kjetilfb Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hey, tenkte jeg skulle prøve å kjøre 2 x LCD-opsett på maskinen min. * Nvidia Geforce 6600 GT 256 (AGP) * Samsung SyncMaster 730BF * HP pavilion f1703 Lastet ned de seneste driverne til kortet, og har Samsung koblet inn på digitalt input (hvit kabel) og HP på analog (blå). Legger ved screenshot av setupet i Nvidia-manager-greia. Hele formålet med to skjermer er at jeg skal legge verktøy, layer og de andre palettene i photoshop til skjerm nummer to - slik at jeg kan jobbe med bildet på hele skjermflaten på skjerm nummer en. Problemet er uansett at HP-skjermen blir svart etter ca. 5-6 sekunder. Hvis jeg endrer en innstilling kommer den på igjen (f.eks fra 60 til 70 Hz refresh rate), og så lenge jeg roter rundt i menyen på skjermen holder den seg på. Med en gang jeg vil begynne å arbeide dør den igjen. Tror neppe det er en kabel som er gonners, iom at alt jeg trenger å gjøre er en å endre en innstilling for å få liv i den. Jeg prøvde å "reset to factory settings" på HP-skjermen, men fikk samme resultat. Lette litt et tråder som kanskje var opprettet på liknende problem, men fant ingen. Noen som har gode råd? mvh kjetilfb Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Legger til at hvis jeg trykker Print Scrn, så får jeg opp nøyaktig det oppsettet jeg vil ha, og det jeg klarte å lure på plass før skjermen døde igjen. Legger det ved her, i full oppløsning. Kom på at jeg bruker en "uoriginal" strømadaptersak, iom at den som hører til HP-skjermen ikke bruker "vanlig skjemstrømkabel", og at kabelen som fulgte med er borte vekk, så tok jeg et strømadapter fra en ekstern USB-disk jeg ikke bruker for øyeblikket. Det "fine" blå HP-lyset på skjermen (som også funker som on/off) lyser jevnt og fint, though - så jeg vil ikke tro at dette har noe med saken å gjøre - men kanskje dere vet bedre..? mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Du gjorde hvaforno? Håper jeg leste dette feil, det virker nesten som du skrev av du brukte strømadapter til en USB disk til å gi strøm til skjerm. Det vil neppe fungere, hvis du kikker på adapteret gir den ikke mer enn 15-30W maks mens en LCD skjerm tar oppimot 50W ganske fort, spesielt du skrur den på. I standby = 1-5W, derfor ingen problemer med LED. Håper jeg tar feil Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Du gjorde hvaforno? Håper jeg leste dette feil, det virker nesten som du skrev av du brukte strømadapter til en USB disk til å gi strøm til skjerm. Det vil neppe fungere, hvis du kikker på adapteret gir den ikke mer enn 15-30W maks mens en LCD skjerm tar oppimot 50W ganske fort, spesielt du skrur den på. I standby = 1-5W, derfor ingen problemer med LED. Håper jeg tar feil 7669867[/snapback] hehe.. *løst* - byttet strømadapter. mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå