Gå til innhold

2 x LCD - En blir svart etter 5 sek.

kjetilfb

Anbefalte innlegg

Hey, tenkte jeg skulle prøve å kjøre 2 x LCD-opsett på maskinen min.

* Nvidia Geforce 6600 GT 256 (AGP)

* Samsung SyncMaster 730BF

* HP pavilion f1703

Lastet ned de seneste driverne til kortet, og har Samsung koblet inn på digitalt input (hvit kabel) og HP på analog (blå).

Legger ved screenshot av setupet i Nvidia-manager-greia.

Hele formålet med to skjermer er at jeg skal legge verktøy, layer og de andre palettene i photoshop til skjerm nummer to - slik at jeg kan jobbe med bildet på hele skjermflaten på skjerm nummer en.

Problemet er uansett at HP-skjermen blir svart etter ca. 5-6 sekunder. Hvis jeg endrer en innstilling kommer den på igjen (f.eks fra 60 til 70 Hz refresh rate), og så lenge jeg roter rundt i menyen på skjermen holder den seg på. Med en gang jeg vil begynne å arbeide dør den igjen.

Tror neppe det er en kabel som er gonners, iom at alt jeg trenger å gjøre er en å endre en innstilling for å få liv i den.

Jeg prøvde å "reset to factory settings" på HP-skjermen, men fikk samme resultat.

Lette litt et tråder som kanskje var opprettet på liknende problem, men fant ingen.

Noen som har gode råd? :innocent:

mvh

kjetilfb

post-91311-1168218801_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger til at hvis jeg trykker Print Scrn, så får jeg opp nøyaktig det oppsettet jeg vil ha, og det jeg klarte å lure på plass før skjermen døde igjen.

Legger det ved her, i full oppløsning.

Kom på at jeg bruker en "uoriginal" strømadaptersak, iom at den som hører til HP-skjermen ikke bruker "vanlig skjemstrømkabel", og at kabelen som fulgte med er borte vekk, så tok jeg et strømadapter fra en ekstern USB-disk jeg ikke bruker for øyeblikket.

Det "fine" blå HP-lyset på skjermen (som også funker som on/off) lyser jevnt og fint, though - så jeg vil ikke tro at dette har noe med saken å gjøre - men kanskje dere vet bedre..?

mvh

kjetilfb

post-91311-1168221963_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du gjorde hvaforno? Håper jeg leste dette feil, det virker nesten som du skrev av du brukte strømadapter til en USB disk til å gi strøm til skjerm. Det vil neppe fungere, hvis du kikker på adapteret gir den ikke mer enn 15-30W maks mens en LCD skjerm tar oppimot 50W ganske fort, spesielt du skrur den på. I standby = 1-5W, derfor ingen problemer med LED. Håper jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
Du gjorde hvaforno? Håper jeg leste dette feil, det virker nesten som du skrev av du brukte strømadapter til en USB disk til å gi strøm til skjerm. Det vil neppe fungere, hvis du kikker på adapteret gir den ikke mer enn 15-30W maks mens en LCD skjerm tar oppimot 50W ganske fort, spesielt du skrur den på. I standby = 1-5W, derfor ingen problemer med LED. Håper jeg tar feil :)

7669867[/snapback]

hehe.. *løst* - byttet strømadapter.

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...