Minty123 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Har nå i 3. klasse på VGS fått en ganske heftig timeplan, som stort sett gjør at jeg er på skolen fra 7 til 4, medregnet bussreiser. Dette har nå ført til at jeg har begynt å sove endel middag, noe som blir ett problem, da disse "kjappe lurene" ofte blir 3 timer eller mer! Problemet er, at uansett hva jeg gjør, så blir jeg rett og slett drittrøtt i 5-6 tiden om ettermiddagen, men aldri rundt elleve på kvelden, da det ville være mer passende å legge seg Noen som har noen gode tips til hvordan å unngå dette? Trener ofte, og har ett godt kosthold, så satser på og håper at feilen ikke ligger der Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Drikk mye vann, særlig i den perioden på ettermiddagen du blir trøtt. Prøv og å rusle en 5-10 minutters tur, det gir både frisk luft og får blodomløpet litt igang! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Mange blir ofte trøtte av middag fordi de spiser en del da, mange blir trøtte og slappe om vinteren både pga en psykisk effekt og fordi det er lettere å ha et vitaminunderskudd. Ta en liten tur for å "varme opp", så du får igang blodgjennomstrømningen, pass på å ikke ha det for mørkt, test litt slike tiltak. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ett skudd i blinde: Prøv opp mot 9 timers søvn hver natt, og du har energi nok til hele dagen, uten å sove middag. Det høres rett og slett ut som du mangler nattesøvn. Hvor lenge sover du på natten? Hvis du sover ned mot 6 timer pga, spilling, diskusjon.no osv, bør du kanskje vurdere hvor pc skal stå... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 nå sier du ikke noe om når du legger deg igjen for natten men et tips kan være å legge seg tidligere for natten. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Hehe, legger meg for tiden ganske sent, men ikke pga pc, spill eller diskusjon.no! Grunnen til at jeg legger meg sent er at lange middagslurer gjør at man ikke blir særlig trøtt på kvelden! Tok dog en dag nå, døgnet rundt, og la meg klokken 10! våkna idag klokken 7 og var relativt våken! Fra nå av er det ingen middagslurer, det er mitt nye nyttårsforsett, dersom jeg får det for meg at jeg skal sove, skal jeg ta meg noen store glass vann, og ta meg en tur på treningstudioet for å få litt blodomløp i huet! testa dette igår da jeg var dørgenes trøttt, og det funket som faen! så nå begynner det gode liv Takker for råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå