Gå til innhold

Wii på HDTV (LCD); hvordan ser det ut?

_norse_

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med å spille Wii på en LCD HDTV? Min erfaring med PS2/GC/Xbox tilsier at det ikke ser altfor bra ut. Hvordan ser Wii ut i forhold??

Dette avgjør forsåvidt ikke om jeg skal kjøpe Wii eller ikke, da jeg har bestemt meg for det for lenge siden :) Men greit å vite hva jeg bør forvente av det grafiske så jeg slipper å ha for høye forhåpninger :)

Takker på forhånd for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det kan vel stemme. Men jeg har sett den kabelen til 500 kr. Sikker idiot Spaceworld som presser prisene opp til helvete når de vet etterspørselen er stor og varene er få. Og Norse: Jeg har bare hørt positive ting om 3rd party kabelen, så kvaliteten er ikke så mye å si på, har dog ingen personlige erfaringer.

Lenke til kommentar

Så i og med at RGB-kablene og komponenet kabelen inneholder samme kabelopplegg, vil da bildet vere tilnærmet likt mellom disse på HDTV? Eller vi likevel komponenten snike seg i tet?

Har ein mistanke om sistnvente.Noen som har testet 3.parts kabel opp i mot Nintendo sin offisielle?

Lenke til kommentar
Så i og med at RGB-kablene og komponenet kabelen inneholder samme kabelopplegg, vil da bildet vere tilnærmet likt mellom disse på HDTV?

Med komponentkabler får du et progressivt signal, hele bildet blir tegnet på en gang istedenfor annenhver linje som på RGB-kabelen.

RGB har et rødt, grønt og blått signal, Komponent har (i de fleste tilfeller inkludert dette) et YPbPr signal som du kan lese om her

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Vi brukte nettopp min Wii på en Viewpia 37" LCD. Jeg brukte RGB kabler men er ikke sikker på om Scart kontakten kunne ta RGB.

Vi spillte Wii-Play, Wii-Sport og Rayman Raving Rabbid (fikk ikke tid til å prøve Zelda).

Jeg synest bildet var helt greit, var ingen av de 2 andre spillerne som klaget heller.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...