Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hva synes dere? kameraet er ikke av den nyeste sorten så det er sagt Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Var ikke noe spesielt med bildet, men de bildene man kan få i Arendaln Ser faktisk opp til besteforeldrene min der på bildet. Trærne forstyrret for mye syntes jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 vel jeg er amatør, men jeg likte dette bildet ganske godt trærne ser jeg på som en "ramme". kanskje den ene greina stikker litt for mye ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 her er et bilde tatt litt høyere opp uten trær i veien. er det bedre? Lenke til kommentar
rockefoten Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg synes det. Det første bildet hadde mye mindre dybde. Dessuten synes jeg kulturhuset dominerte litt mye i det første nr to er flott.. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Enig med rockefoten her, det siste bildet var best. Begge to var fine, men nummer to tok steget opp i "flott". Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Du har mye å gå på i bildebehandlinga. Fargene kan friskes opp, eksponeringa justeres (f.eks. det siste bildet var altfor mørkt, mens det første var en smule utbrent) og bildene trenger en oppskarping... Prøv deg i Photoshop eller et annet/billigere/gratis alternativ, så poster du resultatet her. Men husk å justere ned størrelsen først, bildene trenger ikke å være fullsize for at vi skal kunne gi litt bildekritikk. Endret 8. januar 2007 av anderfo Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det andre bildet liker jeg helt klart best. Mindre med forstyrrende elementer. Som anderfo sier så har du mye å gå på når det gjelder bildebehandling. Hva med å prøve ut en tilt/shift effekt på bildet? Tror det kan bli rimelig kult. Muligens jeg dro litt hardt i spakene, men gjorde det på 5 min. Lenke til kommentar
exbone Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det andre bildet liker jeg helt klart best. Mindre med forstyrrende elementer.Som anderfo sier så har du mye å gå på når det gjelder bildebehandling. Hva med å prøve ut en tilt/shift effekt på bildet? Tror det kan bli rimelig kult. Muligens jeg dro litt hardt i spakene, men gjorde det på 5 min. 7671695[/snapback] Hva i alle dager har du gjort? Bildet ser jo ut som en sånn modell-by, som snytt ut av Legoland. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hva i alle dager har du gjort? Bildet ser jo ut som en sånn modell-by, som snytt ut av Legoland. 7671839[/snapback] Tipper forklaringa er her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607425 Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Har gjort det anderfo viser til i linken. Pluss at jeg har økt kontrasten og fargemetningen. Lenke til kommentar
m3 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg synes det første bildet ikke er så verst men det som kunne blitt bedre er at autofokusen hadde vært på kirka. Sånn som bildet er nå så ser bladene veldig skarpe ut men bakgrunnen (byen) ser mindre skarp ut og jeg tror jeg ville ha det omvendt... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvor er disse bildene tatt fra? Sett faktisk rett ned på huset jeg er i når jeg er hos pappa. Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 De er tatt fra strømsbu vgs der jeg går på skole! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 De er tatt fra strømsbu vgs der jeg går på skole! 7676162[/snapback] nei strømsbu? det er tatt fra fløyheia. ved maritime skole. Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Det het tidligere maritime, nå heter det strømsbu. Eller Strømsby avd. fløyeheia.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) strømsbu er en plass ikke bare en skole. jeg vet at de 2 skolene er slått sammen og om de har omdøpt maritime til strømsbu, en skole som ikke ligger på strømsbu er det mye rom for misforståelser Endret 19. januar 2007 av KRAFortune Lenke til kommentar
MrFumigate Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Muligens jeg dro litt hardt i spakene, men gjorde det på 5 min. 7671695[/snapback] Irriterer meg når folk klarer slikt på 5 min Jeg vil også Endret 19. januar 2007 av MrFumigate Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Muligens jeg dro litt hardt i spakene, men gjorde det på 5 min. 7671695[/snapback] Irriterer meg når folk klarer slikt på 5 min Jeg vil også 7758902[/snapback] Det er ikke noe å strebe etter. Det der er uten tvil den dårligste uskapheten jeg har sett noen gang. Helt overdrevent mye og veldig....... ja, veldig dårlig, rett og slett. Nei, det var bare forstyrrende... Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Det andre bildet liker jeg helt klart best. Mindre med forstyrrende elementer.Som anderfo sier så har du mye å gå på når det gjelder bildebehandling. Hva med å prøve ut en tilt/shift effekt på bildet? Tror det kan bli rimelig kult. Muligens jeg dro litt hardt i spakene, men gjorde det på 5 min. 7671695[/snapback] Døh, det der er IKKE en tilt/shift effekt. En tilt/shift-effekt er å få linjer til å være paralelle når man står rett foran f.eks en bygning hvor med et vanlig objektiv linjene ville gått mot hverandre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå