AndyG Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Tenkte jeg skulle bestille meg ny pc nå i løpet av ikke altfor lang tid. Jeg er dog blant mine venner kjent som en usikker type https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=40475 <- Har kommet fram til dette så langt. Ser det bra ut? Trenger også et kabinett. Lian Li PC7BSCANDV3 ser fristende, men mistenker at det blir for lite mtp g80. Er lyden i hovedkortet dugelig, eller trenger jeg no "standalone" ? Takk for all hjelp Endret 8. januar 2007 av AndyG Lenke til kommentar
xorxa Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hadde jeg vært deg så ville jeg hadde jeg valgt den billigere PSU, og et annet kabinett og heller brukt de ekstra pengen til og kjøpe litt mer diskplass ellns, her er ihvertfall er forslag som jeg ville ha gått for. Du kan jo alltids kjøpe et annet kabbis senere. Det ble litt i overkant av budsjett men du kan jo alltid leve med en 1000 ekstra Tok bort kabinett Skiftet GTS kortet til GTX Skiftet PSU Lagt til en Harddisk https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=40476. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Takk for svar Trenger egentlig ikke mer hdd plass, da jeg har en annen maskin som skal hoste stæsj. PSU'en ble valgt slik at jeg evt. kunne kjøpe et g80 kort til ved en senere anledning og fortsatt være sikker på nok strøm. Har egentlig ikke lyst til å bruke over 5k på skjermkort :S Andre tips? Lenke til kommentar
Yuiop Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Passer ikke et 8800GTX inn i et Lian-Li PC7V1/2/3? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Sendte en mail til Microplex hvor jeg spurte om akkurat det, og etter å ha fortalt de at et gtx kort er 27 cm langt svarte de at det da ikke ville være plass. Jeg har hørt annet andre steder, men har for meg at microplex vet hva de prater om. Vil gjerne se andre erfaringer, da dette er kabinettet jeg helst vil ha. Lenke til kommentar
sparrow Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Sendte en mail til Microplex hvor jeg spurte om akkurat det, og etter å ha fortalt de at et gtx kort er 27 cm langt svarte de at det da ikke ville være plass. Jeg har hørt annet andre steder, Erfaring 8800 - hvis det ikke er for mange andre ting i kabinettet, skal det gå å ha et 8800 gtx kort - men det kan bli trangt og redusere luftstrømmene (dvs vaaaarmt) - antagelig derfor microplex anbefaler litt større kabinetter til 8800 gtx bruk, som pc10a Lenke til kommentar
knuterik91 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Sendte en mail til Microplex hvor jeg spurte om akkurat det, og etter å ha fortalt de at et gtx kort er 27 cm langt svarte de at det da ikke ville være plass. Jeg har hørt annet andre steder, men har for meg at microplex vet hva de prater om. Vil gjerne se andre erfaringer, da dette er kabinettet jeg helst vil ha. 7673713[/snapback] det skal nok gå ann, men det vil bli knotete og vanskelig å sette det inn, plus som han ene sa, luft strømmene vil bli hinder av det giant kortet:( så da må du gå for ekstra kjøling...kanskje vann kjøling hadde vært noe da? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Takk for svar. Var det jeg var redd for. Fikk postet et bilde i "lian-li-tråden" hvor et gts var plassert, men som nevnes kan det nok stenge litt for luftstrømmen. Værre blir det vel om jeg kunne tenke meg SLI om et års tid. Æsj, eneste kabinettet jeg egentlig har skikkelig lyst på. Har kikket litt på cms830, men det er jo så forbanna dyrt. Ser litt "startrek" ut også :S Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 det gts kortet er du har valgt er så dyrt at det koster mere enn billigste gtx link her ville valgt et billigere hovedkort også. asus p5b er flott. uten og lage noe debatt, bruker lian li kabb nå og det er faktisk det mest støyende jeg har hatt lyd forplanter seg over alllt. ville helt klart gådd for noe anna Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Asus GeForce 8800 GTS - 3925,- Club3D Geforce 8800 GTX 768MB - 4750,- GTX er vel dermed ikke billigere, men en kan jo vurdere om ytelsesøkningen er verdt 800,- ekstra. Hvorfor ville du valgt Asus p5b? Fordi det er billigere? Prisen i det tilfellet er ikke noe problem, men om p5b er et bedre hovedkort er jeg absolutt interessert i å kikke på det Støy er heller ikke så veldig stort problem for meg, men størrelsen derimot. Ser du har et 1900XT. Vet du hvordan det er størrelsesmessig i forhold til et 8800 ? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Asus GeForce 8800 GTS - 3925,-Club3D Geforce 8800 GTX 768MB - 4750,- er det mulig sorry for den 1900xt er akkurat like stort som gts. asus p5b er bare ett utrolig fint kort til en meget fin pris. er utrolig fornøyd med mitt. personelig ville jeg valgt det og ett gtx. men det er for og få fetest mulig grafikk.... men ved hovedkort valg er det jo så mange spørsmål, det du har valgt er fullt av finesser og innstillinger på allt mulig, p5b har lite instillinger, enkel bios. men alikevell er det ett av de beste overklokkings kortene. det har det jeg trenger emkelt og greit Lenke til kommentar
eln Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Har selv bestilt det kabinettet og makent opsett som ligger på postkontoret nå. Har vanskelig for å tro at det ikke er plass til gts kortet i kabinettet når de har fått det inn i denne: http://www.dinside.no/data/maskinvare/pc+-.../art359014.html "testen" Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 På det bildet fra Dinside der ser det til og med ut som det vil være plass til 2x. Vanskelig, forskjellige bilder viser forskjellig. Kan det ha noe med hovedkortene å gjøre? Lenke til kommentar
eln Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Montert mitt nå å det er mer enn nok plass. Skal ikke ha noe å si på opbygginga av hovedkortet heller for du flytter ikke på pci-slottene bak i kabinettet selv om hovedkortet bygger mer ut. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Ok, flott. Takk for tilbakemelding, eln! Da ender jeg nok opp med det kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå