Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger ny router, noen som har noe å anbefale?

Anbefalte innlegg

Ja, som topic sier så trenger jeg ny router... Den jeg har nå faller ut hvert 5 min eller noe i nærheten av det. Jeg har ikke planer om å bruke mer en 800-1000 kr på en router, men vil gjerne vite hva dere anbefaler. Nå har jeg en D-Link som jeg aldri skulle ha kjøpt.

På forhånd, takk!

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går til D-link sin hjemmeside, finner modellnr. og laster ned siste firmaware. Du logger deg inn på D-linkruteren din, sjekker hvilken firmaware den har og om den du har lastet ned er nyere, laster du den inn. Skal være et eget faneark i d-linkruteren der du kan gjøre dette.

Lenke til kommentar
Hva er galt med den D-Linken du har? Kanskje er det bare enkle ting som skal til for å få den til å fungere. Jeg har bare gode ting å si om D-link: Har D-link 624 router, D-Link GWL D520 trådløstkort og D-Link 320RD multimediaplayer  :)

7674907[/snapback]

Jeg mister trådløst vært 5. min eller no sånt... Dette har blitt veldig frustrerende siden den har vært sånn i noen uker nå... Men om du vet om noen måte jeg kan få den til å funke på så hadde det vært fint ;)

Lenke til kommentar

I enhetsbehandleren (kontrollpanel->system->maskinvare->enhetsbehandler), vil det normalt stå hvilket trådløst nettverkskort du har. Ved å høyreklikke på kortet, velg egenskap, velg driver, vil du se driverdatoen. Hvis du deretter går til produsentens hjemmeside (evt. hjemmesiden til din pc), kan du sjekke om det ligger en nyere driver til kortet. Hvis så, laster du det ned og installerer det.

Lenke til kommentar

Ved å oppdatere drivere, er sannsynligheten for at ting blir mer stabilt en mulighet. Om dette ikke hjelper må man se på andre mulige årsaker.

I ditt tilfelle kan det være flere, bla. at flere trådløse nettverk i nærheten sender på samme kanal som ditt. Hvis du logger deg inn på ruteren din kan du f.eks. bytte kanal og se om det blir mer stabilt. De kanalene som kan være aktuell å prøve er 1 - 6 - 11

Lenke til kommentar

-prøv og koble til med kabel detter den fortsatt ut da? prøv og koble rett i modemet.

detter den også ut da er det modemet eller isp din som har krølla til noe.

fungerer det med kabel i modemet, men ikke i dlinken så er nokk dlinken gått føyken.

fungerer det med kabel til dlinken så kan det godt være det trådløse kortet ditt, eller andre støykilder i nærheten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...