har 3 andre Samsung TV'er. LE40M71. LE42Q7H, LE27S71. Disse TV'ene er ikke i samme Prisklasse som du er på jakt etter, men poenget er å si at jeg en stor Samsung-fan, og er utrolig fornøyd med alle TV'ene fra Samsung. Samsung er den ledende på TV-markedet leverer kanon TV'er. Lekkert design, enormt bra bildekvalitet. Noe dårlig lyd på det ene TV'en, men det betyr ingenting kjører bare anlegg på det og det veier opp med bildekvaliteten. Så jeg kjenner ikke spesielt til det TV'en du snakket om, men jeg kan i alle fall anbefale deg Samsung generellt, si at det er et veldig bra TV [LE40S71], til en veldig god pris og ønske deg lykke til i TV-jakten din! - Håper dette var relevant Ha en god dag! Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hei Jeg har ikke selv denne TV'en, men jeg har 3 andre Samsung TV'er. LE40M71. LE42Q7H, LE27S71. Disse TV'ene er ikke i samme Prisklasse som du er på jakt etter, men poenget er å si at jeg en stor Samsung-fan, og er utrolig fornøyd med alle TV'ene fra Samsung. Samsung er den ledende på TV-markedet leverer kanon TV'er. Lekkert design, enormt bra bildekvalitet. Noe dårlig lyd på det ene TV'en, men det betyr ingenting kjører bare anlegg på det og det veier opp med bildekvaliteten. Så jeg kjenner ikke spesielt til det TV'en du snakket om, men jeg kan i alle fall anbefale deg Samsung generellt, si at det er et veldig bra TV [LE40S71], til en veldig god pris og ønske deg lykke til i TV-jakten din! - Håper dette var relevant Ha en god dag! 7671550[/snapback] Takk for svar! Men kan du si noe om hvordan de tv'ene reagerer på analoge tv-signaler kontra digitale samt smooth-bilde i forhold til hertz på 50/60(regner med at det er det tv'ene kjører på og ikke 100 hertz... Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ok nå hadde jeg NESTEN bestemt meg for Thoshiba 37WL66Z så kommer dette.. LCD markedet er ett helvette for de uten stålkontroll... Kan noen være så snill å komme med litt erfaringer rundt Samsungen til komplett her? Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Ok nå hadde jeg NESTEN bestemt meg for Thoshiba 37WL66Z så kommer dette.. LCD markedet er ett helvette for de uten stålkontroll... Kan noen være så snill å komme med litt erfaringer rundt Samsungen til komplett her? 7673467[/snapback] I second that request... Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hm... slenger meg på her... Jeg klarer selvfølgelig ikke å vente, så jeg har bestilt denne Samsungen... Tar en sjanse på at den holder mål. Skal brukes til kun tv-titting med digital-TV og DVD via HDMI. Så da er vel denne Samsungen ok? Noen erfaringer her? Vurderte også Toshibaen, men med en pris på 9995 for 40" Samsung, så kunne jeg ikke la være... Lenke til kommentar
Barca Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hm... slenger meg på her... Jeg klarer selvfølgelig ikke å vente, så jeg har bestilt denne Samsungen... Tar en sjanse på at den holder mål. Skal brukes til kun tv-titting med digital-TV og DVD via HDMI. Så da er vel denne Samsungen ok? Noen erfaringer her? Vurderte også Toshibaen, men med en pris på 9995 for 40" Samsung, så kunne jeg ikke la være... 7676385[/snapback] Elkjøp selger samme tvn til 17000!! http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 For å gjøre ting enda litt værre så jeg denne i samme slengen når jeg var på komplett sine sider LG 42" Plasma-TV 42PM1MA samme prisen... Lenke til kommentar
