Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg internett (Opera) og antivirus problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell-6400 og McAfee sikkerhetspakke. Jeg har i det siste hatt følgende problemer:

1. Det røde ikonet M nederst til høyre blir svart (noe som indikerer at det noe som ikke er aktivert). Når jeg så tar musen over her, får jeg beskjed om at antivirus-programet er deaktivert. Men når jeg så går inn på Securitysenteret, står det at den er aktivert. Hva stemmer?

2. I dag forsvant plutselig hele M-ikonet helt fra linja, sjekket også med pilen videre for å se om den var skjult bak, men det var den ikke. Måtte via Start- alle programmer for å få den opp igjen. Hva skjedde?

Nå lurer jeg på om jeg har fått en virus eller om det er noe annet som er rart, for Opera som jeg bruker, går så treeeeeegt. Om det er tilfeldig eller sammenfallende vet jeg ikke, men det skjedde etter at jeg byttet fra Telenor til Canal Digital bredbånd.

En annen ting, jeg går inn på Windows oppgavebehandling, og her står det under prosesser en masse forskjellig som kjøres. Mye av dette aner jeg ikke noe om, og spørsmålet mitt er om det er noe her som tar opp kapasiteten som gjør at jeg ikke får opp internettsidene så kjapt? Om jeg tok en kopi av denne listen, er det noen som kan hjelpe meg da, eller bør jeg ikke legge ut en slik kopi? Ser f.eks at mghtml.exe kjører med opp til 50 CPU, hva er dette?

Håper noen kan hjelpe meg kjapt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mghtml.exe hører til McAfee, så den må du bare la være.

Hvis du lurer på hva du har inpå der, så last ned Hijacktihs.

Start maskinen på nytt og bruk den normalt en stund hvis du har skrudd av noen prosesser inne i oppgavebehandlingen.

Hvis du ikke har skrudd av noen ting så kjør programme og trykk på knappen der det står "Do a system scan and save a logfile"

Når du har kjørt gjennom scannen så finner du log filen og kopierer det som står i den og poster det her.

Da kan vi se hva du har på maskinen og finne ut om du har noen virus eller andre programmer som ikke bør være der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...