Gå til innhold

Ny ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en nye ekstern harddisk som jeg skal bruke til min bærbare, må være på 200-500gb og budsjette er på 2500,- Vil at det skal være firewire om det er mulig så jeg skal spille spill og kjøre andre programmer fra den, vil også at den skal være støysvak og at den ikke skal være så kjempe stor (den skal ikke se ut som en egen stor maskin selv :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare sier ifra at jeg og to bekjente av meg har hatt problemer med icybox. både med usb og firewire . de slutter bare å fungere.

Du får Lacie 500GB i P3 design for 1686,- på MPX. sparer du ett par hundrelapper også. dog ikke firewire på den men.

Endret av Ekorre
Lenke til kommentar
Bare sier ifra at jeg og to bekjente av meg har hatt problemer med icybox. både med usb og firewire . de slutter bare å fungere.

Du får Lacie 500GB i P3 design for 1686,- på MPX. sparer du ett par hundrelapper også. dog ikke firewire på den men.

7685258[/snapback]

Min bror har en Icybox, og den fungérer utmerket.

Prisen på Lacie var ikke så verst. Men jeg ville satset på en bedre disk som kan byttes, som den fra WD eller denne: Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA 1255 kr

Men det er kjøper som bestemmer selv.

Lenke til kommentar

En bedre disk? Det sitter Seagate 7200 rpm disker i Lacie sine P3 disker. noe bedre enn det er vel ikke å oppdrive med tanke på støy/ytelse.

Det med at man kan bytte ut disk er egentlig ikke noe poeng å tenke på, du får alltid bra igjen når du selger en ekstern disk uansett.

Lenke til kommentar
En bedre disk? Det sitter Seagate 7200 rpm disker i Lacie sine P3 disker. noe bedre enn det er vel ikke å oppdrive med tanke på støy/ytelse.

Det med at man kan bytte ut disk er egentlig ikke noe poeng å tenke på, du får alltid bra igjen når du selger en ekstern disk uansett.

7695208[/snapback]

øh, nei? En stor fordel med å kjøpe harddisk/kabinett seperat er for å kunne ta utav disken og beholde dataene selv om kontrolleren på kabinettet ryker.

Og jeg vil påstså at man ikke alltid får "bra igjen" som du sier, ved salg av disker, da det er relativt sårbare medier, og kjøper ikke vet hva slags behandling disken har fått fra tidligere eier, samt det at en harddisks levetid gjerne ikke er på så altfor mange årene, hvertfall ikke externe, som jo utsettes for litt mer enn interne disker. Jeg kunne hvertfall aldri tenkt meg å kjøpe en brukt disk.

Så støtter forslaget med å kjøpe harddisk+kabinett hver for seg. Har selv en icybox med usb/fw og er meget fornøyd med den i kombinasjon med en seagate disk.

Lenke til kommentar

Tja har bare erfart at de icyboxene ødelegger diskene, de fungerer etter format i pcen men etter noen uker i icyboxen er de corrupt.

Har aldri opplevd en lacie som har streiket, og du kan jo strengt tatt ta ut disken om kontrolleren skulle streike.

Lenke til kommentar
Tja har bare erfart at de icyboxene ødelegger diskene, de fungerer etter format i pcen men etter noen uker i icyboxen er de corrupt.

Har aldri opplevd en lacie som har streiket, og du kan jo strengt tatt ta ut disken om kontrolleren skulle streike.

7696417[/snapback]

Joda, i de fleste tilfeller kan du jo ta utav disken fra en slik "ferdigdisk", men ulempen da er jo at du bryter garantien, og dermed ikke kan sende kontrolleren alene inn til reperasjon, som vil si du må sette disken i maskinen internt, eller kjøpe et eksternt kabinett uten disk i.

Kjøper du dele hver for seg er det bare å sende inn kabinettet med kontrolleren i hvis den går i stykker, så får du en ny igjen på garantien. Og i og med at de i det veldig ofte er kontrolleren som streiker, ikke diskene, er det greit å kunne gjøre det på den måten.

Har forresten hørt om flere som har hatt problemer med icybox, også min modell, men en firmwareoppgradering retter visst opp i dette, og har aldri hatt problemer med min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...