_norse_ Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Er det noen her som har erfaring med å spille Wii på en LCD HDTV? Min erfaring med PS2/GC/Xbox tilsier at det ikke ser altfor bra ut. Hvordan ser Wii ut i forhold?? Dette avgjør forsåvidt ikke om jeg skal kjøpe Wii eller ikke, da jeg har bestemt meg for det for lenge siden Men greit å vite hva jeg bør forvente av det grafiske så jeg slipper å ha for høye forhåpninger Takker på forhånd for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) spilte litt Zelda TP på en 40", så ikke bra ut, nå spilte jeg med standar kabler. Skal visst ikke se sååå ille ut om du bruker composit (aner ikke hva den du må kjøpe heter) kabelen. Endret 7. januar 2007 av Faldmo Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Grafikken i seg selv blir ikke noe dårligere, men det kan oppleves litt blurry med den medfølgende komposittkabelen. Dette løses imidlertid fort hvis du klarer å få tak i komponentkabelen. Lenke til kommentar
Dinex Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Ser ganske elendig ut på 42" plasma med komposittkabelen som følger med ihvertfall. Komponentkabelen er et must. Endret 7. januar 2007 av Dinex Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Ok. Da blir det vel en komponentkabel da. Noen som vet hvor mye en slik koster hos Elkjøp/Lefdal? Til 360 koster den vel rundt 300, så det er vel ikke noe særlig dyrere enn det. Endret 7. januar 2007 av Norse360 Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Rundt 500 kr for den offisielle kabelen om du finner den i en norsk butikk. En hundrings for 3rd party kabelen fra Play-asia. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 500? Det hørtes da merkelig dyrt ut. Sikker på at den koster så mye hos Elkjøp? Føler meg ikke helt sikker på kvaliteten på 3rd party kabler. Lenke til kommentar
Dinex Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Er vel kanskje noen som utnytter etterspørselen og tar så mye for den, men prisen ligger vel på rundt 300kr+ ellers tror jeg. Koster 329kr på Absolutt Spill. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Er vel kanskje noen som utnytter etterspørselen og tar så mye for den, men prisen ligger vel på rundt 300kr+ ellers tror jeg. Koster 329kr på Absolutt Spill. 7668771[/snapback] Ah takk, det hørtes ut som en mer fornuftig pris ja. Føles litt surt å punge ut 500kr for en kabel. Lenke til kommentar
Hermit Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Ja, det kan vel stemme. Men jeg har sett den kabelen til 500 kr. Sikker idiot Spaceworld som presser prisene opp til helvete når de vet etterspørselen er stor og varene er få. Og Norse: Jeg har bare hørt positive ting om 3rd party kabelen, så kvaliteten er ikke så mye å si på, har dog ingen personlige erfaringer. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Takk for infoen! Da er det bare å få tak i selve konsollen da Lettere sagt en gjort. Blir vel noen uker, om ikke måneder før man bare kan gå inn i en butikk og plukke med seg en. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) EDIT: Grov feil, bare slette inegget jeg Endret 7. januar 2007 av Lakus Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) En ting jeg la merke til på min TV, hvertfall, er at bildet er elendig i 60hz, men overlevbart i 50hz. Vet ikke hvorfor, men i 60hz ble det masse støy og dritt. Må få tak i komponentkabelen så fort som mulig jeg også! Endret 7. januar 2007 av Aylars Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Så i og med at RGB-kablene og komponenet kabelen inneholder samme kabelopplegg, vil da bildet vere tilnærmet likt mellom disse på HDTV? Eller vi likevel komponenten snike seg i tet? Har ein mistanke om sistnvente.Noen som har testet 3.parts kabel opp i mot Nintendo sin offisielle? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ta en titt på denne linken: Link Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Så i og med at RGB-kablene og komponenet kabelen inneholder samme kabelopplegg, vil da bildet vere tilnærmet likt mellom disse på HDTV? Med komponentkabler får du et progressivt signal, hele bildet blir tegnet på en gang istedenfor annenhver linje som på RGB-kabelen. RGB har et rødt, grønt og blått signal, Komponent har (i de fleste tilfeller inkludert dette) et YPbPr signal som du kan lese om her Endret 8. januar 2007 av rulleguru Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ta en titt på denne linken: Link 7669161[/snapback] Ja den har vi sett før, her er det jo kompositt VS komponenet. RGB er jo vesentlig bedre enn kompositt Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Vi brukte nettopp min Wii på en Viewpia 37" LCD. Jeg brukte RGB kabler men er ikke sikker på om Scart kontakten kunne ta RGB. Vi spillte Wii-Play, Wii-Sport og Rayman Raving Rabbid (fikk ikke tid til å prøve Zelda). Jeg synest bildet var helt greit, var ingen av de 2 andre spillerne som klaget heller. Endret 8. januar 2007 av PantZman Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Skal ihvertfall prøve både PS2 og Wii via. RGB på min HDTV som etter planen skal komme på døra på Tirsdag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå