Gå til innhold

passiv E6600 med undervolting mulig?

Anbefalte innlegg

har litt lyst og kjøre min c2d passivt. minimum volt er 1,16 på mitt hovedkort. men den kryper i overkant av 70 grader under dual prime noe som er mye. ca 2,6 ghz i klokk da. med schyte ninja plus

men hva er reell cpu bruk under spill? kan det tillsvare prime på kun 1 kjærne? full load på begge kjærner er forsåvidt urealistisk, nermeste er vel ved kjøring av dvd shrink eller lignende. men det varer jo ikke mere enn 5-6 min.

lar dette seg gjøre? alltså hovedspørsmål, hva er reell cpu bruk under tung bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E6600 blir ganske varm, så mulig det kan gjøres, men da må du være heldig med å få et eksemplar som utvikler veldig lite varme, og som er kald. I tillegg må du ha en veldig massiv kjøler, og meget god luftflyt i kabinettet. Skal du kjøre passiv, så går du heller for en E6400/E6300

Lenke til kommentar
nei du har nok helt rett. prosjektet er skrinlagt.... utrolig hvor mye effekt ei vifte på 800 o/min har på kjølinga. @3,2 og 1,34volt

7675225[/snapback]

Mye bedre ;) man hører ikke en 120mm vifte, hvis den går på under 1000 rpm, og da er de tlike bra som lydløst, bare at du har mye bedre kjøling ;) men assa, 70 grader load er ikke for mye. CPUen takler det fint ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...