Gå til innhold

Bytte CPU i bærebar

Anbefalte innlegg

Trenger nå en bærbar pc, og fant denne FSC Amilo Pro V3205 hos komplett.no.

Det jeg lurer på om man kan oppgradere denne ved å installlere Core 2 Duo prosessor istedet. Det er vel samme sokkel tror jeg.. Men tillater HK det? Krever C2D høyere busshastighet?

Noen som har erfaringer med samme pc? Trenger den i forelesninger så den bør ikke har for mye støy..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at den bruker Mobile Intel 945GM Express Chipset så burde den faktisk støtte C2D. Men om den gjør det reelt avhenger nok av hvordan chipsettet er implementert. Bare produsenten kan gi deg svar på dette regner jeg med.

Men hvorfor ikke kjøpe FSC Amilio Si1520 12.1 i stedet. Koster 2 500 kr mer, men da får du mer minne, C2D, større HD (ellers ikke store forskjellen).

Skal du oppgradere den du ser på, vil trolig prisen ende høyere enn dette. Ikke sikkert du får solgt den gamle CPU, og ekstra minne koster også.

Dessverre er prisguiden tildels elendig oppdatert når det gjelder C2D bærbare.

Lenke til kommentar
I og med at den bruker Mobile Intel 945GM Express Chipset så burde den faktisk støtte C2D. Men om den gjør det reelt avhenger nok av hvordan chipsettet er implementert. Bare produsenten kan gi deg svar på dette regner jeg med.

Men hvorfor ikke kjøpe FSC Amilio Si1520 12.1 i stedet. Koster 2 500 kr mer, men da får du mer minne, C2D, større HD (ellers ikke store forskjellen).

Skal du oppgradere den du ser på, vil trolig prisen ende høyere enn dette. Ikke sikkert du får solgt den gamle CPU, og ekstra minne koster også.

Dessverre er prisguiden tildels elendig oppdatert når det gjelder C2D bærbare.

7670647[/snapback]

De fleste produsenter mister man garantien viss man tukler med cpun i bærbare maskiner også...

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg ville kødda med CPU'en i en bærbar uansett... Husk at kjøleløsningen er bygget med Core Duo som stanard, og det kan godt hende PC'en blir varmere en den burde om du putter inn en Core 2 Duo..

7670783[/snapback]

viss man putter i en med høyere frekvenser så er det fare det der, men core og core 2 skal ikke ha store forsjellen på varmeutvikling.

Men uansett er det ikke så mye å hente fra f.eks 1,8ghz core duo og 1,8ghz core 2 duo. Å gå høyere opp i frekvens er som å leke med fyrstikker i ett rom fylt med besin, man vet aldri når det smeller :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

C2D og CD bruker akkurat like mye, ytelsen er ca 10 til 15 % bedre på C2D ved samme frekvens, CD er bra prosessorer det også. Men det følger da IKKE med 64 Bit.

Tror ikke det er så falig og sette inn en C2D på 2.16 GHz i den, vil nok fungere godt for det, men garantier ryker, og ville heller kjøpt en berbare pc med C2D med en gang var jeg deg.

Lenke til kommentar
Sjekk nå i hvertfall ut http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72370 før du gir deg i gang med overklokking. (Merk prosessor, harddisk og minne i denne kontra den som først ble lenket til)

7684237[/snapback]

Først så velkommen til forumet og for det andre...

Han har ingen planer om å klokke den i laptopen sin heller!

Regner med at trådstarter greier seg fint uten 64bit også :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...