DementedAlbino Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Da jeg ikke klarer å finne en mATX psu som er stille nok til mine krav lurer jeg på om det kan gå å kjøpe en vanlig ATX psu, for så å plasere denne ved siden av kabinettet, og bare trekke kabler inn til hovedkort og andre ting som trenger strøm. Hva tror folket om dette, vil det gå greit å gjøre det slik? Lenke til kommentar
roflol3D Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ikke noe problem, men det kommer til å se jævli fucka ut da.. Med mindre du gjør deg litt flid med verket.. Ellers tror jeg du burde ha kontakt mellom kabinettet og kabinettet på strømforsyninga mht jord osv men vet ikke hvordan det der funker. Man har jo ledninger for jord, men er litt usikker på hvordan det funker. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Har ikke noe å si hvordan det ser ut. PSU blir gjemt i tv-benken, så den vil ikke være synlig uansett. Får undersøke dette med jord, er jo en viktig ting å vite. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Et annet problem kan jo være lengden på kablene fra psu. Ellers har det ikke noe å si hvordan du kobler komponentene, du trenger ikke å ha et kabinett en gang. Det med jord er en litt større utfordring Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Selve psu kabinettet er jorda, så så lenge du bruker jorda strømkabel kan du plassere den akkurat hvor du vil. Jeg har en psu spikra opp på veggen:) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har faktisk aldri brukt jordet kontakt til pc, så jeg klarer vel å fortsette uten jording noen år til. Hvorfor er det så viktig at det er jording til en pc? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har faktisk aldri brukt jordet kontakt til pc, så jeg klarer vel å fortsette uten jording noen år til. Hvorfor er det så viktig at det er jording til en pc? 7670423[/snapback] I tilfelle kortslutning. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 hei. Det er som folk nevner her ikke noe problem å ha PSU utenfor kabinettet. Jeg har et microATX kabinett der det fulgte med strømforsyning. Denne var så kompakt at vifta bråkte siden den ikke fikk dratt nok luft pga komponenter som var rett i nærheten. Løsningen min var å sette en vifte på utsiden av kabinettet. Hvis du kjøper kabinett med PSU kan du jo prøve denne metoden. PS. Jording er fint. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har alt kabinett med en såkalt "silent psu" kjøpt hos vendur.no. Problemet er at denne er alt annet en silent, så derfor vurderer jeg å heller kjøpe en MIST psu å sitte ved siden av kabinettet i håp om at det da skal bli stille i pcen. Så du tror det vil hjelpe å montere en ekstra vifte utenpå kabinettet? Går ut i fra at du her snakker om utenpå psu slik at denne hjelper til å trekke luft ut? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg har faktisk aldri brukt jordet kontakt til pc, så jeg klarer vel å fortsette uten jording noen år til. Hvorfor er det så viktig at det er jording til en pc? 7670423[/snapback] Hvis du noen gang hadde fått 230V gjennom brystkassa di fra baksiden av en PC og mot en radiator, så hadde du også begynt å vurdere jording:) Lenke til kommentar
crusade Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg har alt kabinett med en såkalt "silent psu" kjøpt hos vendur.no. Problemet er at denne er alt annet en silent, så derfor vurderer jeg å heller kjøpe en MIST psu å sitte ved siden av kabinettet i håp om at det da skal bli stille i pcen. Så du tror det vil hjelpe å montere en ekstra vifte utenpå kabinettet? Går ut i fra at du her snakker om utenpå psu slik at denne hjelper til å trekke luft ut? 7677463[/snapback] Hei Har du forsøkt å sette PSUen kjøpt fra oss utenfor kabinettet? Denne skal være stille bare den får kjøling nok. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Om jeg ikke husker helt feil så er ikke kablene lang nok til at jeg får montert den utenfor, men skal se på det. Er uansett ikke noe varmt inne i kabinettet, så i grunn burde det ikke ha hvert nødvendig å ha psu plassert utenfor. Den siste uken har det hvert en max temperatur inne i kabinettet på 26 grader. Grunnen til at jeg vurderer å plassere en psu utenfor er jo fordi jeg ikke klarer å finne en mATX psu som er stille nok, noe jeg hadde håpet den dere solgte skulle være. PSU jeg kjøpte har jo tross alt oppført et støynivå på deres sider til å være 14db, men vil tro denne er rundt 35 da den faktisk kan høres ganske så godt på 2.5 meters avstand når tv er på ganske greit volum i tillegg. Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Så du tror det vil hjelpe å montere en ekstra vifte utenpå kabinettet? Går ut i fra at du her snakker om utenpå psu slik at denne hjelper til å trekke luft ut? 7677463[/snapback] Jeg har fjernet viften som stod i PSU og satt på ny vifte som står utpå psu/kabinettet. Dette utgjorde stor forskjell for meg, siden viften som var i strømforsyningen sto kliss oppi komponenter som stengte for luftgjennomstrømning. Hold hånden foran en vifte så vil du høre at du får en ekstra dur fra den. har lagt ved ett kjapt og dårlig bilde av hvordan det ser ut (hvitt diodelys får virkelig fram støvet gitt) PS. om du tar ut viften som står i PSU mister du garantien på PSU, samt du kan få støt selv om strømforsyningen ikke er koblet på nett. Ikke prøv å fjerne viften dersom du ikke vet hva du gjør Endret 11. januar 2007 av spaakh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå