Gå til innhold

Hvilke fag & karakterer trenger jeg for NTNU?

CCola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge denne artikkelen forstår jeg det slik at det kun er 3MX-kurset man må ha 4 i.

Det som står på NTNUs sider tolker jeg som at det er snitte av alle mattekursene (1MX, 2MX og 3MX) som må være over 4. Så får du f.eks 5 i 1MX, 5 i 2MX men 3 i 3MX vil du likevel få et snitt på 4,3.

Lenke til kommentar

Kommer an på hvilken linje du søker på. Samordna opptak har statistikker over inntakskrav. Anbefaler deg å ta en titt der.

Husk også at karaktergrensene varierer fra år til år. Ikke la være å søke noe fordi du ikke tror du kommer inn.

Lenke til kommentar
Nokon som veit snittkarakteren (sånn ca) hos det som studerar det?

Er 4,5 bra nok?

7706694[/snapback]

Denne statistikken er her.

Slik som Sim sier så varierer poenggrensene fra år til år, og de forskjellige linjene har forskjellige poenggrenser (noen har ikke i det hele tatt).

Merk også kravkodene som er oppgitt for de aktuelle studiene du lurer på.

For å regne om karakterene dine til poeng så du kan sammenligne med poenggrensene, kan du se her hvordan, samt hvilken kvote du tilhører.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

MAT2XY er et krav NTNU har, og er et tilleggskrav til generell studiekompetanse (GENS). Man må altså oppfylle begge kravene GENS og MAT2XY; GENS er ikke MAT2XY slik du påpeker.

En av dem holder. Men du kvalifiserer også, selvfølgelig, om du har 3MX.

Lenke til kommentar
MAT2XY er et krav NTNU har, og er et tilleggskrav til generell studiekompetanse (GENS). Man må altså oppfylle begge kravene GENS og MAT2XY; GENS er ikke MAT2XY slik du påpeker.

En av dem holder.

Rette litt ;)

MAT2X er et krav fastsatt av staten som gjelder alle høyere utdanninger med over X prosent programmeringsrelaterte fag og er langt fra bare NTNU relatert, man må da ha generell studiekompetanse OG 2MX/2MY eller liknende/høyere mattekurs.

Ved vanlig studiekompetanse har man kun tatt 1MY.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
MAT2X er et krav fastsatt av staten som gjelder alle høyere utdanninger med over X prosent programmeringsrelaterte fag og er langt fra bare NTNU relatert, man må da ha generell studiekompetanse OG 2MX/2MY eller liknende/høyere mattekurs.

8089914[/snapback]

Dette er jeg klar over, og var kun derfor jeg valgte 3MZ på VGS for å imøte komme dette kravet. Forøvrig er ikke MAT2XY kun for IT-relaterte studier, men en del økonomiske og finansielle studier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...