Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg skal til tyrkia imorgen så, jeg lurer på hvor jeg bør veksle inn valuta for å få mest utbytte av pengene. mest per krone for å si det slik. både beste måte i Norge og beste måte i tyrkia er behjelpelig. har Postbanken Student med Visa om det er til informasjon. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Med Skandiabanken-kort er det greieste å ta ut penger fra automat når man kommer til landet, siden det er gebyrfritt bortsett fra VISA-påslaget. Vet ikke hvordan det er med gebyrer på ditt kort. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det billigste er å veksle hos Forex. Bankene er generellt lurt å holde seg unna hva veksling av valuta angår pga. høye gebyrer og påslag. Ulempen er at Forex, såvidt jeg vet, forløpig bare finnes i Oslo. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Forex legger til/trekker fra ca 2% i forhold til reell kurs (som man finner ut ved å sammelikne offisiell kurs med den man får hos Forex), mens VISA legger til 1,75%. Man sparer derimot 25 kroner i gebyr hos Forex hvis man har penger igjen og vil veksle dem inn. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Forex legger til/trekker fra ca 2% i forhold til reell kurs (som man finner ut ved å sammelikne offisiell kurs med den man får hos Forex), mens VISA legger til 1,75%. Man sparer derimot 25 kroner i gebyr hos Forex hvis man har penger igjen og vil veksle dem inn. 7670949[/snapback] Alle vekslere tar et lite påslag på kursen i forhold til reell kurs, og i så måte også Forex. Men likevel er dette påslaget mindre eller likt hos forex sammenlignet med bankene. De har altså ingen gebyr og minst like gode vekslekurser. Uansett kommer man billigere ut hos Forex. Edit: Forex opererer også med kampanjer nå og da. Husker jeg fikk en kupong en gang som ga meg "bedre enn dagens kurs" dersom jeg leverte kupongen under veksling. Endret 8. januar 2007 av Vice Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 ok så det er anbefalt at i Norge bruker jeg Forex og i utlandet en helt vanlig minibank? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå