Gå til innhold

Xbox 360 premium vs Wii pris hos Lefdal/Elkjøp.


Dempsey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Teit når folk skylder på konsolleverandørene for priser satt av butikkene.

 

Og, teit når folk setter opp liksom logiske regnestykker som ikke henger på greip. Hvorfor skal man liksom kjøpe et helt nytt kontrollersett til Wii uten å ha noe spill til å bruke nunchucken i? Wii Boxing er det eneste man får med som krever nunchuck for multiplayer. Hvis man plusser på ett par hundrelapper på prisen så kan man uansett få en Wii, 3 spill(Wii sports, Wii Play, Zelda) og et ekstra kontrollsett(I tilfelle man har så lyst til å spille multiplayer Boxing), og komponentkabel(Noe man strengt tatt greier seg helt fint uten).

 

Men uansett hva man kjøper så får man mer moro igjen for pengene for en Wii enn noen annen av konsollene, så det er ikke akkurat rart butikkene prøver å tyne hver siste dråpe ut av prisen.

7670992[/snapback]

 

Har du sett på nettsidene til Lefdal ?

 

WIIZELDABUNDEL

 

Internett tilbud på Nintendo Wii pakke med: Nintendo Wii konsoll, The legend of Zelda: Twilight Princess, Wii Sports, 2 Remote kontrollere og 2 Nunchuck kontrollere.

 

3 995,

 

Og det er også internett pris, sikkert enda dyrere i butikken da. Komponent kabel trenger man ikke ? Vil da tro folk med en lcd/plasma wil ha 480p ? Eller en RGB scart for de med vanlig TV. Selvsagt må man ikke ha det, men vil jo tro oppegående gamere flest vil ha best mulig bilde. Uansett, de tar 500kr for kabelen. MS legger den med i pakken.

 

Og skal man kjøpe en chuck og remote der løst koster det 1000kr! Og det er vel mange spill man trenger begge 2 til ? Red Steel multiplayer, COD3 også går jeg ut i fra ?

 

Tydelig at du ikke er særlig objektiv uansett når du klarer å komme med en såpass tåpelig uttalelse på slutten der.

Lenke til kommentar

Lefdalprisen er komplett irrelevant. De setter opp prisen på noen produkter, og ned prisen på andre produkter, slik at de billige produktene skal lokke folk til butikkene slik at de kjøper noen dyre produkter også.

Kjøper man Wiimote og Nunchuck til 1000kr hos de så er man litt teit.

Tydelig at du ikke er særlig objektiv uansett når du klarer å komme med en såpass tåpelig uttalelse på slutten der.

7671026[/snapback]

Du er nok heller ikke særlig objektiv når du greier å komme med en såpass tåpelig uttalelse på slutten der.

 

Objektivt sett: Jeg har hatt det mer moro med min Wii en med noen konsoll jeg har eid. Alle mine venner har hatt det mer moro med sin Wii, eller med å prøve andres Wii, enn de har hatt det med spill på mange mange år i alle fall.

 

Wii er utrolig morsom å spille på, og den har et helt sinnsykt potensiale.

 

Det samme kan man ikke si om noen av de andre konsollene. Ja, det er morsomt å spille gode Xbox360 spill, men det er ikke morsomt å spille 360 i seg selv. Og ja, den har mye potensiale grafisk, men gameplaymessig så har man spillt seg veldig nærmt Xbox360 sitt potensiale til og med i forrige generasjon. Det skjer noe litt nytt her og der, men stort sett spiller man spillene akkurat som forrige generasjon. Fin konsoll, men man får mer igjen for pengene med en Wii, fordi den enkelt og greit er mer nyskapende og mer moro.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg husker er det 2000 for Core og 3300 for Premium.

7671038[/snapback]

3300 høres riktig ut for premium. Og da er det vel lite sannsynlig at man kan få en ekstra kontroller og ett spill i tillegg til kun 3600 ved veiledende pris.

 

Ergo er det vel litt vanskelig å rose Microsoft eller kritisere Nintendo for at prisene i butikkene ikke følger deres veiledning.

Lenke til kommentar
Objektivt sett: Jeg har hatt det mer moro med min Wii en med noen konsoll jeg har eid. Alle mine venner har hatt det mer moro med sin Wii, eller med å prøve andres Wii, enn de har hatt det med spill på mange mange år i alle fall.

 

Hvordan er det objektivt? Er ikke det så subjektivt du kan få det?

Lenke til kommentar
Tydelig at de bommet litt på prisen i forhold til det som var tenkt.

 

Every developer was in agreement that Revolution should launch with a price tag of $149 or lower. Some speculated that based on the tech, a $99 price point would not be out of the question.

 

så $99 ble fort til kl 2500,-  :!:  Jommen sa jeg smør!

 

http://wii.ign.com/articles/673/673799p1.html

7671092[/snapback]

Igjen, at third-party utviklere er dårlige til å gjette pris er strengt tatt ikke Nintendo sitt problem. Nintendo har alltid lansert konsoller til 2500 kr. Det gikk ann å håpe på 2000 kr, men noe mer var uansett urealistisk.

 

Forøvrig så kommer det fram i Iwata Asks intervjuene at Miyamoto selv håpet på 99$ pris, men at han også måtte innse at det var urealistisk. På dette tidspunktet pushet Miyamoto for å beholde specsene fra Gamecube, og selge selve konsollen uten profitt. Men på grunn av at Wiimoten er rimelig CPU intensiv for kontroller å være, måtte specsene uansett opp, og jeg tror alle gamere og utviklere er rimelig fornøyd med den besluttningen.

Lenke til kommentar
Objektivt sett: Jeg har hatt det mer moro med min Wii en med noen konsoll jeg har eid. Alle mine venner har hatt det mer moro med sin Wii, eller med å prøve andres Wii, enn de har hatt det med spill på mange mange år i alle fall.

 

Hvordan er det objektivt? Er ikke det så subjektivt du kan få det?

7671107[/snapback]

Nei. Objektivt sett er det vår erfaring med maskinen. Vår erfaring er subjektiv, ja, men objektivt sett så har erfaringen vært ganske lik over hele linjen. Jeg kjenner Ps2 fans, casual gamers, hardcore gamers, PCgamers, og folk som ikke spiller i det hele tatt, og alle sier at de har hatt det mer moro med Wii.

Lenke til kommentar
mer moro med Wii.

Mer morro enn hva?

 

Det er ingenting objektivt i det du skriver det er din og andres mening og alle meninger er subjektive. En objektiv kommentar om Wii er av typen Wiimote har innebygget motion sensor.

 

Din eller 1 million andres mening er aldri objektiv!

 

Det er også helt absurd å påstå at xbox har nådd sin grense for gameplay. Tror du virkelig at ingen nye ideer er mulig for et spill som styres av en konvensjonell gamepad?

 

Tror vi skal komme tilbake til den uttalelsen om et års tid ...

Lenke til kommentar
mer moro med Wii.

Mer morro enn hva?

 

Det er ingenting objektivt i det du skriver det er din og andres mening og alle meninger er subjektive. En objektiv kommentar om Wii er av typen Wiimote har innebygget motion sensor.

 

Din eller 1 million andres mening er aldri objektiv!

 

Det er også helt absurd å påstå at xbox har nådd sin grense for gameplay. Tror du virkelig at ingen nye ideer er mulig for et spill som styres av en konvensjonell gamepad?

 

Tror vi skal komme tilbake til den uttalelsen om et års tid ...

7671702[/snapback]

Mer moro enn med andre konsoller\spill.

 

Og det var ikke en objektiv kommentar om Wii. Det var en objektiv observasjon om at alle jeg kjenner har hatt den samme subjektive erfaringen. Noe som jeg mener er rimelig eksepsjonelt, særlig tatt i betraktning at erfaringene er fra folk som stort sett ikke pleier like akkurat de samme tingene.

 

Og jeg påstod ikke at Xbox har nådd sin grense for gameplay, eller at det ikke er mulig med nye ideer på konvensjonell gamepad. Det ville vært absurd.

 

Men... konvensjonelle kontrollere har utnyttet og kommet nærmere sitt potensiale, og dermed føyer ekstremt mange fler spill seg inn i kjente baner. Dette betyr at man i stor grad ikke har de kontrollproblemene som var utbredt i begynnelsen med 3D spill og spill har nå generelt langt bedre kontroll, men det betyr også at man har spillt med de samme kontrollene før. Som oftest er eneste forskjellen ombytting av skyte og hoppeknapp. Da 3Dspill begynte for alvor å kontrolleres med gamepad, altså mellom Ps1 og N64 ett sted, så var mulighetene uendelige. Mange tiltrengte oppgradering av gamepads, og mye eksperimentering og perfeksjonering av styresett senere, så er potensialet av en helt annen karakter. Alt fra Gears of War til Shadow of the Colossus viser at det er ekstremt mye man ennå kan gjøre med å tilpasse hvordan spillavataren interagerer med miljøet, men basickontrollene er det mindre å gjøre med. Ps3 viser at det ennå er mulig å bygge ut konvensjonell gamepad med hardware. Dette kommer til å åpne masse nytt, men likevel kommer en storpart av spillene mest sannsynlig til å føye seg inn i rimelig kjente standarder. Mye viktig kommer til å skje, men ingenting som ikke kan gjøres på en maskin med Wiiaktige kontroller.

 

Med Wii så er igjen mulighetene uendelige. Det som er så genialt med kontrollen er at den har mulighet til å fungere som alt fra det mest enkle, primitive, basic styreoppsett, som f.eks rene pointerbaserte spill, rene tiltbaserte spill, NESkontroller, samtidig som den kan fungere på helt samme må som en vanlig gamepad, og den kan fungere som på helt mye måter ved hjelp av motionsensing. Og best av alt: Man kan få spill som kombinerer alle type kontrollmuligheter, for å skape langt mer avanserte og komplekse spillopplevelser. Dette vil utvide mulighetene for hva som kan skje i selve spillet, hvordan spilleravataren interagerer med miljø, fysikk, andre spillere, AI, etc, etc.

 

Hvis alt går bra med Wii, noe det ser ut som det gjør, så kommer man til å ha sett en mye mer radikal utvikling og perfeksjonering av Wiimoteaktige kontroller om 10 år enn av konvensjonelle gamepads. Det kommer til å komme mange mange spill med ødelagt styresett, men de kommer i alle fall til å gjøre noe nytt, og etterhvert vil perlene komme.

Lenke til kommentar

Jeg mener ennå at utsagn som alle jeg kjenner er subjektive meninger. Det gir ikke meg mye informasjon at du nevner mange mennesker uten navn eller egen stemme for å underbygge din påstand.

 

Jeg er forøvrig enig i at det er spennende med wiimote og jeg koser meg storlig med DS og dets stylus. Det har kommet noen virkelig unike spill som aldri kunne/vanskelig kunne ha vært laget uten stylus.

 

For å si noe om prisen til Wii (Som jo er topic) så er jeg enig i at den ble mye dyrere enn jeg forestillte meg. Det kan jo hende at jeg hadde urealistiske forventninger, men jeg hadde trodd på en 1990 fast pris som matchet xbox360 core.

Lenke til kommentar

Veil. pris:

 

360 - 3395,00 (samme pris nå som på lansering)

 

360 Core - 2595,00 (lansering prisen var 2395,00 eller 2495,00)

 

Kilde: www.xbox.com

 

Lanseringsprisen hos elkjøp/lefdal var 2995,00 og 1995,00. Jeg ventet nesten ett år og fikk den for 2795,00 Ikke mye å spare, men jeg slapp unna de dårlige release konsollene.

Lenke til kommentar
Jeg mener ennå at utsagn som alle jeg kjenner er subjektive meninger.  Det gir ikke meg mye informasjon at du nevner mange mennesker uten navn eller egen stemme for å underbygge din påstand.

7672074[/snapback]

Objektivt for meg. Det er masse folk på internett som sier akkurat det samme, og sikkert noen som sier akkurat det motsatte, men av det jeg selv kan verifisere med mine egne øyne så er resultatet enstydende.

 

Kanskje litt teit å bruke et ord som objektivt når det ikke vil være objektivt for de som leser det, men de får lage sine egne objektive observasjoner, og sine egne subjektive meninger. Objektivitet er uansett fra betrakters synspunkt, som man lærer i Einsteins generelle relativitetsteori.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...