M-S-O Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Kan jaggu lure på hva som er det beste kjøpet av disse to (Samsung LCD-en og LG plasmaen). Sjøl tror jeg at jeg heller mot Samsung, da jeg kommer til å bruke PC mye på den, samt at LG ikke kommer med stativ eller veggfeste. Skjønner det sånn at Samsungen er av billigmodellene deres, men den prisen er jo rå... Neimen ikke lett. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Er det ingen som har erfaringer med denne modellen fra Samsung (LE40S71)? Er det evnt noen som har funnet brukererfaringer på denne modellen på nett? Som det skrives her så er det "billigversjonen" av en 40", men vil det si at den er dårlig? Hva kan man si ut fra spesifikasjonene? Gjengir her spesifikasjonene fra Komplett: Generelt Produkttype 40" LCD-TV TV-type HD ready PC-grensesnitt VGA (HD-15), HDMI Bredde 110 cm Dybde 33 cm Høyde 73.3 cm Vekt 23.7 kg Innbyggingsfarge Sølv, svart lakk Skjerm Diagonal størrelse 40" - widescreen Teknologi TFT aktiv matrise Oppløsning 1366 x 768 Skjermformat 720p Bildets sideforhold 16:9 Kontrastforhold 3000:1 Lysstyrke 500 cd/m2 Progressiv skanning Progressiv skanning (linjefordobling) Synsvinkel 178 grader Synsvinkel (loddrett) 178 grader Pixelsvartid 8 ms Egenskaper DNIe (Digital Natural Image engine) TV-kanalvelger Kanalvelgerantall 1 kanalvelger(e) Mottakssystem NTSC, SECAM-D, SECAM-B, SECAM-K, PAL-B, SECAM-G, PAL-G, PAL-I, PAL-D, SECAM-L, PAL-K Kanaldekning UHF:21-69, VHF:2-12 Videofunksjoner HD Ready Ja Fjernkontroll Type Fjernkontroll Lydsystem Lydmodus Stereo Surround-modus Ja Lydeffekter SRS TruSurround XT Høyttalere inkludert 2 høyttalere Utgangseffekt 20 watt Høyttaler(e) 2 x kanalhøyttaler, høyre/venstre - innebygget - 10 watt Forbindelser Kontakttype Kompositt video/lyd-inngang - side S-Video-inngang - side Hodetelefoner - side Antenne - bak HDMI - bak S-Video-inngang - bak Komponentvideoinngang - bak SCART - bak VGA-inndata - bak Lydutgang - bak Diverse Tilleggsutstyr inkludert LCD TV-stativ Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Prisen virker jo voldsomt god. Men det betyr jo ikke at Lost på TV Norge kommer til å se bra ut... Sukk. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Kommer vel an på signalet inn det da. Selv har jeg digital-TV fra GET, samt DVD-spiller med HDMI-utgang. Så jeg håper å få brukbare bilder på denne TV'en. Men faktiske erfaringer hadde jo vært fint å høre om Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Prisen virker jo voldsomt god. Men det betyr jo ikke at Lost på TV Norge kommer til å se bra ut... Sukk. 7679305[/snapback] Nå sendes vel ikke lost i hd-format på tvn heller, hehe. Kaizeren: Vet du noe om hertzen på dine egne tver? Går det smooth nok på en 50/60 hertz? Spør fordi jeg vurderer å vente til 100 hertzene går ned i pris. Dersom le40s71 kjøres i 50/60 har jeg heller lyst til å vente...er jo ganske tålmodig, hehe Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Vurderer også sterkt å kjøpe Samsungen. Jeg driter i hvordan tv signalet ser ut,da jeg aldri ser på tv. Det som betyr noe for meg er hd filmer, spillekonsoller og dvd. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Vurderer også sterkt å kjøpe Samsungen. Jeg driter i hvordan tv signalet ser ut,da jeg aldri ser på tv. Det som betyr noe for meg er hd filmer, spillekonsoller og dvd. 7679529[/snapback] Vel, noen skal bruke tv'en til alt Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Regner med at vi respekterer at man har forskjellige bruksmønstre på en LCD-tv. Noen bruker den kun til spill+DVD. Andre kun til TV-titting og DVD, mens noen bruker den til alt. Det bør være rom for å kunne diskutere flere sider av dette i denne tråden selv om det kanskje ikke er 100% relevant for en selv. Siden det virker som ingen har særlig erfaring med denne TV'en så kommer jeg til å legge ut en kjapp vurdering så fort jeg har fått testet den litt. Er sendt fra Komplett og på vei Endret 9. januar 2007 av johanch Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Noen som vet om det er mulig å koble pcen til hdmien hvis man bruker dvi til hdmi? Vet at noen tver sliter med det.. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hertzen skal ikke ha noe spesielt å si for lcd skjermer, 50/60 er nok. Lenke til kommentar
morten81 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Virkelig ingen her som har erfaringer fra hverken Samsungen eller LG`en?? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Fant noen brukererfaringner: http://www.pricerunner.co.uk/sound-and-vis...eviews?show=all Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå