Gå til innhold

Kjøpe nytt skjermkort..

Shaper^

Anbefalte innlegg

Som sagt, du må ikke ha 512MB, selv om en del av dagens spill spiser opp det minnet lett og resten av teksturer må mellomlagres i systemminnet, som kan sette en demper på ytelsen.  Om man kan begrense seg til 1280x1024 og ikke bruke full antialiasing på alle spill, så går det jo da.  Men det vil jo begrense potensialet til kortet litt selvfølgelig. For de spillene du lister opp vil nok kortet holde da.  Men når Crysis og andre spill som kommer om et halvårs tid dukker opp, tror jeg nok 512MB vil være et minimumskrav i verste fall.  Innen da sitter jeg nok selv med et DX10-kort i et nytt system, bare for å være sikker.

7690173[/snapback]

Skal jo oppgradere før den tid igjen, må bare ha noe før skjerkortet jeg har kubber helt..

Om det er 6måneder til jeg oppgraderer, eller mer, det ser jeg bare, jeg vil bare ha ett skjermkort som klarer å drive Rainbow Six - Vegas, WoW, Carbon osv på så å si MAX DETAILS, skal absolutt ikke kjøre skyhøye oppløsninger som 1600*1200, skjermen min klarer ikke mer enn 1280*1024, men jeg liker EYECANDY og AF/AA gjør meg heller ingenting..

Så¨hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikka på GeForce 8800GTS 340MB og det så veldig akseptabelt ut!

Jeg har veldig lyst på det, men når kommer det? Hva kommer det til å koste? Kikka på forum posten, men finner ikke lykka der for å si det sånn :p

Driter egentlig i prisen, hørte noe om 2500 elelr noe, og det er ypperlig for meg..!

340Mb gjør meg heller ingenting, for bruker ikke mer enn 1280 uansett.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i ett sånnt et?

/edit; det er 320Mb på kortet, vet det :p dere skjønner nok det ;P

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar

Den norske prisen på det kortet får man vite den dagen det kommer på webshoppene. Som du sikkert vet, kan prisene sprike vidt fra sted til sted. Det står jo ca 2500,- i artikkelen, så er det nok antageligvis det det vil havne på, kanskje mer eller mindre avhengig av hvilken butikk man kjøper fra.

Lenke til kommentar

Joda, men når kommer det? Vil ha det ASAP! :D hehe!

Tror jeg må google litt, se om jeg får noen svar :p (selv om det kanskje er meningsløst :p)

Noen som vet sånn ca hvor lang tid det pleier å ta før HW.no poster en nyhet, til den kommer i netshoppene?

Gikk opp ett lys for meg nå skjønner dere ;P

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar
Vet iallefall at Ghost Recon: Advanced Warfighter vil ha 512MB for å kjøre detaljnivå på max, dette er uansett oppløsning.  Godt mulig flere spill vil følge trenden.

7688645[/snapback]

må man ha 512mb skjermkort for å spille ghost recon advanced warfighter? jeg har jo alt på max, og har 7600gt i sli, i følge fraps går det på 50-60 fps 1280*1024 oppløsning

ellers ville det vell bare vært dumt å kjøpe et middelklassekort nå, siden directx 10 kortene allerede er på markedet, hadde jeg vært deg hadde jeg ventet litt til disse DX10 kortene blir billigere :) for det kommer jeg selv til å gjøre og gi fra meg 7600gt kortene til lillebror... :p

EDIT: rot med quote..

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Om man har f.eks har 256MB får man bare sette teksturdetaljene til medium. Slik var det iallefall her med GeForce 6800GT-kortet mitt. Vet ikke hvordan det er hos deg da, men en måte å sjekke på er jo å gå inn i grafikkoppsettet i spillet og se hva den står som.

Edit: Edit-knappen er forøvrig en fin sak. ;)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd F.E.A.R med 6800GT AGP. Og da måtte jeg kjøre texture på medium. Jeg mener fortsatt at man ikke bør kjøpe kort med mindre enn 512MB RAM til dagens spill og spill som kommer. Og alt etter hvor mye man er villig til å betale så anbefaler jeg DirectX10 kort.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Om man har f.eks har 256MB får man bare sette teksturdetaljene til medium. Slik var det iallefall her med GeForce 6800GT-kortet mitt.  Vet ikke hvordan det er hos deg da, men en måte å sjekke på er jo å gå inn i grafikkoppsettet i spillet og se hva den står som.

Edit: Edit-knappen er forøvrig en fin sak.  ;)

7702693[/snapback]

åja, sånn ja... nei.. jeg fikk bare satt den opp til medium jeg og :S

og ja, <3 Edit-knappen <3

glemte den :p

*litt offtopic* menmen..

Lenke til kommentar
Vet ikke hvem som har fortalt deg slike ting, men det har absolutt ingenting å si.  ;)

7701095[/snapback]

Nei på ati.com sia, så står det masse AMD logoer også blir adressa endra til ati.amd.com eller noe sånnt sprøtt noe :p

Også søkte jeg 8800 på Youtube, og da kom det opp en video, og da sa en sånn nVIDIA ekspert at de og Intel (Spesielt Core2Duo) hadde bra sammarbeid for tia. Eller noe sånnt..

Så ingen som har fortalt det, har bare observert det rundt omkring.

Lenke til kommentar

Men jeg har fått penger nå, og nå skal dommen komme, tenkte jeg skulle en tur til arendal og se4 om de hadde noen skjermkort, men tenkte bare, jeg har en NorthQ 400W PSU, tror du det kommer til å holde hvis jeg kjøper ett 79x0GT/X, eller Radeon X19x0XT?

Eller må jeg kjøpe ny PSU og?

Sorry for at det har blitt mye spørsmål og krøll, men har snart kommet til å en veldig vanskelig avgjørelse :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...