Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

klarer ikke å åpne porter! hjelp meg nå!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest i flere forum, på uTorrent's hjelpesider og på portforward.com....

jeg følger alle guider om hvordan åpne en port helt slavisk, har satt fast IP på pc'n og vært inne på routeren og modemet å stilt inn de portene jeg vil ha åpnet, men uansett så får jeg det ikke til, står inne på routeren og modemet at de er åpnet, men får negativ respons når jeg kjører tester fra f.eks dsl-reports, og uTorrent. hva skal jeg gjøre??

Nettverket mitt består av et Thomson SpeedTouch 510i modem, en Netgear wgr614v7 trådløs router.

Netgear router er koblet til modemet, og jeg logger meg på trådløst.

Jeg har deaktivert(auto) DHCP på speedtouch modemet, og kjører netgear routeren som dhcp server. krasjer hvis jeg gjør det på annen måte

-XP brannmuren er av den også

Hjelp meg. det går såååå tregt å laste ned.

Endret av kholand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at 510i ikke er satt opp som routermodem?

Du nevner å slå av DHCP som indikerer at den er et routermodem.

Jeg vil råde deg til å sette speedtouch i bridgemodus og så logge inn med PPPoE i Netgear. Alternativt kan du sette opp 510i til å dele ut DHCP og slå av DHCP i netgear og kun bruke LAN-portene på den. Da må du i såfall forwarde porter i 510i...

PS: Pass på at du ikke har samme ip-range på begge routerne om du skal bruke begge to som routere.

Lenke til kommentar

trenger litt rettledning på dette her tror jeg. hver gang jeg prøver på noe som f.eks å deaktivere dhcp i den trådløse routeren, samtidig som jeg aktiver dhcp i modemet, så ender jeg opp med et sabla kræsj. blir nødt til å resette både modem og router før jeg må til å strekke kabler over gulvet og stille inn alt på nytt igjen :thumbdown:

post-20932-1168244478_thumb.jpg

post-20932-1168244525_thumb.jpg

Endret av kholand
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

jeg har fått meg samme router... men kommer meg ikke inn på den... noen som vet hva standard passord er? har sett i bruker manualen men finner ikke :(

Fant det du :blush::D javascript:emoticon(':dribble:')

smilie

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...