xcshl Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg var før en ps1 bruker og jeg digget de kule rollespilla final fantasy ,breth of fire osv. tror dere noen sånne spill kommer til x-box. jeg syntes de rollespilla er så bra. [ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-26 00:38 ] Lenke til kommentar
Melbert Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Vel, nå er jo Morrowind ute til Xbox, og dessuten kommer Baldurs Gate Dark Alliance til alle konsoller snart, og har fått lovende kritikker. Selv har jeg Morrowind og er meget fornøyd. :smile: Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Både Baldur's Gate:Dark Alliance og Morrowind er med hack'n'slash spill, ikke gode rollespill/adventure spill. Øystein Lenke til kommentar
espen999 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Kunne godt ha kommet litt fler RPG spill til xbox ja.. Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Shenmue 2 X kommer vel snart til boxen. Det er ikke et RPG i samme gate som FF, men et veldig bra spill. Det er også snakk om at Suikoden III skal komme til Xbox. "Early indications hint at a possible Konami/Microsoft RPG alliance. October 24, 2002 - With the popularity of the PlayStation 2 RPG Suikoden III already reaching impressive levels, Xbox owners have been clamoring to find out if they too will have an opportunity to play the award-winning masterpiece. After a few phone calls, and confirmation from various retailers, the answer tentatively rests at "yes". Though the information is not available via their websites, major videogame retailers, including Gamestop, list an Xbox version of the game with a March 2003 date in their computer systems. Phone calls to various chains around the San Francisco area have confirmed this appearance in multiple stores. Officially Konami hasn't released a statement regarding an Xbox version of the game, and there are no materials other than the listing in the aforementioned computer systems confirming its existence. However, retailers enter this kind of information into their databases whenever they are given a SKU number for a game, meaning the game is almost certainly a reality." Det er desverre ikke sikkert, men vi får håpe. Suikoden serien er ganske lik FF serien. Så hvis du liker FF kommer du sansynligvis til å like dette også. Screenshots fra Suikoden III : http://www.rpgfan.com/pics/suikoden3/index1.html Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Rart at det ikke finnes noe bra "dypt" RPG til Xbox bortsett fra Morrowind. Savner noe turn-based, eller iallefall mere Baldur's Gate aktig. Xbox ville jo vært perfekt til denslags! Den kan kjøre masse polys på en gang og har harddisk som kan håndtere massive levels. Likevel kommer de fleste fete rollespilla på PS2. :sad: Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Fant et RPG til Xbox som kanskje kan være kult rett etter jeg posta. Metal Dungeon heter det. Lenke til kommentar
xcshl Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Dere veit når dem slåss på finalfantasy kommer det noen sånne spill til x-box jeg liker den fighting greia. Lenke til kommentar
Chester Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 13:30, skrev Ratatosk:Fant et RPG til Xbox som kanskje kan være kult rett etter jeg posta.Metal Dungeon heter det. Har hørt litt om Metal Dungeon :smile: Skal visst være en utrolig kjip story ifølge IGN.... Sånn "du og dine venner må redde verden alene, fordi bare du kan" xcshl: Metal Dungeon er i FF stil =) men det er ikke kommet enda:) Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 01:19, skrev ØysteinT:Både Baldur's Gate:Dark Alliance og Morrowind er med hack'n'slash spill, ikke gode rollespill/adventure spill. Unnskyld, men er du helt fullstendig tullerusk? Har du i det hele tatt peiling på hva du snakker om? The Elder Scrolls-serien, og spesielt Morrowind, er de minst hack 'n slash-rollespillene som noen gang har blitt produsert. Morrowind inneholder tidenes største spillverden, flere hundretusen linjer med dialog, og flere hundre forskjellige quests. I tillegg kan man verve seg i utallige guilds og houses. Man kan traske rundt og nyte været som en tyv, lese bøker på et bibliotek dypt inne i en by etc. TENK før du taler, mann. Når det gjelder Baldur's Gate: Dark Alliance, er det litt av poenget at det skal være en action-orientert Baldur's Gate-tittel. Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 22:13, skrev Erling E.: Quote: Den 2002-11-26 01:19, skrev ØysteinT: Både Baldur's Gate:Dark Alliance og Morrowind er med hack'n'slash spill, ikke gode rollespill/adventure spill. Unnskyld, men er du helt fullstendig tullerusk? Har du i det hele tatt peiling på hva du snakker om? The Elder Scrolls-serien, og spesielt Morrowind, er de minst hack 'n slash-rollespillene som noen gang har blitt produsert. Morrowind inneholder tidenes største spillverden, flere hundretusen linjer med dialog, og flere hundre forskjellige quests. I tillegg kan man verve seg i utallige guilds og houses. Man kan traske rundt og nyte været som en tyv, lese bøker på et bibliotek dypt inne i en by etc. TENK før du taler, mann. Når det gjelder Baldur's Gate: Dark Alliance, er det litt av poenget at det skal være en action-orientert Baldur's Gate-tittel. Så enig, så enig! Jeg tror Morrowind er det eneste spillet hvor jeg faktisk har strevd i 15 min for å komme opp på en fjelltopp, kun for å nyte utsikten... Eller bare stoppet opp, og forundret meg over hvor utrolig vakker/skremmende det visuelle er.. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Ingen gode spill vil noensinne komme til x box. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 16:20, skrev Donkey Kong:Ingen gode spill vil noensinne komme til x box. Hva får deg til å tro det ? Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 16:36, skrev Jørgen-aa: Quote: Den 2002-11-27 16:20, skrev Donkey Kong: Ingen gode spill vil noensinne komme til x box. Hva får deg til å tro det ? Se på navnet til individet, da. Men jeg kan svare på hans vegne; det er fordi han bare har råd til et konsoll, og han har valgt GameCube. Derfor må han naturligvis rakke ned på dem som _ikke_ har GameCube :wink: Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 kommer den 10-20 spill til xbox jeg liker så kanskje jeg kjøper meg en, den er jo ganske billig nå. men når vi snakker om rollespill, hvorfor har ingen nevnt fallout? en fallout 3 ville nok fått meg til og kjøpe xbox alene om det var ekslusivt til den. Lenke til kommentar
Rune S Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Det kunne jo alltids hvert fint med Vice City. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 17:16, skrev Rune S:Det kunne jo alltids hvert fint med Vice City. noen GTA spill får du ikke se på Xbox, eller noen annen konsoll for den slags skyld (utenom PS2/PS3), før etter 2004 eller 2005 (Sony har eksklusivitets-rettigheter på alle GTA spillene på PS2/3 fram til da). Men de kommer jo på PC da, ca. 6-12mnd etter de har kommet på PS2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå