Gå til innhold

Gamerpc ~15k C2D G80

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bestille meg ny pc nå i løpet av ikke altfor lang tid. Jeg er dog blant mine venner kjent som en usikker type :p

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=40475 <- Har kommet fram til dette så langt.

Ser det bra ut?

Trenger også et kabinett. Lian Li PC7BSCANDV3 ser fristende, men mistenker at det blir for lite mtp g80.

Er lyden i hovedkortet dugelig, eller trenger jeg no "standalone" ?

Takk for all hjelp :)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg så ville jeg hadde jeg valgt den billigere PSU, og et annet kabinett og heller brukt de ekstra pengen til og kjøpe litt mer diskplass ellns, her er ihvertfall er forslag som jeg ville ha gått for. Du kan jo alltids kjøpe et annet kabbis senere. Det ble litt i overkant av budsjett men du kan jo alltid leve med en 1000 ekstra ;)

Tok bort kabinett

Skiftet GTS kortet til GTX

Skiftet PSU

Lagt til en Harddisk

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=40476.

Lenke til kommentar

Takk for svar :D

Trenger egentlig ikke mer hdd plass, da jeg har en annen maskin som skal hoste stæsj. PSU'en ble valgt slik at jeg evt. kunne kjøpe et g80 kort til ved en senere anledning og fortsatt være sikker på nok strøm. Har egentlig ikke lyst til å bruke over 5k på skjermkort :S

Andre tips?

Lenke til kommentar

Sendte en mail til Microplex hvor jeg spurte om akkurat det, og etter å ha fortalt de at et gtx kort er 27 cm langt svarte de at det da ikke ville være plass. Jeg har hørt annet andre steder, men har for meg at microplex vet hva de prater om. Vil gjerne se andre erfaringer, da dette er kabinettet jeg helst vil ha.

Lenke til kommentar
Sendte en mail til Microplex hvor jeg spurte om akkurat det, og etter å ha fortalt de at et gtx kort er 27 cm langt svarte de at det da ikke ville være plass. Jeg har hørt annet andre steder,

Erfaring 8800 - hvis det ikke er for mange andre ting i kabinettet, skal det gå å ha et 8800 gtx kort - men det kan bli trangt og redusere luftstrømmene (dvs vaaaarmt)

- antagelig derfor microplex anbefaler litt større kabinetter til 8800 gtx bruk, som pc10a :cry:

Lenke til kommentar
Sendte en mail til Microplex hvor jeg spurte om akkurat det, og etter å ha fortalt de at et gtx kort er 27 cm langt svarte de at det da ikke ville være plass. Jeg har hørt annet andre steder, men har for meg at microplex vet hva de prater om. Vil gjerne se andre erfaringer, da dette er kabinettet jeg helst vil ha.

7673713[/snapback]

det skal nok gå ann, men det vil bli knotete og vanskelig å sette det inn, plus som han ene sa, luft strømmene vil bli hinder av det giant kortet:( så da må du gå for ekstra kjøling...kanskje vann kjøling hadde vært noe da?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Var det jeg var redd for. Fikk postet et bilde i "lian-li-tråden" hvor et gts var plassert, men som nevnes kan det nok stenge litt for luftstrømmen. Værre blir det vel om jeg kunne tenke meg SLI om et års tid. Æsj, eneste kabinettet jeg egentlig har skikkelig lyst på. Har kikket litt på cms830, men det er jo så forbanna dyrt. Ser litt "startrek" ut også :S

Lenke til kommentar

det gts kortet er du har valgt er så dyrt at det koster mere enn billigste gtx link her

ville valgt et billigere hovedkort også. asus p5b er flott.

uten og lage noe debatt, bruker lian li kabb nå og det er faktisk det mest støyende jeg har hatt lyd forplanter seg over alllt. ville helt klart gådd for noe anna

Lenke til kommentar

Asus GeForce 8800 GTS - 3925,-

Club3D Geforce 8800 GTX 768MB - 4750,-

GTX er vel dermed ikke billigere, men en kan jo vurdere om ytelsesøkningen er verdt 800,- ekstra.

Hvorfor ville du valgt Asus p5b? Fordi det er billigere? Prisen i det tilfellet er ikke noe problem, men om p5b er et bedre hovedkort er jeg absolutt interessert i å kikke på det :)

Støy er heller ikke så veldig stort problem for meg, men størrelsen derimot. Ser du har et 1900XT. Vet du hvordan det er størrelsesmessig i forhold til et 8800 ?

Lenke til kommentar
Asus GeForce 8800 GTS - 3925,-

Club3D Geforce 8800 GTX 768MB - 4750,-

er det mulig :p sorry for den

1900xt er akkurat like stort som gts. asus p5b er bare ett utrolig fint kort til en meget fin pris. er utrolig fornøyd med mitt. personelig ville jeg valgt det og ett gtx. men det er for og få fetest mulig grafikk....

men ved hovedkort valg er det jo så mange spørsmål, det du har valgt er fullt av finesser og innstillinger på allt mulig, p5b har lite instillinger, enkel bios. men alikevell er det ett av de beste overklokkings kortene. det har det jeg trenger emkelt og greit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...