Gå til innhold

Erfaring med kjøp av kamera på Canari øyene?

Anbefalte innlegg

Jeg drar om noen dager til Gran Canaria. I den anledning lurer jeg på om det er mye å spare på kjøp av digitalt speilrefleks kamera / linse der. Dette er vel et såkalt Taxfree-området, og følgelig burde det vel være noe å hente på pris?

Garantien gjelder vel også i Norge?

Noen som vet?? :hmm:

Endret av Autofil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg drar om noen dager til Gran Canaria. I den anledning lurer jeg på om det er mye å spare på kjøp av digitalt speilrefleks kamera / linse der. Dette er vel et såkalt Taxfree-området, og følgelig burde det vel være noe å hente på pris?

Garantien gjelder vel også i Norge?

Noen som vet??  :hmm:

7669605[/snapback]

Dette er diskutert X antall ganer før.

Ta et søk i forumet.

Kort fortalt: Norge er noen av de billigste på kameraer.

Objektiver kan du få billigere i utlandet, men 2 års garanti og 5 års reklamasjon får du ikke ved å kjøpe i utlandet. Det bør være grunn nok til å kjøpe kamera i Norge.

BHPhoto Video i New York er billige på objektiver og annet kamerautstyr ellers.

Andreas

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å ta en tur innom en elektrokjede som heter Visanta. Disse har europeiske garantier og holder ikke på med snuskete business!

Hvor på Gran Canaria skal du?

7670114[/snapback]

Maspalomas på utsiden av playa del Ingles

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

Riktig. Da kan du dra ned til maspalomas (masse store riuhoteller) og ta en tur innom visantabutikken som ligger i varadero-centeret. Kan forøvrig anbefale restauranten Gran-Italia som ligger nede ved havet i maspalomas. (like ved alle de gigantiske Riu-Hotellene)

;)

Lenke til kommentar

Jeg har bodd på GC i noen år. :cool:

Det er ikke så billig å handle brune/hvitevarer at jeg ville gjort det. Jeg har kjøpt både kamera, laptop, undervannshus og mye annet, men det var fordi jeg bodde der.

Skal du ha dSLR hadde jeg kjøpt det i Norge. Det er ikke noe billigere og det er ikke så lett med garantien. Det stedet jeg ville sjekket priser er i Las Palmas og/eller Vecindario. Steder som de kanariske selv handler er dønn seriøse og hyggelige folk.

Finner du et bra tilbud på et av de stedene er det ikke noe i veien for å kjøpe det, men de evt. gode tilbudene og seriøse butikkene finnes det ikke mange av i turistsonen. Les; Maspalomas, Puerto Rico, Puerto Mogan. Selv kjøpte jeg riktignok et kamera med uv-hus i Maspalomas, men det er litt lettere når du snakker spansk og sier du bor der.

Lenke til kommentar
Riktig. Da kan du dra ned til maspalomas (masse store riuhoteller) og ta en tur innom visantabutikken som ligger i varadero-centeret. Kan forøvrig anbefale restauranten Gran-Italia som ligger nede ved havet i maspalomas. (like ved alle de gigantiske Riu-Hotellene)

;)

7670834[/snapback]

Skal på RIU Grand Palace Maspalomas Oasis . . Phu.. Langt navn

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

;)

7670834[/snapback]

Jeg sjekket forskjellige alternativer, og det ble som du anbefalte, Visanta. Men jeg handlet på avdelingen i Yumbocenteret.

Jeg endte opp med et Nikon D80 med 18-135 (1:3.5-5.6), samt en Sigma blitz ( EF-500 DG Super NA-iTTL )

Kom totalt på ca kr. 8900,- inkl. et SD-kort på 1G (Euroen hadde selvfølgelig steget før turen...)

Lenke til kommentar
Jeg endte opp med et Nikon D80 med 18-135 (1:3.5-5.6), samt en Sigma blitz ( EF-500 DG Super NA-iTTL )

Kom totalt på ca kr. 8900,- inkl. et SD-kort på 1G [...]

7772353[/snapback]

Jeg regnet ut at det ville blitt ca. 48% dyrere på FotoVideo. Da er det helt klart penger å spare, og mer enn momsen. Mulig du kan krangle deg til litt rimeligere pris også i Norge når du skal ha med såpass mye tilbehør, men ikke i nærheten av den prisen du fikk.

Lenke til kommentar

Ser ut som trådstarter har gjort et godt kjøp :)

Kan fortelle kjapt om min erfaring for andres del. Jeg prutet på en 400D på Lanzarote nå i julen, og det var på en butikk der selgerne løp etter deg og serverte øl til alle sammen, ikke noen Visanta avdeling der. Til slutt, skulle jeg visst få 400D for ca. 6300,- med kit-linse og 1GB CF. Til den prisen påstår selgeren at han gir meg 75 euro. Men kit-linsen var bare verdt 40 euro og 1 GB CF i norge er bare noen hundrelapper, så det var ikke noe særlig å spare for min del.

Varene var ellers merket med prislapper til langt over dobbel pris. Slik at når du trodde du hadde gjort et godt kjøp, ville de le av deg etterpå. Eks. svigers så på en GPS som sto priset til 969 euro, tilbudet var til slutt på 342 euro. Han ville spare ca. 500 norske.

Jeg fikk nå litt demonstrasjon og gratis øl, men synest det hele ble for useriøst. Satset heller på fordelene med en trygg nett-handel hjemme.

Lenke til kommentar

;)

7670834[/snapback]

Jeg sjekket forskjellige alternativer, og det ble som du anbefalte, Visanta. Men jeg handlet på avdelingen i Yumbocenteret.

Kom totalt på ca kr. 8900,- inkl. et SD-kort på 1G (Euroen hadde selvfølgelig steget før turen...)

7772353[/snapback]

Tolla du inn utstyret når du kom til norge?

Lenke til kommentar

;)

7670834[/snapback]

7772353[/snapback]

Tolla du inn utstyret når du kom til norge?

7773629[/snapback]

Nei. Gjemte kvitteringen i kofferten til kona, og kameraet var jo allerede tatt i bruk der nede, og lå i min gamle fotobag. Så en tollkontroll regnet jeg med ville gå i orden, da de ville hatt problemer med å se om jeg hadde det med fra Norge eller ikke.

Ja, jeg er en kjeltring....

Lenke til kommentar
Nei. Gjemte kvitteringen i kofferten til kona, og kameraet var jo allerede tatt i bruk der nede, og lå i min gamle fotobag. Så en tollkontroll regnet jeg med ville gå i orden, da de ville hatt problemer med å se om jeg hadde det med fra Norge eller ikke.

Ja, jeg er en kjeltring....

Nei, bare fornuftig ;)

Lenke til kommentar
Dere har vel lov til å ta med varer for 6.000,- hver?

Ser ut som du fikk mye for lite, og at jeg tok feil........ :blush:

7795637[/snapback]

Man har lov til å ta med 3000,- pr person, hvis man har hvert utenfor Norge i mindre enn ett døgn, har man derimot hver utenfor Norge i mer enn ett døgn, så har man lov til å ha med 6000,- pr person...

Så den ene kjøpte huset, den andre linsa.. ikke no stress...

(Jobber selv i Sverige ved grensen :whistle: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...