Gå til innhold

10000 kr i finnerlønn!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt forsikring på 20000 og skal betale 450 pr år.

7670185[/snapback]

Hvilket selskap var det? Jeg prøvde akkurat på Storebrand og fikk 900 for 30000 (det var maks de ville forsikre). Skulle gjerne hatt forsikret mye mer (tør egentlig ikke tenke tanken hvor dyrt det utstyret mitt er), men vet ikke om de andre selskapene vil ta mer.

Håkon

7672532[/snapback]

Enter Forsikring Egenandelen er 10% og minimum 1000,-.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om du har toppsikring (gjennom LO) Jeg ble frastjålet all bagasje som lå i bilen før jeg skulle reise hjem til jul for et par år siden. Fikk dekket alt som lå i bilen (bagasjen lå synlig i fremsetet) fikk igjen ca 16000. Tror beløpsgrensen varierer etter hvor mange i hustanden som har forsikringen.

Forsikringstilbudet gjennom LO er levert av sparebank 1

Endret av hrambjor
Lenke til kommentar
Sjekk om du har toppsikring (gjennom LO) Jeg ble frastjålet all bagasje som lå i bilen før jeg skulle reise hjem til jul for et par år siden. Fikk dekket alt som lå i bilen (bagasjen lå synlig i fremsetet) fikk igjen ca 16000. Tror beløpsgrensen varierer etter hvor mange i hustanden som har forsikringen.

Forsikringstilbudet gjennom LO er levert av sparebank 1

7684713[/snapback]

Ja sjekk det, jeg mener at innboforsikringen som man automatisk tegner gjennom LO medlemsskap også ble en del forbedret etter 1. januar.

Lenke til kommentar

Prøv å få til en tekst i lokalavisa, samt prat med forskjellige kriminelle. Spill på samvittigheten deres, dvs fortell hva det var bilder av og at dette er uerstatlig for deg. Du bør og nevne at det ikke gjør noe om bildene er slettet, da du vet hvordan du kan undelete dem (dette er meget enkelt)

Til din informasjon er det mest sannsynlig lokale kriminelle som har gjort gjerningen, sjelden folk dra langt for å gjøre et grovt tyveri fra motorvogn. Vil og gjette på at vedkommende har rusproblemer av ett eller annet slag (er slik i 99% av tilfellene)

Sjekk også fotobutikker i nærområdet/omegn og hør om de har blitt tilbudt fotokamera. Jeg ville hvertfall spurt fotobutikker i Lier, Drammen og Kongsberg som ytterkanter. Spør også om det har vært noen kunder i nærområdet som har ønsket å kjøpe lader etc til samme type kamera som er stjålet (dersom lader mm ikke var med i sekken).

Sjekk qxl.no og andre nettsteder hvor personer selger brukt utstyr, kan hende det blir solgt der.

Sett gjerne inn en annonse i forskjellige aviser hvor du ønsker å kjøpe noe kamerautstyr (likt det som ble stjålet).....kan jo hende gjerningspersonen får lyst til å selge kameraet for å tjene penger......

Husk å lever serienummeret til kameraet/objektivene til politiet, da øker sjansen for å få det tilbake.

Send meg en personlig melding dersom du ønsker flere råd, kan ha ideer å bidra med. Dersom du legger telefonnummeret ditt i meldingen kan jeg ringe deg for å lufte ideene mine.

Hilsen

Thomas

Endret av mokolotivet tåmmas
Lenke til kommentar
Vil "slike folk" lese avisen da, og noe så lite som rubrikk? Ikke vet jeg. Om du har laderen selv, kan du kanskje stikke innom alle fotobutikkene i nærheten og be de være obs på mennesker som vil kjøpe en tilsvarende lader. Vet ikke hva de kan gjøre med det, men...

7673014[/snapback]

Det selges flere ladere til hvert enkelt merke flere ganger i uken (enkelte merker, flere ganger om dagen). Sier seg selv at det blir litt nyttesløst å mistenke folk på bakgrunn av dette dessverre.

Lenke til kommentar

HURRA!!!!!! X 10 I 64.

Har klart å få kjøpt tilbake mesteparten, med bildene på macen intakkt!!

Mangler kun selve foto sekken og noen kabler og iPoden. Og så har de seff klart å formatere minnekortet på kameraet, men mulig jeg klarer å få mesteparten av det med noen form for disk utility. Ok jeg betalte 7800,- kr tottalt for å få det tilbake (LAAAAANG historie) Og kanskje verdier for ett par lapper. Men det viktigste har jeg klart å få tilbake.

Hva er sjansen for det?

Takk for alle tips jeg fikk her inne, mye gode tips!!

TAKK TAKK!

RDW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Hyggelig at du fikk det av affeksjonsverdi tilbake, selv om jeg ikke kan la være å gremmes over at diverse umoralske svin har tjent på dette. :hrm:

Lenke til kommentar

Gratulerer så mycket

NÅ må du fortelle historien om hvordan det har gått for seg etter vi hørte fra deg sist. Vi er alle nysgjerrig på hvordan du fikk ordnet tilbake utstyret ditt.

Bildene fra minnekortet kan forhåpentligvis reddes ut igjen ved hjelp av recoveryprogramvare. Jeg ville ikke gjort mye/noe med kortet før jeg hadde prøvd det meste for å redde bildene fra kortet.

Endret av Gunderz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...